Hvad skal jeg stille op med min dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.658 visninger
78 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Ryberg

Jeg er virkelig i 7 syv med hvad jeg skal stille op med min dreng, hvad jeg skal tænke og hvordan jeg skal forholde mig...

Han er 9 måneder gammel (lige blevet), og jeg føler han er bagud motorisk, han kravler ikke endnu (møver kun frem ved at trække i armene), han rejser sig ikke op, kan ikke finde ud af at komme fra liggende til siddende stilling - men kan dog godt finde ud af at sidde selv hvis vi sætter ham!
og sidder han selv, kan han ikke finde ud af at komme ned i liggende stilling igen...
Jeg skal IKKE sammenligne har jeg hørt, og tænker bare "det kommer nok", men det er absolut ikke nemt, når "alles andre" børn i den alder kan ALTING næsten (Kravle, rejse sig osv.)

Han har i øvrigt heller ikke fået tænder endnu men det er jeg ikke så urolig for, det kan jo tage lang tid..

Så er der det med mad... han har fået grød siden han var 4 måneder gammel, og han har aldrig ville have kartoffelmos, grøntsagsmos, ris eller lign.
Jeg har snart forsøgt alt....

Derimod vil han gerne have, grød, grød grød grød og atter grød.. frugt grød, banan der er most, æble grød, jordbær grød ja alle former for frugt grød...

Han drikker heller ikke ordentlig af kop, så min dagpleje har indført 2 ekstra flasker om dagen med MME i, fordi han skal have væske indenbords, og jeg prøvede jo at vænne ham fra den og kæmpede mere med det kop...

Herhjemme lever Lasse af havregrød, Sempers 8 måneders pulver grøde, som jeg moser forskellig frugt i, og glas mos (frugt og middagsretter)... og jeg er så træt af det og føler mig som den største fiasko EVER

Sidst hos dagplejen, fik jeg at vide at hun har indført ekstra møder med pædagogen, fordi han ikke er så god til at sidde med ting i hånden, f.eks. sidde med en frugt bar, agurk osv. og spise af det, han smider det fra sig... og det skal han blive bedre til... hvordan tvinger man et barn der ikke vil det til at gøre det?

Rugbrødshapsere er også no-go, bløde boller kan han godt finde på at nappe 2-3 stykker af med smør og så er det slut...

Det er så svært... og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op?!

Er jeg den eneste der gennemgår dette eller har gennemgået det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Corn

Det er sikkert svært for dig, men slå koldt vand i blodet.... Det skal nok komme, og han er kun 9 mdr.

Mange af de ting du nævner ville jeg overhovedet ikke skænke en tanke før han havde rundet 1 år

Anmeld

9. februar 2011

Fam. Madsen

KittyGirl skriver:

Jeg er virkelig i 7 syv med hvad jeg skal stille op med min dreng, hvad jeg skal tænke og hvordan jeg skal forholde mig...

Han er 9 måneder gammel (lige blevet), og jeg føler han er bagud motorisk, han kravler ikke endnu (møver kun frem ved at trække i armene), han rejser sig ikke op, kan ikke finde ud af at komme fra liggende til siddende stilling - men kan dog godt finde ud af at sidde selv hvis vi sætter ham!
og sidder han selv, kan han ikke finde ud af at komme ned i liggende stilling igen...
Jeg skal IKKE sammenligne har jeg hørt, og tænker bare "det kommer nok", men det er absolut ikke nemt, når "alles andre" børn i den alder kan ALTING næsten (Kravle, rejse sig osv.)

Han har i øvrigt heller ikke fået tænder endnu men det er jeg ikke så urolig for, det kan jo tage lang tid..

Så er der det med mad... han har fået grød siden han var 4 måneder gammel, og han har aldrig ville have kartoffelmos, grøntsagsmos, ris eller lign.

Derimod vil han gerne have, grød, grød grød grød og atter grød.. frugt grød, banan der er most, æble grød, jordbær grød ja alle former for frugt grød...

