Okay, kort fortalt.. + Jeres bedste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

DM88

Med hensyn til fremtidig graviditet, er der så speciel træning der er særlig god?
Speciel mad? Særlige vitaminer?
Særlige forholdsregler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

sarahb

DeniseM skriver:

Hvordan presser du træning ind i din hverdag?

Jeg er meget nysgerrig..

Nu er jeg på barsel men så når jeg har afleveret den store går jeg ned og træner med den mindste. Og ellers så ville det blive inden arbejde. Hvis det bliver senere på dagen så får jeg det ALDRIG gjort.

Anmeld

9. februar 2011

DM88

Kirle skriver:

Lidt frugt til morgenmaden, en gulerod, tomat og agurk til frokost og så en halv tallerken grønt til aftensmad. Det er faktisk ret let når man får vænnet sig til det

Vi spiser mest gulerødder, broccoli, spinat og bønner. Og så alt det andet som supplement. Supper lavet på grøntsager er også et hit herhjemme. Vi laver en suppedag om ugen, 1-2 fisk dag, 1-2 vegetardage og så 1 kød dag også det løse. Vi spiser købepizza en gang om måneden

Mht. træning jamen jeg cykler ca. 1/2 -1time om dagen, løber eller svømmer 2 gange om ugen og går til Pilates som jo er fantastisk - det er en stor knibeøvelse

Og selv tak da

Rigtig gode idéer, igen tak!
Hvor lang tid tog det at vænne sig til det?
Og startede du fra take-away mindst fire gange om ugen, slik hver dag, stort set intet grønt, masser af kaffe osv, ligesom jeg??
Eller faldt det dig mere naturligt...

Er det dig der laver maden derhjemme?

Anmeld

9. februar 2011

DM88

sarahb skriver:

Nu er jeg på barsel men så når jeg har afleveret den store går jeg ned og træner med den mindste. Og ellers så ville det blive inden arbejde. Hvis det bliver senere på dagen så får jeg det ALDRIG gjort.

Så træning om morgen/formiddagen fem gange om ugen. Det er noteret. TAK.

Hvilken type træning?

Anmeld

9. februar 2011

<3

DeniseM skriver:

Rigtig gode idéer, igen tak!
Hvor lang tid tog det at vænne sig til det?
Og startede du fra take-away mindst fire gange om ugen, slik hver dag, stort set intet grønt, masser af kaffe osv, ligesom jeg??
Eller faldt det dig mere naturligt...

Er det dig der laver maden derhjemme?

HUrtigt synes jeg. Nu gik vi så fra en ret så usund kost (barnets første par måneder) med købe mad hver dag til rigtig sund kost.

Det er en blanding af hvem der laver mad herhjemme. Min kæreste kommer gerne en masse grøntsager i kødsovsen, lasagnen, farsen eller hvad han gør og jeg laver fx. tunsalat med rødløg, agurk og tomat, broccolimos og gulerodstærte på fuldkornsmel som vi fik i går aftes. Skøn mad og ret så sund

Anmeld

9. februar 2011

Chillien

Med hensyn til motion, så find noget du sys er sjovt.. Jeg passer f.eks. heste nogle gange og så er der nogle yogainspirerede hold i mit fitness center som jeg elsker.. Og så elsker jeg at løbe..

Og så udover det der allerede er sagt, så prøv at skifte alt hvedemel ud med fuldkorn... Altså spis fuldkornspasta.. Hvis man langsomt vænner sig til det ved at putte meget tomat sauce på f.eks., så vænner du dig hurtigere til det... Jeg kan slet ikk lid almindelig pasta mere.. Det klistrer..

Så går jeg som regel efter den her regel når jeg handler ind...

I stedet for hvedebrød kan man købe franskbrødslignede brød med fulskorn, med mindst 4g. fibre

Rugbrød skal have mindst 9 g. fibre...

smid et salatblad under pålægget..

Og spis mindre kød! det hjalp mig helt vildt at skære ned på køddet.. Prøver at begrænse det til aftensmaden, og der spiser vi endda tit vegetarretter...

Og til sidst.. De der frosne grøntsager man kan få alle steder, er ganske udemærket hvis de bliver dampet.. Dampede grøntsager holder bedre på vitaminerne.. Og frosne grøntsager fejler absolut intet.. Det er minimalt af svind i forhold til friske...

Håber det er forståeligt..

Anmeld

9. februar 2011

DM88

Det lyder ellers ret lækkert!
Min mand er ikke meget for at putte grøntsager i maden når han laver mad, men jeg må jo måske bare lave noget sundt til så..
Kan godt lide at jeres mad ikke er avanceret, bare sundere..
Mange tak..
Ja, jeg skal jo starte et sted. Så det bliver NU. Jeg håber at det en dag bliver nemt for mig at være lidt sundere..

Anmeld

9. februar 2011

sarahb

DeniseM skriver:

Så træning om morgen/formiddagen fem gange om ugen. Det er noteret. TAK.

Hvilken type træning?

jeg løber 10 min og går i raskt tempo op af stejl bakke 10. min på løbebåndet først.
Så hopper jeg på cross traineren level 8 i 20 min.
Roer i 10 min.
Og så styrketræner jeg mave og arme i 15-20 min ca.

Og jeg har INGEN kondi overhoved, men viljen er der lige nu..

Anmeld

9. februar 2011

DM88

Chillien skriver:

Med hensyn til motion, så find noget du sys er sjovt.. Jeg passer f.eks. heste nogle gange og så er der nogle yogainspirerede hold i mit fitness center som jeg elsker.. Og så elsker jeg at løbe..

Og så udover det der allerede er sagt, så prøv at skifte alt hvedemel ud med fuldkorn... Altså spis fuldkornspasta.. Hvis man langsomt vænner sig til det ved at putte meget tomat sauce på f.eks., så vænner du dig hurtigere til det... Jeg kan slet ikk lid almindelig pasta mere.. Det klistrer..

Så går jeg som regel efter den her regel når jeg handler ind...

I stedet for hvedebrød kan man købe franskbrødslignede brød med fulskorn, med mindst 4g. fibre

Rugbrød skal have mindst 9 g. fibre...

smid et salatblad under pålægget..

Og spis mindre kød! det hjalp mig helt vildt at skære ned på køddet.. Prøver at begrænse det til aftensmaden, og der spiser vi endda tit vegetarretter...

Og til sidst.. De der frosne grøntsager man kan få alle steder, er ganske udemærket hvis de bliver dampet.. Dampede grøntsager holder bedre på vitaminerne.. Og frosne grøntsager fejler absolut intet.. Det er minimalt af svind i forhold til friske...

Håber det er forståeligt..

Super god info!! 1000 tak.
Alt bliver noteret. Tak fordi du tog dig tid til at svare!
Måske jeg skulle løbe igen? Det gjorde jeg engang..........

Med hensyn til kødet, så tror jeg at jeg har hørt at det er godt for gravide kvinder at få meget kød? Er det fis i en hornlygte?

Anmeld

9. februar 2011

DM88

sarahb skriver:

jeg løber 10 min og går i raskt tempo op af stejl bakke 10. min på løbebåndet først.
Så hopper jeg på cross traineren level 8 i 20 min.
Roer i 10 min.
Og så styrketræner jeg mave og arme i 15-20 min ca.

Og jeg har INGEN kondi overhoved, men viljen er der lige nu..

Så en god times tid med lidt forskelligt, tak!
Jeg vil se hvordan det fungere for mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.