Nu har jeg ikke læst alle indlæg men jeg vil bare sige at jeg er rygende uenig med dig Eva!
Jeg kender ikke din historie og det kan være det er ganske fint for dine børn og jer som forældre med den ordning. Og det skal nok også være tilfældet andre steder. MEN!
Jeg synes absolut at en deleordning kan fungere og det er i børnenes tarv! Hvordan kan det være i børnenes tarv kun at se deres far i 2 sølle dage hver anden uge????? Hvis han ellers er en velfungererne mand og ansvarsfuld far, der i øvrigt har bopæl lige i nærheden af moderen og kan deltage i alle dagligdagsaktiviterne, hvorfor i alverden skulle det så ikke være godt for børnene at være lige så meget sammen med ham som med deres mor??
Uh jeg kan mærke at det i den grad har fat i min uretfærdighedsfølelse. