Hvad skal jeg stille op med min dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

Hvor er du sød

Elsker i øvrigt den måde Frederic er stavet på

Men ja, skal lære at lukke af for negative kommentarer... men jeg er bare SÅ inderst inde bange for om der er noget galt med ham pga. den start på livet han fik.... eller er det fordi han bruger længere tid om tingene...

En ting er sikkert.. jeg må lige få dit syn på det hele over på mig  For det var da et fantastisk syn på tingene!

Tak, det var farmand der valgte at det skulle staves på den måde..

Men kender det god. Alt for godt.

Frederic blev akut opereret som 5 uger gammel i næsten 6 timer og han røg så i isolation som 9 uger pga de 4 S'er (ssss). Hvor han fik drop lagt i tindningen og medicin hver 8 time - 2 poser hver gang, da det skulle fortyndes en del for ikke at ætse hans årer.

Sp kom hver gang efter de forskellige indlæggelser og bonged mig i hovedet med de ting han ikke kunne og som han skulle kunne til næste gang hun kom. Ligedes også hende der konstant brokked sig over hans vægt og sagde gang på gang at han nok skulle blive glad for mad - vi skulle bare vente... Vi kunne jo prøve at sulte ham i 4-5 timer mm. Jamen knægten kunne nogle dage blot nøjes med 3 amninger om dagen, fordi mad bare intet siger ham..

Hun kom også efter hans sidste indlæggelse i dec, men det var også for at hun selv kunne lære noget... Så hun følger med som en bette flue på væggen

Først da vi kom til 1 års undersøgelsen og jeg forsigtig spurgte om lægen også syntes han var bag efter at hun kigged først fra freder og så på mig og sagde; bag efter? Han er lige som en 1 årig skal være - han er blot en lang slank dreng med glimt i øjet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Nettemor

KittyGirl skriver:

Han har ikke rigtig interesse i vores mad og mad generelt.. ikke DEN DER interesse du snakker om...

Jo hvis det er is vi spiser haha

Han må gerne kunne det HELE.. alt er børnesikret på stue etagen.... så han kommer bare med alle hans pilfingre :

altså jeg ville bare lave hans grød og så altid tilbyde ham en skefuld af det vi fik.. kan jo være at der pludselig en dag er noget han bliver helt sindsyg vild med..

og hvis du bare tænker at det kommer nok og slapper af.. så kan det være at det kommer snigende uden du lægger mærke til det

Anmeld

9. februar 2011

TbCp

KittyGirl skriver:

NÅ JA!

Pulver kartoffelmos.. det er en af de få ting jeg IKKE har forsøgt endnu.... nok fordi det er sådan lidt.. kunstigt? Men man starter vel et sted?

Jeg vil lige kigge efter de der søde kartofler.... er det bare i alm. kartoffelposer eller er det glas?

vil liiiiige forsøge de to ting der.... og lykkes det ikk.. forsøger jeg bagte kartofler

tusind tak

Altså det er det pulver til børn jeg brugte, der kan man vist få kartoffel/gulerodsmos. De søde kartofler var enten i pose eller sådan at man skulle veje dem af. De er lidt rødlige i det mener jeg

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

Tak, det var farmand der valgte at det skulle staves på den måde..

Men kender det god. Alt for godt.

Frederic blev akut opereret som 5 uger gammel i næsten 6 timer og han røg så i isolation som 9 uger pga de 4 S'er (ssss). Hvor han fik drop lagt i tindningen og medicin hver 8 time - 2 poser hver gang, da det skulle fortyndes en del for ikke at ætse hans årer.

Sp kom hver gang efter de forskellige indlæggelser og bonged mig i hovedet med de ting han ikke kunne og som han skulle kunne til næste gang hun kom. Ligedes også hende der konstant brokked sig over hans vægt og sagde gang på gang at han nok skulle blive glad for mad - vi skulle bare vente... Vi kunne jo prøve at sulte ham i 4-5 timer mm. Jamen knægten kunne nogle dage blot nøjes med 3 amninger om dagen, fordi mad bare intet siger ham..