Han drikker heller ikke ordentlig af kop, så min dagpleje har indført 2 ekstra flasker om dagen med MME i, fordi han skal have væske indenbords, og jeg prøvede jo at vænne ham fra den og kæmpede mere med det kop...

Herhjemme lever Lasse af havregrød, Sempers 8 måneders pulver grøde, som jeg moser forskellig frugt i, og glas mos (frugt og middagsretter)... og jeg er så træt af det og føler mig som den største fiasko EVER

Sidst hos dagplejen, fik jeg at vide at hun har indført ekstra møder med pædagogen, fordi han ikke er så god til at sidde med ting i hånden, f.eks. sidde med en frugt bar, agurk osv. og spise af det, han smider det fra sig... og det skal han blive bedre til... hvordan tvinger man et barn der ikke vil det til at gøre det?

Rugbrødshapsere er også no-go, bløde boller kan han godt finde på at nappe 2-3 stykker af med smør og så er det slut...

Jeg har prøvet med min søn at han heller ikke vil have kartofler og vil stadig ikke han er næsten  3 år nu. men han er så småt begyndt at spise kartofler lavet som pomfritter men ikke kogt. dog vil han heller ikke spise frugt eller jo men kun banan og det er det eneste frugt han vil spise. han begyndt først og spise rugbrød da han var 1år før ville han ikke.. så jeg vil sige det med maden skal nok komme det andet har jeg ikke prøvet men kender en veninde som hvis datter er 1½år og er først begyndt at gå nu hun har aldrig kravlet hun begyndet at gå til noget der hedder motorik med hende som hjælp hende. 

men det skal nok komme med din søn når hans tid er. 

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Macaab skriver:

Det er sikkert svært for dig, men slå koldt vand i blodet.... Det skal nok komme, og han er kun 9 mdr.

Mange af de ting du nævner ville jeg overhovedet ikke skænke en tanke før han havde rundet 1 år

det er nok fordi jeg har en veninde.. hendes dreng kravlede da han var 7 måneder, lige nu er han 8½, han har 4 tænder, han spiser rugbrøds hapsere og alt mad de introducerer ham for, han rejser sig op af ting, han er bare så langt fremme..

En anden veninde har en pige som også kravler, rejser sig, spiser alt slags mad osv.

og ved min MG .. der er det det samme..

så er det altså utrolig svært, at sidde med sin lille dreng og tænke "det kommer".....

Prøver virkelig at slå koldt vand i blodet, men idag, da jeg prøvede at give ham kartoffelmos igen, skreg han.. skreg og skreg og skreg .. spyttede det ud... igen og igen og igen...

til sidst gik jeg ud i køkkenet og græd... tænkte bare.. hvorfor vil han ikke spise det?

Nej han SKAL ikke spise det.. men for pokker da....

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Fam. Madsen skriver:

Jeg har prøvet med min søn at han heller ikke vil have kartofler og vil stadig ikke han er næsten  3 år nu. men han er så småt begyndt at spise kartofler lavet som pomfritter men ikke kogt. dog vil han heller ikke spise frugt eller jo men kun banan og det er det eneste frugt han vil spise. han begyndt først og spise rugbrød da han var 1år før ville han ikke.. så jeg vil sige det med maden skal nok komme det andet har jeg ikke prøvet men kender en veninde som hvis datter er 1½år og er først begyndt at gå nu hun har aldrig kravlet hun begyndet at gå til noget der hedder motorik med hende som hjælp hende. 

men det skal nok komme med din søn når hans tid er. 

okey, tak.. rart at vide man ikke er alene

Men hvad fik din søn så i alt den tid?

Er det virkelig bare "ok" at give dem grød i så lang tid ?

Anmeld

9. februar 2011

Fam. Madsen

KittyGirl skriver:

okey, tak.. rart at vide man ikke er alene

Men hvad fik din søn så i alt den tid?

