Hvordan klarer I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Pige2009

Sof skriver:

Øv, det er lidt træls så. Men håber du får det til at hænge sammen  Jeg udnyttede så bare weekenderne til udelukkende at være mor og hygge med Silje og så måtte hverdage være hverdage 

Tak. Jeg må se at få det til at hænge sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

twinboys

Baagøe skriver:

Ja, men du har da også Casper, som kan gå til hånde - her er ingen andre end jeg

Smiler ja men har også rigeligt at se til med de drenge jeg har smiler...

Majbritt

Anmeld

6. februar 2011

MariaJ

Jeg kan godt forstå du synes det er hårdt. Jeg har virkelig tænkt på jer der er enlige mødre hele tiden her de sidste uger, hvor jeg har været midlertidigt enlig mor, mens manden er på rejse.

Jeg vil også varmt anbefale rengøringshjælp. Vi har en der kommer to timer hver anden uge, og det er simpelthen de bedste penge jeg nogensinde har givet ud. Det er SÅ dejligt den dag man kommer hjem og der dufter af sæbe og alt er ordentligt og pænt, og SÅ skønt at man ikke skal bruge weekenden på det.

Ellers vil jeg også anbefale at lave mad til flere dage ad gangen og bruge fryseren. Jeg laver altid en stor portion, når jeg laver mad, så der er til mindst en ekstra aften. Jeg laver ikke mad til hele ugen på en gang, men laver sjældent mad mere end 2-3 hverdage i en uge, og får varm mad hver dag.

Ellers er en af genvejene til et nemmere liv - halvfabrikata. Pitabrød, som en ovenfor foreslog, færdigstegte frikadeller (eller lav en hel bunke, når du er i gang og smid resten i fryseren), færdige grøntsagsblandinger etc. Det er ikke helt så godt som hjemmelavet, men hverdagen skal jo også hænge sammen, og det er bedre end ingenting.

Maria

Anmeld

6. februar 2011

<3

Baagøe skriver:

Ja, 5 stk. afhængig af størrelse Laura spiser MAX 1 kartoffel i en mellem størrelse og jeg spiser 3-4 stykker, så jeg plejer at lave ca. 5 og det tager ingen tid

Ja vi er nok på 12-15 stykker plus grøntsager og div... Det tager altså tid at stå med

Anmeld

6. februar 2011

ZamanogDania

Uha jeg kan godt føle dig
Jeg startet på et nyt job den 3/01(altså nyt job efter barsel). Jeg var der en måneds tid så sagde jeg op. Jeg kunne simpelhen ikke klar og være væk så mange timer fra min datter. Har sent fri så jeg kunne ikke hente hende, det skulle mine svigerforældre. Men de har jo os aftaler nogle gange. Så hvem skulle hente hende? Jeg var nødt til aflevere hende hos min mor, men hun er jo ikke altid hjem(hun rejser tit til udlandet). Jeg tænkt så på hvad så når ingen af dem er her, hvad skal jeg gør.

Så sagde jeg op, nu sidder jeg derhjemme med min datter. det var min sidste dag i job i fredags. Så nu vil jeg finde en deltidsjob eller starte på skole.
Det er meget hårdt synes jeg

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

Kirle skriver:

Ja vi er nok på 12-15 stykker plus grøntsager og div... Det tager altså tid at stå med

Lige præcis. Grøntsagerne synes jeg ikke er så slemme at koge, men sammenlagt tager tingene naturligvis tid Mange bække små...

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

RGN skriver:

Loke og jeg gør rent sammen. Jeg støvsuger og han kører så rundt med støvsugeren efter mig. Det har vi faktisk en del hyggestunder med. Han elsker også gulvskrubben, så der har vi lidt en sjov kamp hver gang om hvem der kan få fat på den. (Han er 14 mdr)

Måske det kunne være en idé at tage hende med i rengøringen?

Jeg får bare ikke noget gjort, hvis hun er med for hun hiver stolene ned fra bordet osv. - en rigtig lille bandit!

