Mangler lige en tilføjelse i mit indlæg kan jeg se, for som jeg skrev, så fortryder jeg ikke min datter, men det at hun ikke var planlagt og må så nok hellere flette ind at jeg først nu i en alder af 24 er klar til at planlægge et barn! Jeg fulgte mit hjerte fordi Silje var en ups'er, men jeg ville aldrig planlægge barn i en alder af 18-19 år. Jeg ville ønske jeg havde været ude og opleve verden, været på ferier og set en masse ting. Jeg har haft mit liv på mor mode siden jeg var 18 og det kan altså godt mærkes.
Ville ønske min datter først var på vej nu så jeg udelukkende havde været mig noget længere tid og ikke brugt mine sen teenage år på at være en andens mor, men hun er her og jeg elsker hende og nyder hende, men jeg er slet ikke i tvivl om at hvis jeg ikke var blevet ups gravid der, så havde jeg ikke noget barn nu, for det var jeg egentlig ikke 100% klar til og var heller ikke klar over hvad jeg gik ind til. Jow, graviditet og spædbarn, men jeg havde da godt nok ikke tænkt på den stædige 2 årige, den grænsesøgende 3 årige og den 4 årige præteenager. Det er jo ikke bare graviditet og babyhygge, det er altså som de næste ca. 18 år du har en hjemmeboende, måske mere og måske mindre, men resten af dit liv er du nogens mor og det er faktisk en kæmpe omvæltning som jeg aldrig tror nogen bliver rigtig klar til lige meget alder, men derimod mener jeg heller en på 19 nødvendigvis er en dårligere mor end en på 25-30, men du skal bare virkelig have tænkt det hele igennem.
Inden min nuværende kæreste der havde jeg egentlig besluttet at jeg ikke skulle have flere børn, fordi Silje nu var så stor og kunne så meget og jeg var faktisk ikke sikker på at jeg gad starte forfra, men efter graviditeten der ikke gik som den skulle, der er jeg slet ikke i tvivl om at jeg ikke er færdig med at få børn, men jeg er glad for at jeg kun har 1 og at jeg ikke fik nr. 2 i så tidlig en alder også. 
Anmeld