Hun kom også efter hans sidste indlæggelse i dec, men det var også for at hun selv kunne lære noget... Så hun følger med som en bette flue på væggen

Først da vi kom til 1 års undersøgelsen og jeg forsigtig spurgte om lægen også syntes han var bag efter at hun kigged først fra freder og så på mig og sagde; bag efter? Han er lige som en 1 årig skal være - han er blot en lang slank dreng med glimt i øjet. 

Det lyder til at have været en hård omgang... puha!!

Hvorfor blev han opereret ? for hvad?

Ja når jeg har set billederne af ham, så synes jeg altså bare han ser super lækker ud!!

SSP sagde også det med at jeg skulle prøve at sulte Lasse, så han opdagede hvad sult var... det kunne jeg slet ikke finde mig overens med

Men Lasse har det sådan set også okey med "mad", det skal bare være HANS mad.. det han vil have..

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

TbCp skriver:

Altså det er det pulver til børn jeg brugte, der kan man vist få kartoffel/gulerodsmos. De søde kartofler var enten i pose eller sådan at man skulle veje dem af. De er lidt rødlige i det mener jeg

kan man få pulver kartoffelmos til børn? det må jeg lige få tjekket ud!!

Skal vidst et smut i Bilka en af dagene.. der kan man finde alt (siges der )

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Kære trådstarter.

Min datter kravlede først da hun var 9 måneder. Jeg kan huske det fordi det var juleaften (ellers glemmer man jo hurtigt hvornår man gør det ene eller det andet)

Mht mad. Der startede jeg med at købe bondebrød og lægge det lidt i blød i mælk og så give lidt smør eller prøve med lidt leverposteg på.

Jeg gav aldrig frugtgrød på noget tidspunkt. Jeg har læst, at hvis de først finder smag for "det søde" (som frugten jo smager af) så vil de have smag for "alm" grød. Men ved ikke om det er for sent at tage den hen nu.

Jeg blendede kartofelmosen ekstremt meget lige i starten (for at undgå klumper) men stoppede hurtigt med det fordi det så kan gøre, at de ikke vender sig til mad med struktur. Man kan prøve at blande med brokoli eller blomkål eller gulerod. Men det har du sikkert allerede prøvet.

Har du prøvet at give ham de der kopper hvor der er låg på, så han selv kan sidde og lege med den. Måske give ham det uden at der er noget i, så det bliver mere til leg.Synes også det er mærkeligt at din dp ikke prøver at støtte dig i at han skal drikke af kop og istedet giver ham sutteflaske. Hun har ham jo trods alt sikkert mange timer om dagen.

Jeg kan godt forstå du er ked af det. Man bliver jo ofte berørt fordi man bare gerne vil have at ens barn følger udviklingen lige som alle andre børn. Man kan blive bange for om noget er galt eller om man har gjort noget forkert.Men jeg tror ikke der er andet for, end at se tiden lidt an. Fortsætter det, så er det måske en god ide at tage i mod dps pædagog da de sikkert har en masse erfarring hvor man kan sætte ind.

Anmeld

9. februar 2011

Vingummien

KittyGirl skriver:

Jeg er virkelig i 7 syv med hvad jeg skal stille op med min dreng, hvad jeg skal tænke og hvordan jeg skal forholde mig...

Han er 9 måneder gammel (lige blevet), og jeg føler han er bagud motorisk, han kravler ikke endnu (møver kun frem ved at trække i armene), han rejser sig ikke op, kan ikke finde ud af at komme fra liggende til siddende stilling - men kan dog godt finde ud af at sidde selv hvis vi sætter ham!
og sidder han selv, kan han ikke finde ud af at komme ned i liggende stilling igen...
Jeg skal IKKE sammenligne har jeg hørt, og tænker bare "det kommer nok", men det er absolut ikke nemt, når "alles andre" børn i den alder kan ALTING næsten (Kravle, rejse sig osv.)

Han har i øvrigt heller ikke fået tænder endnu men det er jeg ikke så urolig for, det kan jo tage lang tid..

Så er der det med mad... han har fået grød siden han var 4 måneder gammel, og han har aldrig ville have kartoffelmos, grøntsagsmos, ris eller lign.
Jeg har snart forsøgt alt....

