Man deler da ikke børn, eller gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Aves.

lotchen skriver:

Nu kender jeg jo ikke dine børns far og hvordan han er, men jeg ville blive ked af at se Oliver miste den dagligdags tætte kontakt og nærhed til enten mig selv eller hans far, så for os ville hver anden weekend aldrig kunne fungere. Men som du siger, så må man jo prøve sig frem...

Men det er jo umuligt at undgå...og prøver man at de skal have den daglige med begge, så tror jeg faktisk børnene har stor risiko for at miste deres fundament og blive rodløse...det er jo desværre vilkårene for skilsmissebørn at hverdagen ændres..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

klmf

Eva. skriver:

Men det er jo umuligt at undgå...og prøver man at de skal have den daglige med begge, så tror jeg faktisk børnene har stor risiko for at miste deres fundament og blive rodløse...det er jo desværre vilkårene for skilsmissebørn at hverdagen ændres..

Det er jo som man ser det, hvis børnene har et tæt forhold til begge forældre inden skilsmissen ville det da være ærgerligt at forholdet til den ene forældre er i fare for at blive mere overfladisk. Begge forældre er vel lige vigtige i barnets liv. Ja, hverdagen ændres, men behøver det betyde noget negativt i barnets forhold til sine forældre?

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

lotchen skriver:

Det er jo som man ser det, hvis børnene har et tæt forhold til begge forældre inden skilsmissen ville det da være ærgerligt at forholdet til den ene forældre er i fare for at blive mere overfladisk. Begge forældre er vel lige vigtige i barnets liv. Ja, hverdagen ændres, men behøver det betyde noget negativt i barnets forhold til sine forældre?

Jamen, det handler jo ikke om at dække forældrenes behov men udelukkende om børnenes og så er vi jo ude i om det at dele børn lige over er det bedste for børnene..det mener jeg ikke det er og mange andre mener det er det...det liv man levede før og det med at have en mor og far hver dag vil aldrig blive igen...og så handler det jo om at give børnene det bedste liv med de rammer man har at arbejde indenfor...jeg mener det er bedre for børn at have et hjem, en base og at det giver dem de bedste betingelser i hvert fald som det ser ud lige pt med mine unger ud fra alder og behov...og heldigvis var sf enige.

Anmeld

2. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Tak...ja, det gik så godt,...er så glad og tør at leve igen...før turde jeg jo knap sige eller gøre noget af angst for alt der ville vendes og drejes...men nu ved jeg mine børn hører til hos mig og intet kan og skal ændre det..

Kan godt forstå dine tanker og overvejelser og jeg har det jo præcis på samme måde..

Hvor er jeg bare glad på dine vegne at alt flasker sig nu! Det var vist på tide

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

Laulund87 skriver:

Hvor er jeg bare glad på dine vegne at alt flasker sig nu! Det var vist på tide

Tak..og ja, det må du nok sige...synes godt nok der har været mere end jeg nogensinde havde troet jeg skulle igennem...men utroligt hvilken styrke man har når man skal..intet kan vælte mig nu..

Anmeld

2. februar 2011

Nemesis

her har vi begge en søn fra tidligere som begge har 12/2 ordning. DVs min søn ser sin far hver anden weekend og hans søn er her hver anden weekend.

Skulle vi blive skilt ville vores fælles unger få samme vilkår- min mand arbejder ALT for meget til overhovedet at kunne bruge mere tid end weekenden.

Sisse

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

ladydan1 skriver:

her har vi begge en søn fra tidligere som begge har 12/2 ordning. DVs min søn ser sin far hver anden weekend og hans søn er her hver anden weekend.

Skulle vi blive skilt ville vores fælles unger få samme vilkår- min mand arbejder ALT for meget til overhovedet at kunne bruge mere tid end weekenden.

Sisse

Jeg tror virkelig også på at det er det bedste...når nu mor og far ikke kan bo sammen...

Anmeld

2. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Tak..og ja, det må du nok sige...synes godt nok der har været mere end jeg nogensinde havde troet jeg skulle igennem...men utroligt hvilken styrke man har når man skal..intet kan vælte mig nu..

Nu er du superwoman

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

Laulund87 skriver:

Nu er du superwoman

Jeg har i hvert fald kræfter og styrke jeg ikke anede noget om...men mon ikke alle har det, når det gælder..

Anmeld

2. februar 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Jeg har i hvert fald kræfter og styrke jeg ikke anede noget om...men mon ikke alle har det, når det gælder..

Jo helt sikkert når det gælder børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.