Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt. Jeg har virkelig tænkt på jer der er enlige mødre hele tiden her de sidste uger, hvor jeg har været midlertidigt enlig mor, mens manden er på rejse.
Jeg vil også varmt anbefale rengøringshjælp. Vi har en der kommer to timer hver anden uge, og det er simpelthen de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. Det er SÅ dejligt den dag man kommer hjem og der dufter af sæbe og alt er ordentligt og pænt, og SÅ skønt at man ikke skal bruge weekenden på det.
Ellers vil jeg også anbefale at lave mad til flere dage ad gangen og bruge fryseren. Jeg laver altid en stor portion, når jeg laver mad, så der er til mindst en ekstra aften. Jeg laver ikke mad til hele ugen på en gang, men laver sjældent mad mere end 2-3 hverdage i en uge, og får varm mad hver dag.
Ellers er en af genvejene til et nemmere liv - halvfabrikata. Pitabrød, som en ovenfor foreslog, færdigstegte frikadeller (eller lav en hel bunke, når du er i gang og smid resten i fryseren), færdige grøntsagsblandinger etc. Det er ikke helt så godt som hjemmelavet, men hverdagen skal jo også hænge sammen, og det er bedre end ingenting.

Maria
Anmeld