Derimod vil han gerne have, grød, grød grød grød og atter grød.. frugt grød, banan der er most, æble grød, jordbær grød ja alle former for frugt grød...

Han drikker heller ikke ordentlig af kop, så min dagpleje har indført 2 ekstra flasker om dagen med MME i, fordi han skal have væske indenbords, og jeg prøvede jo at vænne ham fra den og kæmpede mere med det kop...

Herhjemme lever Lasse af havregrød, Sempers 8 måneders pulver grøde, som jeg moser forskellig frugt i, og glas mos (frugt og middagsretter)... og jeg er så træt af det og føler mig som den største fiasko EVER

Sidst hos dagplejen, fik jeg at vide at hun har indført ekstra møder med pædagogen, fordi han ikke er så god til at sidde med ting i hånden, f.eks. sidde med en frugt bar, agurk osv. og spise af det, han smider det fra sig... og det skal han blive bedre til... hvordan tvinger man et barn der ikke vil det til at gøre det?

Rugbrødshapsere er også no-go, bløde boller kan han godt finde på at nappe 2-3 stykker af med smør og så er det slut...

Det er så svært... og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op?!

Er jeg den eneste der gennemgår dette eller har gennemgået det?

1. Giv ham ikke kartoffelmos, men prøv at kog kartoflerne så de er bløde og giv ham stykker i stedet for som han kan mose i ganen. Gjorde jeg ved Emil, han kunne og kan ikke lide kartoffelmos.

2. Emil kravlede først den dag han blev 1 år, og var også hen af den tid han begyndte at rejse sig ved ting.

3. Emil gik først da han var knap 1½ år.

4. Han er kun 9 måneder, han skal nok lære at holde ved tingene, hvis han ik gider, så skal han da heller ikke tvinges. Emil har også haft perioeder hvor han smed alt

5. Din dp skal da ikke give ham mere mme, så lære han da aldrig at spise mad, for det mætter også en del, og så er lysten til mad der jo ikke.

6. Tænder, tror Emil var lidt over 10 mdr da han begyndte at få og så kom de ellers ret så stærkt, er først når de er 2 år at man skal begynde at bekymre sig for alvor, fik jeg af vide men heller ikke din største bekymring.

7. Prøv at lade ham "være", ikke ment på den onde måde, men hvis mange i hans liv tænker på hvad han spiser, så kan det have modsatte virkning på hans fremskridt med at spise mad.

Håber i finder ud af det hele, men husk, han er kun 9 mdr han er jo stadig en bette en der skal udforske verden, og teste sine grænser med folk

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

tinasmor skriver:

Kære trådstarter.

Min datter kravlede først da hun var 9 måneder. Jeg kan huske det fordi det var juleaften (ellers glemmer man jo hurtigt hvornår man gør det ene eller det andet)

Mht mad. Der startede jeg med at købe bondebrød og lægge det lidt i blød i mælk og så give lidt smør eller prøve med lidt leverposteg på.

Jeg gav aldrig frugtgrød på noget tidspunkt. Jeg har læst, at hvis de først finder smag for "det søde" (som frugten jo smager af) så vil de have smag for "alm" grød. Men ved ikke om det er for sent at tage den hen nu.

Jeg blendede kartofelmosen ekstremt meget lige i starten (for at undgå klumper) men stoppede hurtigt med det fordi det så kan gøre, at de ikke vender sig til mad med struktur. Man kan prøve at blande med brokoli eller blomkål eller gulerod. Men det har du sikkert allerede prøvet.

Har du prøvet at give ham de der kopper hvor der er låg på, så han selv kan sidde og lege med den. Måske give ham det uden at der er noget i, så det bliver mere til leg.Synes også det er mærkeligt at din dp ikke prøver at støtte dig i at han skal drikke af kop og istedet giver ham sutteflaske. Hun har ham jo trods alt sikkert mange timer om dagen.

