Hvad skal jeg stille op med min dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina begyndte først, at kravle, da hun var næsten 16 mdr. Indtil da hev hun sig frem på numsen. Hun kravlede i 2 uger, hvorefter hun så begyndte, at gå. Inden hun begyndte, at kravle trak hun sig aldrig op ved ting. Hvis man stillede hende op ved f.eks. et bord blev hun bare stående. Hun var super dårlig til, at vende sig og gjorde det først da hun var 8-9 mdr. Jeg kunne blive ved. Jeg havde hende til børnelægen, da hun var så langt ude motorisk. Men det kom bare meget sent og hun er i dag næsten 2 år og kan det alle andre børn kan motorisk på hendes alder. Jeg kan godt forstå, at du bekymre dig, men det skal nok komme når han er parat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

Nogle er hurtige til nogle ting og andre skal have længere tid.

Ting tager tid... Så opgiv ej og tag lige en snak med den dp.

Men syntes at din dp har valgt den nemme løsning ved at gå tilbage til flaske og ikke støtte ham i at lære at drikke af kop.

Dertil plejer sp at være opmærksom på deres pincet greb, men hun har ikke sagt noget?

Hvis du stiller ham op ved f.eks sofa bord og stiller noget legetøj han kan nå, så 'træner' du det at han står op. 

Lader du ham side selv med mad? 

Har han fået lov fra start at sidde selv med mad? altså finde ud af hvordan en banan føltes mellem fingerne mm. 

At vænne sig til kartoffler kan også tage tid, så det hjælper ikke at lave/ tilbyde ham det i 2 dage og så opgive.

Det samme med rugbrød - bondebrød med smør og lade ham sidde selv med det. 

Her kunne han også sidde selv, inden han lærte selv at komme op at side.

Frederic kunne bedre finde ud af at suge med sugerør end at drikke af flaske.

Pincet grebet øver vi meget på, det er ikke super endnu og det var også det eneste han ikke bestod ved Boel prøven...

Han vil ikke rigtig stå op af bordet, men har fundet ud af at han gerne vil stå op af sofaen, eller sofa ryggen, så det øver vi på vilden sky, da han synes det er meget sjovt.... er det vejen frem?

Jeg lader ham selv sidde med mad jo, gratte gratte.. men som skrevet, så smider han det på gulvet.. eller taber interessen for det meget hurtigt... en frugt stang f.eks. klemmer han om et par gange, trækker armen ud over bordet og slipper det så det falder på gulvet...

Jeg har ikke kun tilbudt ham kartofler et par dage, har virkelig haft det intensiveret i laaang tid, med skrig og skrål og ballade, hvor jeg også oprettede et indlæg herinde, hvor jeg fik at vide "hvorfor jeg absolut ville have han SKULLE spise kartofler" eller lign. så tænkte jeg, fair nok.. det er jo også rigtig nok.. det er stensikkert konsistensen han ikke bryder sig om!

jeg har ikke ladet ham sidde selv med bondebrød... men det prøver jeg da lige i weekenden!! Så må vi se hvad han finder på at gøre med det!

Tak for dine dejlige refleksions spørgsmål...

og lidt sjovt at han hellere kunne bruge sugerør eller flaske

Anmeld

9. februar 2011

Fam. Madsen

KittyGirl skriver:

okey... jamen her får han også havregrød, øllebrød og diverse andre slags grøde... men jeg må jo bare fortsætte så... kunne bare mærke frustrationen vokse indeni mig, da jeg jo ikke kendte andre, som havde det på samme måde som jeg!

og så må jeg tilbyde ham rugbrødshapsere og andre ting indimellem

Han er også sund og rask (hvad min SSP siger)... men føler lidt min DP peger mange ting ud som er galt med ham

jeg kender heller ikke nogen som har så kræsen et barn som jeg har.. 

og hold op det har været hårdt ind i mellem og jeg har haft mange græde tur over det. men jeg måtte simpelhen ind se at det er fordi han er kræsen..

men bliv ved med og tilbyde ham rugbrød måske med lidt leverpostej på det ELSKER marcus.

min DP havde også mange ting at pege finger af ved os, så jeg valgte til sidste at flytte ham til en vuggestue. hvor der ikke har været noget problem at han er så kræsen.

Anmeld

9. februar 2011

Sara.

Jeg har altid fået afvide at man ALDRIG må tvinge sit barn til at spise noget for det hjælper ikke noget....

Min datter Lærke ville KUN ha bryst... har aldrig fået grød i hende, kun nu hvor hun er blevet stor (3 år). Kartofler har jeg heller aldrig fået i hende... stadig ikke..

Da hun var 9 mdr. sagde sundhedspjersken at jeg blev nødt til at gi hende en kold tyrker hvis hun sku få lyst til mad. (indtil da gad hun sutte lidt på et stykke frugt eller ligende,men ikke for at spise).

sundhedsp. sagde at mælken fyldte alt for meget så hun ikke var sulten nok efter rigtig mad.

