Hvad skal jeg stille op med min dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Ryberg

TbCp skriver:

Nej det havde jeg heller ikke, men de havde dem i brugsen da jeg kiggede efter dem.... så det var bare fordi jeg slet ikke kendte til dem.
De søde kartofler kogte jeg bare.

Almindelige kartofler bagte jeg i ovnen, som når man laver bagekartofler, og så gravede jeg bare "kødet" ud og moste. Det giver åbenbart en lidt anden smag end når de koges almindeligt.

Men det var de søde kartofler der virkede bedst. Dog er det først langt senere at hun begyndte at kunne lide kartofler.... som helt lille blev de aldrig det store hit.

Dog var pulvermosen med kartofler... og gulerødder tror jeg det var.... noget bedre, det gad hun godt.

NÅ JA!

Pulver kartoffelmos.. det er en af de få ting jeg IKKE har forsøgt endnu.... nok fordi det er sådan lidt.. kunstigt? Men man starter vel et sted?

Jeg vil lige kigge efter de der søde kartofler.... er det bare i alm. kartoffelposer eller er det glas?

vil liiiiige forsøge de to ting der.... og lykkes det ikk.. forsøger jeg bagte kartofler

tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Nettemor

KittyGirl skriver:

Jeg tumler MEGET med ham... og har en sansegynge midt i stuen vi også tumler og leger og øver med.... vi har mange forskellige slags udfordrende legesager som jeg tit sidder på gulvet og øver med ham

Han har fået fast til baby svømning hver tirsdag fra han var 4 måneder gammel

Så har virkelig forsøgt at gøre mit for at stimulere hans motorik (føler jeg selv )

Det kan da godt være du har ret mht. tænder VS. rugbrød ..

jamen så skal det nok komme. og som jeg så en anden har skrevet så er han kun 9 mdr.. jeg ville ik være bekymret endnu. alle børn udvikler sig forskelligt men de fleste kan det samme når de når børnehave alderen..

ved godt det ik er det samme men min nevø snakkede ikke et eneste ord OVERHOVEDET før han var 2 år. og så snakkede han flydende.. han skulle bare lige lære det inden han ville gi sig i kast med det..

kan være din søn har det sådan. og når han så gør det. så kan han! og får ikke blå mærker over det hele..

Anmeld

9. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

ja.. men jeg er bare bange for at hvis han bliver ved med at få sin "vilje", bliver det så værre med mad senere hen!?

Men ja.. det handler vel egentlig bare om at de får noget i mavsen så de ikke er sultne

Det er stille og roligt kommet til daniel med tiden og tror helt klart på det også kommer til din dreng hvis din dagplejemor hjælper dig og tilbyder ham rugbrød og nogle forskellige ting i mellem oste haps osv.. ved ikke om i har prøvet det?? men kan også være hans gummer der er dumme indeligt for det er jo efter daniel han fik sin første tand som 10mdr han begynde af spise mere forskelligt

Anmeld

9. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

det er nogle vise ord fra en erfaren mor som jeg vil tage til mig...

Lasse er egentlig også en stille dreng, er utrolig nysgerrig, men er knaldhamrende god til at lege selv....

jeg vil prøve at slappe meget mere af mht. det hele.... virkelig...

og tak for dit lange indlæg.. det har også givet mig nogle ting at tænke over!

Erfaren og erfaren... 

Har nok lært at lukke lidt af overfor 'dumme' kommentare som; han burde - ej kan han ikke det - han får det svært i dp - ej han sover godt nok meget - utroligt han ikke gider mad osv.

Mit svar retur var; hm nå... Men ved I havd? han er elsket som den dreng han er og ikke som han burde være. 

Jeg ved i mit hjerte at Frederic har fået de bedste grund bygge sten at bygge hans liv på og som vi stadig bygger på.

Lært at Frederic er som Frederic er. Frederic gør og lærer ting i hans tempo - hverken i mit eller sp - men hans.

hvis der noget sender du bare pb.

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

nettemor skriver:

jamen så skal det nok komme. og som jeg så en anden har skrevet så er han kun 9 mdr.. jeg ville ik være bekymret endnu. alle børn udvikler sig forskelligt men de fleste kan det samme når de når børnehave alderen..

ved godt det ik er det samme men min nevø snakkede ikke et eneste ord OVERHOVEDET før han var 2 år. og så snakkede han flydende.. han skulle bare lige lære det inden han ville gi sig i kast med det..

kan være din søn har det sådan. og når han så gør det. så kan han! og får ikke blå mærker over det hele..

hmm.. ja det kunne egentlig være... lidt ligesom hans mor.. HA!

