Hvordan klarer I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

twinboys

Baagøe skriver:

Jeg synes, hverdagens grumme ansigt har sneget sig ind på livet af os, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan I klarer hverdagen med fuldtidsjob, madlavning, rengøring osv.?

Laura bliver afleveret 6.45 og hentet ved 16-tiden 4 dage om ugen. Den 5 dag er hun kun afsted fra 11-16. Men når vi så kommer hjem, skal der laves mad osv. Jeg føler simpelthen ikke, at 24 timer i døgnet er nok 

Hvordan gør I andre, og hvordan ser jeres dag ud?

Jeg er den heldige i at have 30timer i døgnet... ok så kun i mine drømme...

Det jeg ikke når idag når jeg imorgen... smiler

Kender alt for godt til det... men ja som jeg siger så lever man kun en gang og så er det surt at gå og mumle over det man ikke når... Se positivt over det du når...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Sof

Baagøe skriver:

Det lyder da som en god ordning for jer. Jeg har desværre ikke mulighed for at gå ned i tid, men ville gerne

Øv, det er lidt træls så. Men håber du får det til at hænge sammen  Jeg udnyttede så bare weekenderne til udelukkende at være mor og hygge med Silje og så måtte hverdage være hverdage 

Anmeld

6. februar 2011

MorTilGustav

Pyha ja, det er sgu svært at skulle jonglere så mange ting på én gang.. Når Gustav er hjemme føler jeg ikke jeg kan foretage mig andet end at lege med ham (det er jo dejligt) og holde øje med ham (ret stressende nu hvor han er MEGET nysgerrig), så rengøring, vask og madlavning skal ordnes når han er i vuggestue eller overstås hurtigt. Heldigvis elsker han støvsugeren så støvsugning er bare top underholdning for ham  Madlavning har jeg aldrig gået ret meget op i og spiser ikke ret store portioner, så har efterhånden lært nogle tricks: Pitabrød!!! Heldigvis kan man jo i dag købe salat i poser der er klar til servering! Uden det ville vi være meget usunde  Og færdigtilberedt kød findes jo også - uden det er "færdigretter". Ellers er mit råd også det at lave store portioner af f.eks. kødsovs, så man lige har noget at tage ud af fryseren om morgenen der er klar til opvarmning om aftenen. Og heldigvis er Gustav VILD med majs, ærter og spaghettiskruer (og frikadeller) så det er en nem og sikker vinder

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

Kirle skriver:

Lav mad til HELE ugen én aften. SÅ kom det i portionsstørrelser i fryseren lige til at tage ud - det er så tilgengæld det eneste man skal huske. Køb ind på nettet og betal dig fra det praktiske hvis muligt, vaskemaskine, opvaskemaskine, rengøringshjælp.

Og nej det er ikke nemt

Ja, det kunne man selvfølgelig. Synes blot der er temmelig meget, der hurtigt bliver trist og vandet i fryseren.

Vil gerne have rengøringshjælp, men ved ikke, hvor jeg skulle finde en, som man stoler på. Rengøringen er nok også den største hurdle for mig

Anmeld

6. februar 2011

<3

Baagøe skriver:

Ja, det kunne man selvfølgelig. Synes blot der er temmelig meget, der hurtigt bliver trist og vandet i fryseren.

Vil gerne have rengøringshjælp, men ved ikke, hvor jeg skulle finde en, som man stoler på. Rengøringen er nok også den største hurdle for mig

Vandet?! Nej det synes jeg ikke. Lasagner, kødsovs og tærter synes jeg tværtimod smager bedre når det har fået lidt ekstra trækketid. Mousaka smager også bare bedre på 2.dagen

Rengøring... Ja det er grænseoverskridende de første gange men vælg et hvidt firma eller en af dine yngre familiemedlemmer eller et barn så er du rimelig sikker

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

Vandet?! Nej det synes jeg ikke. Lasagner, kødsovs og tærter synes jeg tværtimod smager bedre når det har fået lidt ekstra trækketid. Mousaka smager også bare bedre på 2.dagen

Rengøring... Ja det er grænseoverskridende de første gange men vælg et hvidt firma eller en af dine yngre familiemedlemmer eller et barn så er du rimelig sikker

Ja, ja. Der er masser af ting, jeg kan lave, men så kan jeg jo selvfølgelig skrælle og koge de 5 kartofler vi spiser, for det er hurtigt gjort og jeg er helt enig i, at man retter smager bedre dagen derpå, når krydderierne rigtig er trukket ud i retten

Ja, jeg kunne selvfølgelig få et par tilbud, for det koster jo intet!

Anmeld

6. februar 2011

<3

Baagøe skriver:

Ja, ja. Der er masser af ting, jeg kan lave, men så kan jeg jo selvfølgelig skrælle og koge de 5 kartofler vi spiser, for det er hurtigt gjort og jeg er helt enig i, at man retter smager bedre dagen derpå, når krydderierne rigtig er trukket ud i retten

Ja, jeg kunne selvfølgelig få et par tilbud, for det koster jo intet!

5 kartofler?? Det klarer Tjalfe alene hvis ikke mere

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

Kirle skriver:

5 kartofler?? Det klarer Tjalfe alene hvis ikke mere

Ja, 5 stk. afhængig af størrelse Laura spiser MAX 1 kartoffel i en mellem størrelse og jeg spiser 3-4 stykker, så jeg plejer at lave ca. 5 og det tager ingen tid

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

twinboys skriver:

Jeg er den heldige i at have 30timer i døgnet... ok så kun i mine drømme...

Det jeg ikke når idag når jeg imorgen... smiler

Kender alt for godt til det... men ja som jeg siger så lever man kun en gang og så er det surt at gå og mumle over det man ikke når... Se positivt over det du når...

Majbritt

Ja, men du har da også Casper, som kan gå til hånde - her er ingen andre end jeg

Anmeld

6. februar 2011

Pige2009

N&J skriver:

Ja, jeg kan godt mærke at det er lidt anerledes pludselig at bo meget langt væk fra mor og far og en bil.. det har taget mig de sidste 2 måneder at få en rymte igang.. alt har bare kaos indtil da..

Men det er jo så dejligt at ens unger elsker at få masser af kys og kram..  

Ja, det med rytmen har vi efterhånden fået indarbejdet, så det er dejligt nok Men for pokker hvor er det svært nogle gange...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.