Jeg ved ikke hvor mange flasker din søn får på en dag men måske spiller ind? (på samme måde som på min datter)

Mht. han motorik vil jeg ikke være bekymret når han kun er 9 mdr (nemt for mig at sige,ved det).

Mener man siger børn begynder at kravle når de er 9-10 mdr i gennemsnittet... og så er der jo nogen der er lidt hurtigere og andre langsommere....

Måske din dreng bruger krudt på at udvikle noget andet?

Mvh Sara. Mor til Nor på 10 mdr og Lærke på 3 år

Anmeld

9. februar 2011

B&J

KittyGirl skriver:

Jeg er virkelig i 7 syv med hvad jeg skal stille op med min dreng, hvad jeg skal tænke og hvordan jeg skal forholde mig...

Han er 9 måneder gammel (lige blevet), og jeg føler han er bagud motorisk, han kravler ikke endnu (møver kun frem ved at trække i armene), han rejser sig ikke op, kan ikke finde ud af at komme fra liggende til siddende stilling - men kan dog godt finde ud af at sidde selv hvis vi sætter ham!
og sidder han selv, kan han ikke finde ud af at komme ned i liggende stilling igen...
Jeg skal IKKE sammenligne har jeg hørt, og tænker bare "det kommer nok", men det er absolut ikke nemt, når "alles andre" børn i den alder kan ALTING næsten (Kravle, rejse sig osv.)

Han har i øvrigt heller ikke fået tænder endnu men det er jeg ikke så urolig for, det kan jo tage lang tid..

Så er der det med mad... han har fået grød siden han var 4 måneder gammel, og han har aldrig ville have kartoffelmos, grøntsagsmos, ris eller lign.
Jeg har snart forsøgt alt....

Derimod vil han gerne have, grød, grød grød grød og atter grød.. frugt grød, banan der er most, æble grød, jordbær grød ja alle former for frugt grød...

Han drikker heller ikke ordentlig af kop, så min dagpleje har indført 2 ekstra flasker om dagen med MME i, fordi han skal have væske indenbords, og jeg prøvede jo at vænne ham fra den og kæmpede mere med det kop...

Herhjemme lever Lasse af havregrød, Sempers 8 måneders pulver grøde, som jeg moser forskellig frugt i, og glas mos (frugt og middagsretter)... og jeg er så træt af det og føler mig som den største fiasko EVER

Sidst hos dagplejen, fik jeg at vide at hun har indført ekstra møder med pædagogen, fordi han ikke er så god til at sidde med ting i hånden, f.eks. sidde med en frugt bar, agurk osv. og spise af det, han smider det fra sig... og det skal han blive bedre til... hvordan tvinger man et barn der ikke vil det til at gøre det?

Rugbrødshapsere er også no-go, bløde boller kan han godt finde på at nappe 2-3 stykker af med smør og så er det slut...

Det er så svært... og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op?!

Er jeg den eneste der gennemgår dette eller har gennemgået det?

verdens største krammer til dig...

det med han ikke kan side og kravle osv. kan i ikke snakke med dagpleje eller spen om en ja kan desværre ikke huske hvad de hedder til af hjælpe med af lave øvelser osv med ham??

nu skal jeg også lige fortælle hvor alm din dreng er vores dreng spiste grød fra han var 4 mdr og gør det stadig han er 11 mdr og bliver 1år her den 4 i næste månede... han er dog begyndt af spise alm havergrød men har han kun gjord i en månede (vil gerne fortælle hvordan vi fik vores dreng til det)

vores dagplejemor har først lige fået vores dreng til af spise små stykker rugbrød ikke ret meget men lidt..

da daniel var 9mdr drak han først af glas. og nu gøre det fint. (har i prøvet en tudekop sådan en han skal sutte i stedet for det vælter ud??)

daniel kan dog lig ris og pasta(dog kun de lange rør de tykke) han HADER kartofler og kød men men han elsker pølser

og frugt ELSKER han og yoghurt

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Alberts/ skriver:

mange børn kan ikk lide konsistencen (staves?) af kartoffelmos ikke tving hm til at spise det, han overlever uden(; prøv det engan imellem men ikke for tit,

men alt det andet vil jeg tage det stille og rolig med, og ikke alle børn kravler, det gjorde min ´søster ikke hun humpet på numsen,

min søsters pige er 10 mdr og har ingen tænder endnu men ´min øn på 5 mdr har 2,,

børn er å forskellige og ingen er ens heldigvis,

tag det stille og rolig søde ven, det kommer, giv hm tid, og præs ham ikke på nogen måde (:

jeg ved godt jeg ikke skal presse ham, det gør jeg absolut heller ikke.. men jeg er SÅ bange for om jeg gør noget forkert!!

Jeg har selv en utrolig stor madlede, (hader mad og er kræsen) og er overvægtig... og jeg ønsker ABSOLUT ikke at min søn ender som jeg... derfor jeg virkelig forsøger at gøre alt det med ham som min mor ikke gjorde med mig! (hvis du forstår)

Hvis så bare han tog et spring med et eller andet... så jeg virkelig kunne se der skete bare NOGET.. så ville jeg slappe af.. men der sker intet... andet end at han er begyndt at sprutte med munden når vi også gør det ...