Anmeld

6. februar 2011

*Sofie*

Hej med dig

Puha, jeg glæder mig virkelig ikk til jeg ska ud som elev efter sommerferien (hvis jeg da får en elevplads...)
Så hedder det pludselig arbejde i 37 timer, frem for skole i 20 timer  Åh, jeg kan få helt ondt i maven ved tanken om at Malou skal være i vuggestue det meste af dagen
Jeg elsker virkelig min (eller vores) hverdag, som den er lige nu. Malou vågner som regel kl 6, hvor vi står op, og jeg møder først kl 8.30. Så vi tager os rigtig god tid til at hygge. Jeg henter hende senest kl 15, hvor jeg har handlet inden. Eftermiddagen bruger vi meget forskelligt. Og kl 17 begynder jeg så småt at lave aftensmad. Der var et tidspunkt hvor Malou var fuldstændig umulig på denne tid, og kors, hvor var det bare ulideligt! Nu tusser hun rundt og er lidt på sit værelse, lidt i stuen (hvor Kaj & Andrea er sat i dvd-afspilleren) og lidt køkkenet hos mig.
I køkkenet har hun sin egen skammel (købt i IKEA i badeværelse-afdelingen), og den er altså bare guld værd! Så står hun på den og hænger ved køkkenbordet, får en lille snack og kan følge med i alt hva jeg laver. Hun står lige ved et vindue, så hun også kan kigge ud på vejen. Vil altså varmt anbefale sårn en skammel i køkkenet!
Når vi har spist, badet og Malou er puttet, er aftenen HELT min egen. Og jeg ville, lissom jer andre, slet ikk kunne undvære den! Her kobler jeg af og er helt mig selv. Det er bare så dejligt!
Rengøring......ja, det er noget der sker når fanden tar ved mig  Ai, jeg støvsuger mange gange om ugen, men hylderne og vindueskarmene er jeg ikk så god til at få tørret af.
Malou hjælper mig med vasketøjet
Jeg har tænkt på at finde en 'babysitter', der kan hente Malou lidt tidligt om eftermiddagen, når jeg begynder at arbejde rigtigt. Jeg kender jo seføli ikk mine tider endnu...men hva er sandsynligheden for at jeg slipper kl 14 som nu

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

twinboys skriver:

Smiler ja men har også rigeligt at se til med de drenge jeg har smiler...

Majbritt

Jamen så skulle du prøve det alene 

Anmeld

6. februar 2011

Aves.

Baagøe skriver:

Jeg synes, hverdagens grumme ansigt har sneget sig ind på livet af os, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan I klarer hverdagen med fuldtidsjob, madlavning, rengøring osv.?

Laura bliver afleveret 6.45 og hentet ved 16-tiden 4 dage om ugen. Den 5 dag er hun kun afsted fra 11-16. Men når vi så kommer hjem, skal der laves mad osv. Jeg føler simpelthen ikke, at 24 timer i døgnet er nok 

Hvordan gør I andre, og hvordan ser jeres dag ud?

Åh, kan sørme godt forstå du synes det er hårdt...øv altså..

Jamen, min hverdag så lidt stresset ud da jeg var i praktik. Jeg arbejede de weekender de små var ved deres far og så var den store hjemme selv eller ved mine forældre. Når jeg havde morgenvagt kørte jeg 5.30 og der var det så mine forældre der tog over og når jeg havde aften var det ligeledes dem. At mine børn så ikke skal være i sfo hvis ikke de vil eller børnehave mere end 4 timer om dagen, det har jo så gjort puslespillet lidt sværere og det samme med en søn der går i skole 20 km. herfra...MEN, nu er det overstået og jeg må sande at jeg aldrigs kal arbejde skiftende når jeg har børn og aldrig skal arbejde langt væk og ejheller mere en 4-5 timer om dagen når drengene er hjemme...det ville jeg bare ikke byde mig eller drengene, men det kræver jo så nok bare at jeg arbejder mere på andre tider.

Pt læser jeg til eksamen og der står jeg op og får de store i skole, kørt til toget med den ældste og skole medd en næste og så lige hjem og gøre klar til at tage afsted med den lille. Han er så i bh fra 9-13 og så har jeg travlt med opgave og så henter jeg den mellemste fra skole og den lilel fra bh og tit kører jeg så helt ned og henter den store.

Heldigvis har jeg nu mine forældre tæt på og de er en stor hjælp, de gør at jeg kan give mine drenge det liv som jeg mener er bedst for dem...tid med dem, kort tid i pasning og en hverdag hvor de har et tæt forhold til deres moster og bedsteforældre oge t stærkt netværk der gør at de f.eks kan være hjemme alle de dage de ikke er på toppen, i alle ferier osv..

Så jeg tror jeg synes det er optimalt som det er nu for mine børn...og jeg føler virkelig medd ig, det må være sindsygt hårdt...det syntes jeg det var i praktikken og der havde jeg jo endda mine forældre..

KNus til dig..

Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.