Hvordan klarer I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

N&J

Baagøe skriver:

Den dårlige samvittighed æder os op Mine forældre har desværre først fri kl. 16 begge to, men min veninde henter af og til. Jeg vil sige, at mine forældre er helt fantatiske til at tage hende, når det kniber. Det er bare lidt træls at ens liv er på standby og at tiden er alt for knap.

Idag har vi dog haft en dejlig dag sammen og hun har bare hygget sig herhjemme og tit kommet over til et kram og kys 

Ja, jeg kan godt mærke at det er lidt anerledes pludselig at bo meget langt væk fra mor og far og en bil.. det har taget mig de sidste 2 måneder at få en rymte igang.. alt har bare kaos indtil da..

Men det er jo så dejligt at ens unger elsker at få masser af kys og kram..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Baagøe skriver:

Jeg har ikke økonomisk råderum til at gå ned i tid, som tingene ser ud nu og jeg føler simpelthen, at jeg mangler et sæt hænder til rengøring, som bliver nedprioriteret på det groveste, da jeg hellere vil tilbringe tid med Laura...

Loke og jeg gør rent sammen. Jeg støvsuger og han kører så rundt med støvsugeren efter mig. Det har vi faktisk en del hyggestunder med. Han elsker også gulvskrubben, så der har vi lidt en sjov kamp hver gang om hvem der kan få fat på den. (Han er 14 mdr)

Måske det kunne være en idé at tage hende med i rengøringen?

Anmeld

6. februar 2011

SHERO

Jeg føler jeg køre på nødblus fortiden, og det er selvom jeg allerede henter trolden klokken 14.45, så skal lige lige lave lektier, handle, lave mad, vaske tøj (som jeg har i sækkevis) jeg gruer for efter sommerferien hvor jeg blir fuldtidsstuderende.

Synes det er rigtig svært at nå det hele, og stadigvæk have kvalitetstid med ham i hverdage. Og så lever jeg pt i et smertehelved med mit kors ben, så sover dårligt og kan ikke slappe af (siddende) i løbet af dagen, så det gør det ikke just bedre... Beundre VIRKELIG de kvinder der alene med flere børn der kan få hverdagen til at hænge sammen

Anmeld

6. februar 2011

forår

Hej

Jeg har hele tiden sagt at jeg sagtens kunne klare barsel, men var spændt på hvordan det ville gå når jeg startede på job igen......og jeg synes at det er MEGA hårdt!

Jeg overvejer på det kraftigeste at flytte tilbage til Sønderborg(der bor min familie) for at kunne få lidt hjælp. Jeg bor selv på sjælland og har ingen hjælpe i hverdagene, overhovedet.

Jeg er godt nok kun på 34timer.

Jeg aflever ca kl 07 og henter igen ca kl 1530.

rengørring foregår kun i weekender og mens Livia sover om dagen og jeg vasker osse tøj i weekenderne. jeg har simpelthen ikke tid eller overskud i hverdagen.

Jeg elsker stadig mit liv, men hold da op hverdagen er bare planlagt ned til mindste detalje, ellers vælter det hele

Det værste i hverdagen er madlavningen synes jeg. Jeg synes at det kan være rigtig svært at få lov til at lave med, da Livia aller helst vil hænge på mig. Hvordan gør i andre det?

Dea

Anmeld

6. februar 2011

slettet_7530

Jeg husker en tråd hvor en spurgte ind til om man havde det rodet, her skrev jeg blandt andet til en der var på barsel og en der ikke havde fået barn endnu som mente at de stadig ville have et så pænt og ryddeligt når de skulle på arbejde igen og havde fået barn, jeg kom til at skrive lad os tales ved når i står i det nå men off-topic kom lige i tanker om den tråd.
Men her får nullermænd nok lov at ligge lidt længere end de ellers ville have gjort, jeg har lært ikke at have dårlig samvittighed over det jeg ikke når, hellere glædes over det jeg når
Husk stress er noget man får af det man ikke når, ikke det man når.
Sæt realistiske mål og skru forventningerne til dig selv en anelse ned så skal det nok gå.