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

MoarHvidovre skriver:

Lina begyndte først, at kravle, da hun var næsten 16 mdr. Indtil da hev hun sig frem på numsen. Hun kravlede i 2 uger, hvorefter hun så begyndte, at gå. Inden hun begyndte, at kravle trak hun sig aldrig op ved ting. Hvis man stillede hende op ved f.eks. et bord blev hun bare stående. Hun var super dårlig til, at vende sig og gjorde det først da hun var 8-9 mdr. Jeg kunne blive ved. Jeg havde hende til børnelægen, da hun var så langt ude motorisk. Men det kom bare meget sent og hun er i dag næsten 2 år og kan det alle andre børn kan motorisk på hendes alder. Jeg kan godt forstå, at du bekymre dig, men det skal nok komme når han er parat

okey.. tak for dine beroligende ord.... det er rart at vide man ikke er alene.... det er netop det man føler sig, når man er den eneste i ens omgangskreds som er "bagud"... men jeg kan vel også sige at de andre er foran

Tålmodighed... tålmodighed.. det må vel være ordet jeg skal bevæbne mig med....

Anmeld

9. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
KittyGirl skriver:

okey.. tak for dine beroligende ord.... det er rart at vide man ikke er alene.... det er netop det man føler sig, når man er den eneste i ens omgangskreds som er "bagud"... men jeg kan vel også sige at de andre er foran

Tålmodighed... tålmodighed.. det må vel være ordet jeg skal bevæbne mig med....

Jeg kan godt forstå dig og man kan ikke lade være med, at samligne. Min veninde fik en pige 3 mdr. efter mig og hun var meget længere fremme motorisk end Lina.

Men børn er heldigvis forskellige og din dreng skal nok også komme efter det og så går det stærkt. Det var så vildt med Lina, at hun kravlede 2 uger og så bare rejste sig op og gik

Ja, ordnet er tålmodighed og jeg ved af erfaring, at det er rigtig svært

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

Fam. Madsen skriver:

jeg kender heller ikke nogen som har så kræsen et barn som jeg har.. 

og hold op det har været hårdt ind i mellem og jeg har haft mange græde tur over det. men jeg måtte simpelhen ind se at det er fordi han er kræsen..

men bliv ved med og tilbyde ham rugbrød måske med lidt leverpostej på det ELSKER marcus.

min DP havde også mange ting at pege finger af ved os, så jeg valgte til sidste at flytte ham til en vuggestue. hvor der ikke har været noget problem at han er så kræsen.

jeg har godt nok også fældet mange tårer over det.... det er så svært.. og specielt når man selv har svært ved mad og bare ønsker for alt i verden at han ikke får det sådan!!

Min SSP siger, at ingen små børn er kræsne, for tænk engang på den mor i uha uha landene med sine 7 små børn der spiser det samme hver dag, de har ikke råd til at være kræsne....

Små børn er KRÆSNE.. og jeg vil altså ikke tvinge min dreng til at spise noget han ikke kan lide

det er også rugbrødshapsere med leverpostej jeg plejer at tilbyde ham.... med de skal gerne være væltet 4 gange ud af munden og halvvejs opløst før han overhovedet overvejer at ville tygge på dem bare lidt!

Anmeld

9. februar 2011

Ryberg

lærkes_mor skriver:

Jeg har altid fået afvide at man ALDRIG må tvinge sit barn til at spise noget for det hjælper ikke noget....

Min datter Lærke ville KUN ha bryst... har aldrig fået grød i hende, kun nu hvor hun er blevet stor (3 år). Kartofler har jeg heller aldrig fået i hende... stadig ikke..

Da hun var 9 mdr. sagde sundhedspjersken at jeg blev nødt til at gi hende en kold tyrker hvis hun sku få lyst til mad. (indtil da gad hun sutte lidt på et stykke frugt eller ligende,men ikke for at spise).

sundhedsp. sagde at mælken fyldte alt for meget så hun ikke var sulten nok efter rigtig mad.

Jeg ved ikke hvor mange flasker din søn får på en dag men måske spiller ind? (på samme måde som på min datter)

Mht. han motorik vil jeg ikke være bekymret når han kun er 9 mdr (nemt for mig at sige,ved det).

Mener man siger børn begynder at kravle når de er 9-10 mdr i gennemsnittet... og så er der jo nogen der er lidt hurtigere og andre langsommere....

Måske din dreng bruger krudt på at udvikle noget andet?

Mvh Sara. Mor til Nor på 10 mdr og Lærke på 3 år

altså hans afvisenhed overfor mad har jo været der i lang tid, og på et tidspunkt var vi nede på 1 flaske om dagen, og det var kl.16.30 hver dag, og det hjalp ikke på hans mad problem...

nu er vi oppe på 4 flasker... en om morgenen, en til middag, den kl.16.30 stadig og en lille smule lige inden sengetid - så han ikke vågner om natten....

hvordan har hun det ellers med mad nu? når nu hun er "sen" på det med mad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.