Ved I hvorfor I fødte for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

46.019 visninger
62 svar
0 synes godt om
23. september 2008

MorCamilla

Vi har snakket lidt om hvornår vi synes at Mikkel skal være storebror, men jeg er bare ikke klar til det endnu, på trods af at Mikkel bliver 3 år til jan 09..
Det er nu mest fordi jeg ikke med sikkerhed kan sige at jeg ikke føder for tidligt næste gang også.. Da lægerne kun kunne gætte på hvorfor det gik galt..
Ved jer der har født for tidligt hvorfor i gjorde det??

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2008

Miamaja

Mange årsager... kan være forhøjet blodtryk, stress, overvægt og andre fysiske skavanker;)

Anmeld

23. september 2008

pipsen

hejsa, jeg havde en rigtig slem graviditet sidste gang, som endte i kejsersnit i uge 35. Er pt i uge 16 og må sige denne graviditet er en hel anden oplevelse :) Har kastet op, haft kvalme og været sindsygt træt og hvor er det en lettelse, når man kender til mere alvorlige komplikationer.. Så vil bare sige at graviditeter kan være meget forskellige. Er selv overbevist om min dårlige graviditet sidste gang blev fremprovokeret af et meget stresset arbejdsmiljø :( Men hvis du er i tvivl pga. fysiske ting, hvorfor så ikke tage en snak med din læge eller en gynækolog? De kan sikkert langt bedre fortælle, hvad dine odds er :) pøj pøj med det
/Lena

Anmeld

23. september 2008

Sandramus

Jeg fødte min ældste datter på 3½, 11 uger før tid, lægerne mener det var pga stress og for mange forflytninger på jobbet, arbejder i hjemmeplejen, og gik i fødsel hos en klient
Hun var 39 cm og vejede 1232 gr.

Kram Sandra(H)

Anmeld

24. september 2008

twinboys

Nej desværre... Måske fordi der var 2... Ingen ved hvorfor, der var ingenting galt, andet end Oliver var ude 2 gange og smuttede ind igen...

Jeg fødte dem i uge 25+ 0

Akut kejsersnit, for at rede mig og drengene...

Med en fødselsvægt på 805gram og 669gram...

Mine dejlige guldklumper...(L)(L)(L)

Majbritt(H)

Anmeld

24. september 2008

QueDee

Hejsa,

Min første barn blev født i 35+4. Der havde jeg arbejdet fuldtid+ indtil 3 dage før vandet gik. Jeg var sygemeldt i som sagt 3 dage, fordi jeg nærmest ikke kunne bevæge mig pga vand i kroppen. På mit arbejde havde jeg ansvar for en exportafdeling dvs både lager og kontorarbejde.

Anden barn født i 35+5 ved kejsersnit pga begyndende svangerskabsforgiftning. Arbejdede igen indtil 3 dage før fødsel. Denne gang havde jeg dog taget 2 ugers ferie inden barsel - men nåede så kun lige en dags ferie inden jeg blev indlagt pga alt for højt blodtryk. Her havde jeg det rigtigt skidt de sidste uger inden fødsel. Kunne ikke sove pga ondt i ryggen og kroppen i det hele taget - - og alligevel gik jeg på arbejde :-/

3. gang havde jeg heldigvis lært min lektie og sparede afspadsering og ferie osv sammen og gik derved fra 3 mdr før termin. Og denne gang gik jeg helt til 38+3 inden det igen endte med kejsersnit pga begyndende svangerskabsforgiftning + han vendte forkert.

Så altså ud over at jeg må være disponeret for noget svangerskabsforgiftning, så tror jeg helt klart stressniveau på arbejdet spiller en stor rolle. Jeg er overbevidst om at de extra 3 uger jeg fik 3. gangang udelukkende er pga min tidligere barsel fra arb, for jeg havde jo stadigvæk lige 2 krudtugler på 4 og 3 gennem graviditeten.

Meeeeen det er jo nok individuelt :-) Det var i hvert fald min historie :-)
knus Heidi

Anmeld

24. september 2008

MorCamilla

Mange tak for jeres historie og svar. Jeg må lige sige at jeg ikke kan give mit arbejde skylden for min for tidlige fødsel, da jeg gik hjemme da jeg blev gravid pga en arbejdsskade...
Måske man skulle tage en snak med lægen, det kan jo være at han kan fortælle mig hvad jeg kan forvente..

Knus fra Camilla.

Anmeld

24. september 2008

Christine

Der gik hul på min moderkage. Og jeg har desværre ikke fået at vide hvorfor.. spørger man sin læge eller?

Anmeld

24. september 2008

MorCamilla

Christine skriver:

Der gik hul på min moderkage. Og jeg har desværre ikke fået at vide hvorfor.. spørger man sin læge eller?

Jeg ved det ikke...? Jeg spurgte lægen på sygehuset hvorfor jeg fødte for tidligt, men han kunne kun komme med gæt på det...

Men vil da tro at det står i din journal, så du kan ringe til din læge og få det af vide... Men er ikke sikker...

Anmeld

24. september 2008

unikbaby

Hej. Jeg fødte i uge 32 pga. moderkageløsning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.