Jeg kan godt forstå du er ked af det. Man bliver jo ofte berørt fordi man bare gerne vil have at ens barn følger udviklingen lige som alle andre børn. Man kan blive bange for om noget er galt eller om man har gjort noget forkert.Men jeg tror ikke der er andet for, end at se tiden lidt an. Fortsætter det, så er det måske en god ide at tage i mod dps pædagog da de sikkert har en masse erfarring hvor man kan sætte ind.

jeg tror det er for sent mht. frugt grøden, den har han fået smag for... men jeg vil da prøve at ligge bondebrødet lidt i blød først.. måske han bedre vil acceptere det!

måske ja jeg egentlig kunne bruge tudekoppen som en slags tilvænning som han selv kan prøve.... men jeg mener bare at sidst jeg gjorde det, der smed han den på gulvet... flere gange...

jeg tror også hun stadig tilbyder ham væske af kop... han drikker bare ikke særlig meget... og han skal jo have sin daglige væske..

Anmeld

9. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

Det lyder til at have været en hård omgang... puha!!

Hvorfor blev han opereret ? for hvad?

Ja når jeg har set billederne af ham, så synes jeg altså bare han ser super lækker ud!!

SSP sagde også det med at jeg skulle prøve at sulte Lasse, så han opdagede hvad sult var... det kunne jeg slet ikke finde mig overens med

Men Lasse har det sådan set også okey med "mad", det skal bare være HANS mad.. det han vil have..

Altså frederic er en sej gut og en turbo heler...

Men du kan læse og se lidt mere her

Han er en herlig dreng.

He he... Havde vi samme sp? Jeg sulted heller ikke frederic, det klarer han helt selv. Han kan stadig rende rundt med knurrende mave uden at have fornemmelse af at hov, det er da fordi min mave er sulten. Han har dage hvor han kommer i seng stort set uden mad på en hel dag, det rører ham stadig ikke og sover snilt 13 -14 timer hver nat.

Bare husk på at det er dig der skal styre det mad show og ikke ham, begynder han først at lur ud at du 'bukker' under efter han har skreget 4 gange - ja så styrer han det derfra.

De er ret snu. Ligeledes kan han også mærke det hele på dig.

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Tulipan skriver:

1. Giv ham ikke kartoffelmos, men prøv at kog kartoflerne så de er bløde og giv ham stykker i stedet for som han kan mose i ganen. Gjorde jeg ved Emil, han kunne og kan ikke lide kartoffelmos.

2. Emil kravlede først den dag han blev 1 år, og var også hen af den tid han begyndte at rejse sig ved ting.

3. Emil gik først da han var knap 1½ år.

4. Han er kun 9 måneder, han skal nok lære at holde ved tingene, hvis han ik gider, så skal han da heller ikke tvinges. Emil har også haft perioeder hvor han smed alt

5. Din dp skal da ikke give ham mere mme, så lære han da aldrig at spise mad, for det mætter også en del, og så er lysten til mad der jo ikke.

6. Tænder, tror Emil var lidt over 10 mdr da han begyndte at få og så kom de ellers ret så stærkt, er først når de er 2 år at man skal begynde at bekymre sig for alvor, fik jeg af vide men heller ikke din største bekymring.

7. Prøv at lade ham "være", ikke ment på den onde måde, men hvis mange i hans liv tænker på hvad han spiser, så kan det have modsatte virkning på hans fremskridt med at spise mad.

Håber i finder ud af det hele, men husk, han er kun 9 mdr han er jo stadig en bette en der skal udforske verden, og teste sine grænser med folk

har prøvet at give ham kartofler på alverdens måder..... som skrevet et sted, når selv jeg giver ham grov most banan (som han elsker - altså banan), så kan han sutte det mosede banan af banan stykket og så spytter han banan stykket ud...

hvad tror du så han gør man kartoffel stykker? Det samme

men godt forslag

grunden til at DP giver ham mere MME, er så han får indtaget hans daglige væskeindtag... for han må jo ikke tørre ud

jeg har også i laaaang tid bare ladet ham være.. og presser ham heller ikke.. men også derfor jeg følte jeg blev nødt til at komme ud med mine tanker osv.  inden jeg brændte fast

og du kan tro han tjekker grænser hos mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.