Anmeld

6. februar 2011

slettet_7530

forår skriver:

Hej

Jeg har hele tiden sagt at jeg sagtens kunne klare barsel, men var spændt på hvordan det ville gå når jeg startede på job igen......og jeg synes at det er MEGA hårdt!

Jeg overvejer på det kraftigeste at flytte tilbage til Sønderborg(der bor min familie) for at kunne få lidt hjælp. Jeg bor selv på sjælland og har ingen hjælpe i hverdagene, overhovedet.

rengørring foregår kun i weekender og mens Livia sover om dagen og jeg vasker osse tøj i weekenderne. jeg har simpelthen ikke tid eller overskud i hverdagen.

Jeg elsker stadig mit liv, men hold da op hverdagen er bare planlagt ned til mindste detalje, ellers vælter det hele

Det værste i hverdagen er madlavningen synes jeg. Jeg synes at det kan være rigtig svært at få lov til at lave med, da Livia aller helst vil hænge på mig. Hvordan gør i andre det?

Dea

Når du alligevel er igang så lav dobbeltportion så har du enten en ret til frysren eller til en anden kombination dagen efter.

Anmeld

6. februar 2011

<3

Baagøe skriver:

Jeg synes, hverdagens grumme ansigt har sneget sig ind på livet af os, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan I klarer hverdagen med fuldtidsjob, madlavning, rengøring osv.?

Laura bliver afleveret 6.45 og hentet ved 16-tiden 4 dage om ugen. Den 5 dag er hun kun afsted fra 11-16. Men når vi så kommer hjem, skal der laves mad osv. Jeg føler simpelthen ikke, at 24 timer i døgnet er nok 

Hvordan gør I andre, og hvordan ser jeres dag ud?

Lav mad til HELE ugen én aften. SÅ kom det i portionsstørrelser i fryseren lige til at tage ud - det er så tilgengæld det eneste man skal huske. Køb ind på nettet og betal dig fra det praktiske hvis muligt, vaskemaskine, opvaskemaskine, rengøringshjælp.

Og nej det er ikke nemt

Anmeld

6. februar 2011

N&J

forår skriver:

Hej

Dea

Jeg gør ligesom Albertas mor foreslår, laver mad, hvor jeg kan bruge noget af det til en anden ret dagen efter, så er det ikke så slemt, og så laver jeg suppe min. en gang om ugen, det kan passe sig selv, mens jeg får vasket op.. 

Måske skulle vi dele madplaner, så vi kunne blive inspireret af hinanden, ingen af os har jo tid.. må altså sige at Nikita sad i bæreselen under madlavningen indtil hun blev for tung til den derefter satte jeg hende i hendes Ikea børnestol uden i køkkenet, så fik hun lov til at sidde med et eller andet, så hun kunne følge med, nu hvor hun næsten er to, så står hun på en stol og følger med, og hjælper lidt til ind imellem, andre gange sætter jeg hende i gang med noget legetøj indei stuen, mens andre gange får hun lov til at tegne ude i køkkenet, hvor hendes tegnetavle står.. 

Anmeld

6. februar 2011

<3

forår skriver:

Hej

Dea

Bæresele/slynge om på ryggen

Anmeld

6. februar 2011

<3

Nemme retter:

supper: porre/kartoffel, selleri/kartoffel, broccoli/kartoffel, løgsuppe, tomatsuppe, gulerodssuppe(gazpacho)

Tærter: kylling/champignon/tomat, gulerod/ærter, bønne/løg, linse/tomat, løg/bacon/karry,

kødsovs, lasagne, krebinetter, hakkebøf, nutana retter (falafel, tomato bites, gulerodnuggets), kylling med rodfrugt i ovn, Ratatouille, fiskefrikadeller, frikadeller, lakselasagne med quinoa og kikærter, medisterpølse, pandekager med spinat og tzatziki, rødspættefileter osv. osv. osv.

En gang imellem får vi: omelet med grøntsager, rugbrødsmadder, spejlæg, bacon, pølser, hjemmelavede burger og pizza

Vi gør det sådan at der hver uge er min. 1 suppedag, 1 fiskedag, 1 vegetardag, 1 køddag også det løse/sjovere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.