KittyGirl skriver:
Pincet grebet øver vi meget på, det er ikke super endnu og det var også det eneste han ikke bestod ved Boel prøven...
Han vil ikke rigtig stå op af bordet, men har fundet ud af at han gerne vil stå op af sofaen, eller sofa ryggen, så det øver vi på vilden sky, da han synes det er meget sjovt.... er det vejen frem?
Jeg lader ham selv sidde med mad jo, gratte gratte.. men som skrevet, så smider han det på gulvet.. eller taber interessen for det meget hurtigt... en frugt stang f.eks. klemmer han om et par gange, trækker armen ud over bordet og slipper det så det falder på gulvet...
Jeg har ikke kun tilbudt ham kartofler et par dage, har virkelig haft det intensiveret i laaang tid, med skrig og skrål og ballade, hvor jeg også oprettede et indlæg herinde, hvor jeg fik at vide "hvorfor jeg absolut ville have han SKULLE spise kartofler" eller lign. så tænkte jeg, fair nok.. det er jo også rigtig nok.. det er stensikkert konsistensen han ikke bryder sig om!
jeg har ikke ladet ham sidde selv med bondebrød... men det prøver jeg da lige i weekenden!! Så må vi se hvad han finder på at gøre med det!
Tak for dine dejlige refleksions spørgsmål...

og lidt sjovt at han hellere kunne bruge sugerør eller flaske 

At øve er godt... Måske din dreng er en der blot skal have ting vist og prøvet 400 gange hvor de andre du kender skal have det øvet/ vist 250 gange.
Ved hvordan det er at sammenligne og blive sammenlignet med. Frederic var den yngtse i mg - den længste og letteste. Han sov stort sort set alle mg møder væk.
Dertil fik vi alle i familien (er gift med den midterste af 3) alle børn i 2008 - alle drenge (jan - sep - nov). Selv den dag idag bliver de sammelignet, selvom frederic er den midterste.
Vi har så en søn der er lidt sensitiv - haft spiseproblem fra spæd og altid været den letteste. Han er så stik modsat de 2 andre drenge, han er den stille bandit - der fra ganske lille sagtens kunne sidde og lege selv.
Han havde ikke kræfterne til at hive sig op at stå, jo 1 eller 2 gange. Så blev han ked og frustreret, da hans hoved gerne ville op men kroppen sagde nej.
Han gik også senere end de andre, men ved du hvad? så kunne han så mange andre ting som de ikke kunne.
Frederic var sen til at lære at spise og mange gange måtte vi starte forfra med grød til baby og så arbejde os opad.
Selv rugbrød på ½*½ cm gav opkast - opkastlyde mm. Var ske'en større end de der små avent te ske'er og var der for store klumper i mad, ja så kom det retur.
Det med at kaste ting på gulvet er en fase, da han har opdaget at det faktisk er ham der styrer det.. For både at se din reaktion og for at se hvordan det ser ud når det ligger dernede.
Ang bondebrød; hvis han blot sætter fingerne i smør'et og slikker sine fingre rene - så opgiv ikke og lad ham gøre det. for så viser han trods alt interesse for det.
Skorper - kiks - smørost mm.
Hans gummer er hårde nok til at klare grovere mad.