Okay, kort fortalt.. + Jeres bedste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

DM88

DeniseM skriver:

Med hensyn til fremtidig graviditet, er der så speciel træning der er særlig god?
Speciel mad? Særlige vitaminer?
Særlige forholdsregler?

Nogle der kan kommentere dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

sarahb

Så spiser vi nogenlinde sundt, er ikke FREAK så jeg skal også have det godt.

Men her er denne uges plan fx.

Mandag pasta med pesto, pinjekerner og ærter og kylling.
Tirsdag Tabouleh salat med tun bøffer/deller
Onsdag Maggi juicy chicken med kartoffel bøffer med krydderurter i.
Torsdag: Linse sovs (dahl) Og ris
Fredag: Grønne linser med citron
Lørdag: Kyllingefrikadeller og krydder kartofler
søndag: Ægge ret med koriander, tomat, løg, chili m.m. Men groft brød.

Anmeld

9. februar 2011

B&J

5dage om ugen dyrker jeg motion

spiser 6 gange om dagen

spiser kun 2stk frugt og de skal kun være i en håndfuld som en banan en appelsin og vindruer skal kunne fylde min hånd ud..

spiser rugbrød med min 8% kost fiber og max 2gram fedt.

spiser mange grønsager

går nemlig efter en kostplan

og hvis jeg virkelig har en sød tand så spiser jeg 4 stk vingummi ellers har jeg lørdag jeg må være lidt usund

Anmeld

9. februar 2011

Chillien

DeniseM skriver:

Super god info!! 1000 tak.
Alt bliver noteret. Tak fordi du tog dig tid til at svare!
Måske jeg skulle løbe igen? Det gjorde jeg engang..........

Med hensyn til kødet, så tror jeg at jeg har hørt at det er godt for gravide kvinder at få meget kød? Er det fis i en hornlygte?

Altså nu er jeg ikke læge... Men der har også været rigtig mange undersøgelser på gravide vegetarer.. Og en rigtigt sammensat vegetarisk kost kan være rigtig godt for både mor og barn...

Men det er selvfølgelig hvem og hvad man selv vælger at tro på... Men jeg holder mig til at spise minimalt med kød.. Tror simpelthen ikk på det er godt for kroppen.. Har været både vegetar og veganer, og den eneste grund til jeg ikk er det mere er at jeg ikke kan holde mig fra primært ost og røde bøffer..  Men alt med måde..

det eneste vitamin du ikke kan producere på ren vegansk kost er B12 vitamin.. Og det kan man få som tilskud som er vegansk... Så efter min mening er det noget pladder at man ikke kan leve sådan..

Men det er heller ikk uden grund jeg siger du skal droppe kødet helt.. Fisk kan f.eks. være rigtig godt... Men der er jo noget med gravide og fisk jeg ikke vil udtale mig om.. Det har jeg slet ikk styr på.. Det er helt en smagssag.. Bare husk at sætte dig godt ind i tingene hvos du vælger at droppe kødet.. For kosten skal stadig være balanceret (Hvad dfen jo også skal være hvis man spiser kød)

Det blev langt.. Men håber igen det giver mening..

Anmeld

9. februar 2011

sarahb

DeniseM skriver:

Nogle der kan kommentere dette?

Det kan være en god ide, at spise kosttilskud i form af zink, selen og vitamin C – fordi:
- zink er vigtig for ham i forbindelse med produktionen af sæd, og for os kvinder er zink vigtig for at få cellerne til at dele sig som følge af en befrugtning.
- selen er god til at optimere han sæd- og testosteron-produktion
- vitamin C forøger hans sæd-kvalitet, og for os kvinder hjælper det med ægløsning

Udforsk krydderiernes spændende verden, der findes faktisk en del krydderier som har en positiv indvirken på lysten til sex.
Ingefær er blandt andet kendt for at hjælpe stemningen godt på vej, chokolade er også et godt bud.

Spis folin syre og græskar kerner.

Anmeld

9. februar 2011

Chillien

Men det er heller ikk uden grund jeg siger du skal droppe kødet helt..

*** Men det er heller ikk uden grund jeg siger du ikke skal droppe kødet helt...

Trykfejl..

Anmeld

9. februar 2011

Dinna88

DeniseM skriver:

Okay...