Er det virkelig bare "ok" at give dem grød i så lang tid ?

vi gav ham grød, havergrød og øllebrød simpelhen bare det han ville have heller det end ikke noget mad tænkte jeg og nu er han begyndt og spise meget mere... han var også 1½ år enden jeg stoppet helt med flasken og din dreng ser jo sund og dejlig ud så du skal ikke bekymre dig selvom jeg ved det er super svært for puha jeg har gjort og gøre det stadig engang imellem..

Anmeld

9. februar 2011

Corn

Min den første var super kvik og gik da han var 9 mdr. MEN han var slet ikke "klog" nok til at være tobenet på det tidspunkt og han lignede konstant en der fik tæsk, fordi han slet ikke havde fornemmelse for farer og ikke kunne forudse konsekvensen af hans handlinger. Han lærte ikke at kravle, og var faktisk ret gammel-måske halvandet-, før han lærte at rejse sig fra siddende uden hjælp eller støtte fra noget.

Min nr tre er magelig som bare pokker og gør ikke mine til noget som helst fysisk aktivitet, og har heller ikke rigtig nogen lyde, selvom han næsten er 8 mdr.

Hvert barn er sin egen, og din søn er garanteret ligeså kvik som andre, men han tager sikkert mere pludselig ryk end de andre.

Men din DP skulle have et slag i hovedet med de flasker, for dem skulle I jo netop til at væk fra. Og hvis han er mæt af flaske, hvorfor så spise noget så besværligt som rugbrød....

Anmeld

9. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

Nogle er hurtige til nogle ting og andre skal have længere tid.

Ting tager tid... Så opgiv ej og tag lige en snak med den dp.

Men syntes at din dp har valgt den nemme løsning ved at gå tilbage til flaske og ikke støtte ham i at lære at drikke af kop.

Dertil plejer sp at være opmærksom på deres pincet greb, men hun har ikke sagt noget?

Hvis du stiller ham op ved f.eks sofa bord og stiller noget legetøj han kan nå, så 'træner' du det at han står op. 

Lader du ham side selv med mad? 

Har han fået lov fra start at sidde selv med mad? altså finde ud af hvordan en banan føltes mellem fingerne mm. 

At vænne sig til kartoffler kan også tage tid, så det hjælper ikke at lave/ tilbyde ham det i 2 dage og så opgive.

Det samme med rugbrød - bondebrød med smør og lade ham sidde selv med det. 

Her kunne han også sidde selv, inden han lærte selv at komme op at side.

Frederic kunne bedre finde ud af at suge med sugerør end at drikke af flaske.

Anmeld

9. februar 2011

Alberts/

mange børn kan ikk lide konsistencen (staves?) af kartoffelmos ikke tving hm til at spise det, han overlever uden(; prøv det engan imellem men ikke for tit,

men alt det andet vil jeg tage det stille og rolig med, og ikke alle børn kravler, det gjorde min ´søster ikke hun humpet på numsen,

min søsters pige er 10 mdr og har ingen tænder endnu men ´min øn på 5 mdr har 2,,

børn er å forskellige og ingen er ens heldigvis,

tag det stille og rolig søde ven, det kommer, giv hm tid, og præs ham ikke på nogen måde (:

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Fam. Madsen skriver:

vi gav ham grød, havergrød og øllebrød simpelhen bare det han ville have heller det end ikke noget mad tænkte jeg og nu er han begyndt og spise meget mere... han var også 1½ år enden jeg stoppet helt med flasken og din dreng ser jo sund og dejlig ud så du skal ikke bekymre dig selvom jeg ved det er super svært for puha jeg har gjort og gøre det stadig engang imellem..

okey... jamen her får han også havregrød, øllebrød og diverse andre slags grøde... men jeg må jo bare fortsætte så... kunne bare mærke frustrationen vokse indeni mig, da jeg jo ikke kendte andre, som havde det på samme måde som jeg!

og så må jeg tilbyde ham rugbrødshapsere og andre ting indimellem

Han er også sund og rask (hvad min SSP siger)... men føler lidt min DP peger mange ting ud som er galt med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.