Ved I hvorfor I fødte for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2009

tibs

Jeg fødte min dreng i uge 31+6 i okt. 08. Han vejede 1950 og var 43 cm lang. Jeg fødte for tidligt, da jeg havde en kronisk tarmsygdom, der blussede op under den sidste del af min graviditet og derfor resulterede i at jeg skulle opereres. Da jeg skulle under fuld narkose, kunne jeg ikke beholde min lille dreng i maven.

Så jeg fik fjernet min tyktarm og kejsersnit. Efter en måned på hospitalet kom vi hjem. Min søn har det rigtig godt og har været stærk gennem hele forløbet. Det har mere været moderen der har haft det svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2009

Lusi

Jeg fik kejsersnit i uge 35+4 pga. slem svangerskabsforgiftning.

Kan godt forstå dig, men tror ik man skal tænke for meget på sine forrige graviditeter, ingen fødsler er jo ens.
Da min mor sku ha min søster gik der 20 min. inden hun var ude, fra vandet var gået, men jeg ville helst ik ud, 6 år efter da det var min tur

Tror bare der er større chancer for der sker noget skidt, hvis man virkelig er bange for det og tænker for meget over det.
Og så længe de ik har kunne fortælle dig, hvorfor du fødte for tidligt, tror jeg bare du må "tage chancen" Ingen vil jo kunne fortælle, dig om det sker igen, med mindre, du møder en der kan se ind i fremtiden

Anmeld

5. marts 2009

Stine85

Jeg fødte Liam en måned for tidligt... Der er heller ingen bud på hvorfor.......

Anmeld

6. januar 2010

NannaBella

Jeg fødte for tidligt grundet svær svangerskabsforgiftning..

Mit blodtryk var alt for højt og min datter kunne ikke tage på inde i min mave, så hun blev taget ved kejsersnit 6 ½ uge for tidligt..

Men i dag er hun 4 mdr gammel og er en glad og opmærksom pige, som følger sin udvikling perfekt!

Anmeld

6. januar 2010

helora

Mine tvillingepiger kom ud i uge 34+5 ve planlag kejsersnit. Grunden til dette var, at Agnes ikke havde taget på i en periode, og man vurderede, at det hastede med at få hende ud, så hun kunne få noget mad, da hun ellers ville gå til. Hun var en lille, meget tynd og meget sulten pige på 42 cm og 1460 gram, da hun kom ud, hvor søster vejede over 1 kg mere.

I dag, 2 1/2 år efter, er hun en stor fin pige. Hun er dog lidt sart ift. det rent sociale og bryder sig ikke om at være sammen med for mange mennesker ad gangen.

Anmeld

6. januar 2010

TbCp

Jeg fødte 5 uger før tid hvor vandet bare gik en morgen.

Jeg havde i uge 28 været til tjek på svangerafsnittet da jeg havde så mange og meget kraftige plukveer at de var bange for for tidlig fødsel, dengang fik jeg en vehæmmende pille.

2 dage før jeg fødte var jeg ved egen læge og mit blodtryk var ekstremt højt derfor blev jeg igen sendt til obs på svangerafsnittet men de kunne ikke se der var noget i vejen.

2 dage efter fødte jeg så men de kunne ikke give en forklaring på hvorfor  

Anmeld

25. juni 2010

Malene

Da jeg fødte anden gang, fødte jeg i uge 36+3. Ved ikke hvorfor, men fra omkring uge 29, 30 eller 31 sank min mave, så måske han bare havde travlt, han vejede 2730g og målte 47 cm.

Anmeld

11. august 2010

Chrissa

ummtwin skriver:

hej.
jeg er ny her inde, men melder da oz lige min viden om mine drenges fødsel.
de blev født 13½ uge for tidligt. allerede fra start var der dømt indlæggelse. vandet gik 17. uge og jeg havde mistanke til at noget avr helt galt, men ingen lyttede....efter 6 uger på hospitalet, blev jegs endt j´hjem, men var tilbage 4 uger senere med veer uden at vide det. efter tre dage med vehæmmer, tålmodighed og frygt, ja så fødte jeg to små babyer på 1125 og 995 gram. det var moderkage løsning jeghavde fra start, men ingen ville lytte til mig om at noget avr helt galt...det så de først da jeg var ved at bløde det hele til 3 timer før jeg fødte. blødte en hele del i graviditeten, men ingen gad søge efter svar:-(.

Hej. Jeg er også ny herinde, jeg fødte vores lille pige i december o9 i uge. 20 da vandet pludselig gik, hun overlevede ikke, men jeg er aldrig blevet undersøgt efter fødslen og de kan ikke give en forklaring på det. Nu da jeg læser at vandet er gået ved andre i en tidlig graviditet og at de ikke var nød til at føde, bliver jeg lidt ked igen, for jeg fik af vide at der ikke var noget at gøre for jeg ville få en infektion når jeg var åben, hvis vi ventede? og jeg havde mistanke om at noget var galt tidligere da jeg engang imellem blødte, men de troede ikke på mig

Vi har nu igen prøvet siden januar at blive gravide, men uden held. så er jo bange for om der er noget galt.

Anmeld

3. september 2010

sandratobias

Planlagt kejsersnit i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning... Tobias var 39 cm og vejede 1257... Den dag i dag er der intet med ham...

Er nu gravid i uge 15 på søndag... Og er meget nervøs denne gang, har de næste 3 tider til scanning... Så håber bar jeg går tiden ud uden svangerskabsforgiftning igen...

Anmeld

3. september 2010

Ranarupta

Jeg blev sat igang 35+5 pga. at svangerskabsforgiftningen pludselig udviklede sig.

Det endte så med et AKS.

Jeg var sygemeldt hele graviditeten pga. kvalme og opkastninger - og var indlagt flere gange pga. forhøjet blodtryk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.