Jeg vil gerne være et sundere menneske, jeg vil gerne gøre min krop total top-tunede til at bære en graviditet på den bedst mulige måde.. Men jeg er Usund i ordets vildeste forstand..
Lever efter INGEN regler når det kommer til alt der har med sundhed at gøre. INGEN regler overhovedet..

Jeg er gift. Er 22 år gammel. Har ingen børn. Endnu!(Men vi snakker om at begynde at prøve på det) Jeg er ikke overvægtig (nærmere på vej til at blive det, eller få en livsstilssygdom, eller det der er værre) derfor vil jeg gerne allerede nu begynde at ændre min livsstil..

Sikke en indrømmelse onsdag ved middagstid.

Jeg søger: Alle jeres små/bedste/nyeste/specielle/unikke/almindelige/største osv RÅD som i selv benytter for at gøre jeres liv bare lidt sundere..

Bare den lille ting der gør dit liv lidt sundere???

ALLE IDEÈR ELLER RÅD modtages med glæde!

Jeg sørger for at fastholde min træning! 

I stedet for slik kan du spise nødder! De er mega sunde Ohh, kan ikke lige hoste op med en masse når jeg skal. Jooh, jeg drikker meget vand - minimun tre liter om dagen. Og så får jeg altid frisk luft hver dag, jeg kan ikke overleve hvis ikke jeg kommer udenfor en dør

Derudover undgår jeg at stille krav til mig selv, for så bliver jeg hurtigt skuffet! 

Anmeld

9. februar 2011

Chillien

Og så spiser jeg ikke syntetisk slik som vingummi... Frisk frugt er jo optimalt.. Ellers hjemmelavet kage (evt. vegansk har en god opskrift der smager som alm. kage) pandekager og chips... Det er ikke sundt, men det er ikke fyldt med tilsætningsstoffer og alt muligt andet mærkeligt... Bruger tit mørk chokolade fra køleskabet til at stille sukkertrang.. Der skal ikk meget til og det hjælper..

Anmeld

9. februar 2011

Dinna88

Chillien skriver:

Altså nu er jeg ikke læge... Men der har også været rigtig mange undersøgelser på gravide vegetarer.. Og en rigtigt sammensat vegetarisk kost kan være rigtig godt for både mor og barn...

Men det er selvfølgelig hvem og hvad man selv vælger at tro på... Men jeg holder mig til at spise minimalt med kød.. Tror simpelthen ikk på det er godt for kroppen.. Har været både vegetar og veganer, og den eneste grund til jeg ikk er det mere er at jeg ikke kan holde mig fra primært ost og røde bøffer..  Men alt med måde..

det eneste vitamin du ikke kan producere på ren vegansk kost er B12 vitamin.. Og det kan man få som tilskud som er vegansk... Så efter min mening er det noget pladder at man ikke kan leve sådan..

Men det er heller ikk uden grund jeg siger du skal droppe kødet helt.. Fisk kan f.eks. være rigtig godt... Men der er jo noget med gravide og fisk jeg ikke vil udtale mig om.. Det har jeg slet ikk styr på.. Det er helt en smagssag.. Bare husk at sætte dig godt ind i tingene hvos du vælger at droppe kødet.. For kosten skal stadig være balanceret (Hvad dfen jo også skal være hvis man spiser kød)

Ih, det er godt med noget info om vegetarer og veganere til folk - jeg er selv veganer og det fortsætter jeg med når jeg engang skal have børn

Bare lidt ekstra til det du skrev - Henrik skrev engang noget med at dem der drikker rigtig meget mælk oftere er dem der ha knogleskørhed, eller sådan noget

Derudover plejer jeg faktisk at råde folk til at droppe kødet. Man har det SÅÅÅÅ godt af dett! 

Anmeld

9. februar 2011

Dinna88

Chillien skriver:

Ih, det er godt med noget info om vegetarer og veganere til folk - jeg er selv veganer og det fortsætter jeg med når jeg engang skal have børn

Bare lidt ekstra til det du skrev - Henrik skrev engang noget med at dem der drikker rigtig meget mælk oftere er dem der ha knogleskørhed, eller sådan noget

Derudover plejer jeg faktisk at råde folk til at droppe kødet. Man har det SÅÅÅÅ godt af dett! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.