Sådan som jeg læser de forskellige indlæg, er kernen i folks argumentation, at forhuden skal beholdes, fordi sådan er de skabt, og det må jo være det bedste. Og fordi mange mener det er mishandling af barnet 
Ja drenge bliver født med deres forhud, ja, ligesom vi bliver født med hår der vokser på hovedet og en masse andre ting. Man har også en blindtarm, selvom man ikke konkret ved, hvad den bruges til. At fjerne det er ikke det samme, som at sige, at Gud har gjort en fejl. Folk, der har forhudssnævring bliver også omskåret, og folk der har blindtarmsbetændelse får deres blindtarm opereret væk. Men i disse tilfælde, er der jo tale om indgreb, der bliver foretaget, fordi noget er galt, ikke? Om det er en nødvendighed, kutyme, religion eller traditioner der får de fleste forældre til at omskære deres drenge er fuldstændig irrelevant, ikke? (Amerikaner gøre det fordi det er kutyme.Jøder p.g af deres tro, og muslimer praktisere det fordi det er en profetisk tradition.)
Så for at kunne forbyde den slags uden at træde på andre er man nød til at vise, at det er skadeligt eller at der er ulemper ved det. Hvis det var noget som var til skade for barnet skulle man have noget solidt at bygge sine ord på, men lige nu er der ikke blevet sagt ret meget brugbart.
Ja
man kan altid finde noget der argumentere imod det, men er der virkelig hold i det?Hvis man ikke kan det, hvorfor så forbyde det? Hvorfor så forbyde denne praksis, hvis ingen lider overlast af det?
Når man forbyder en bestemt praksis, så skal man vise:
1)At praksisen er dårligt 2) At konsekvenserne ved et forbud ikke er værre end selve praksisen.
Indtil videre har jeg ikke set andet end fordele ved det. Det eneste argument, som jeg rent faktisk mener at der er en smule hold i, er at børnene ikke selv træffer valget. Det er der en grund til. Jo ældre du bliver, jo mere smertefuldt vil indgrebet værre. Men før at dette argument overhovedet kan bruges til noget, er vi nød til at have defineret, hvornår man er i stand til at vælge selv?
Og er vi ikke alle med til at træffe beslutninger for barnet? om man er ateist kristen eller andet, er vi som forældre sat til at træffe beslutninger vi mener er bedst for barnet!Forældre former barnet!