Jeg gør skisme heller ikke noget før jeg kan

Min dreng må bare være som han er, og jeg skal lære at respektere det og møde ham der hvor han er

mht. mad så tænker jeg også... at han spiser jo ikke grød resten af hans liv.. så går han da glip af noget god mad som voksen

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

B&J skriver:

Det er stille og roligt kommet til daniel med tiden og tror helt klart på det også kommer til din dreng hvis din dagplejemor hjælper dig og tilbyder ham rugbrød og nogle forskellige ting i mellem oste haps osv.. ved ikke om i har prøvet det?? men kan også være hans gummer der er dumme indeligt for det er jo efter daniel han fik sin første tand som 10mdr han begynde af spise mere forskelligt

Ostehaps har jeg forsøgt.. det var for hårdt for ham.. det endte med at jeg spiste dem i stedet

Jeg er glad for at han er i DP, så jeg får lidt "fred" fra det mad.... og at jeg VED at hun forsøger derovre.... så håber det lykkes for hende, og for mig i weekenderne!

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

Erfaren og erfaren... 

Har nok lært at lukke lidt af overfor 'dumme' kommentare som; han burde - ej kan han ikke det - han får det svært i dp - ej han sover godt nok meget - utroligt han ikke gider mad osv.

Mit svar retur var; hm nå... Men ved I havd? han er elsket som den dreng han er og ikke som han burde være. 

Jeg ved i mit hjerte at Frederic har fået de bedste grund bygge sten at bygge hans liv på og som vi stadig bygger på.

Lært at Frederic er som Frederic er. Frederic gør og lærer ting i hans tempo - hverken i mit eller sp - men hans.

hvis der noget sender du bare pb.

Hvor er du sød

Elsker i øvrigt den måde Frederic er stavet på

Men ja, skal lære at lukke af for negative kommentarer... men jeg er bare SÅ inderst inde bange for om der er noget galt med ham pga. den start på livet han fik.... eller er det fordi han bruger længere tid om tingene...

En ting er sikkert.. jeg må lige få dit syn på det hele over på mig  For det var da et fantastisk syn på tingene!

Anmeld

9. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

Ostehaps har jeg forsøgt.. det var for hårdt for ham.. det endte med at jeg spiste dem i stedet

Jeg er glad for at han er i DP, så jeg får lidt "fred" fra det mad.... og at jeg VED at hun forsøger derovre.... så håber det lykkes for hende, og for mig i weekenderne!

Kan høre du har det lige som mig.. du kan tro jeg var glad for da jeg fandt ud af han elskede sin dp mor. og jeg kunne få lidt ro fra maden for det er super hårdt

Anmeld

9. februar 2011

Nettemor

KittyGirl skriver:

hmm.. ja det kunne egentlig være... lidt ligesom hans mor.. HA!

Jeg gør skisme heller ikke noget før jeg kan

Min dreng må bare være som han er, og jeg skal lære at respektere det og møde ham der hvor han er

mht. mad så tænker jeg også... at han spiser jo ikke grød resten af hans liv.. så går han da glip af noget god mad som voksen

bare vent og se.. om et par måneder ville du ønske han ikk kunne så meget.. så du kunne ha nogle flere ting i fred

$ja helt sikkert skal det også nok komme med mad.. bare bliv ved med at prøve.. vil han heller ikke smage det i får? kunne være det var mere spændende hvis det kom fra din tallerken..

vores søn fik altid havregrød til morgenmad men fordi farmand sad ved siden af og fik havregryn gad han da ik ha grøden.. det andet var mere spændende.. så nu får han gryn og så slipper mor her for at koge ..

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

nettemor skriver:

bare vent og se.. om et par måneder ville du ønske han ikk kunne så meget.. så du kunne ha nogle flere ting i fred

$ja helt sikkert skal det også nok komme med mad.. bare bliv ved med at prøve.. vil han heller ikke smage det i får? kunne være det var mere spændende hvis det kom fra din tallerken..

vores søn fik altid havregrød til morgenmad men fordi farmand sad ved siden af og fik havregryn gad han da ik ha grøden.. det andet var mere spændende.. så nu får han gryn og så slipper mor her for at koge ..

Han har ikke rigtig interesse i vores mad og mad generelt.. ikke DEN DER interesse du snakker om...

Jo hvis det er is vi spiser haha

Han må gerne kunne det HELE.. alt er børnesikret på stue etagen.... så han kommer bare med alle hans pilfingre :

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.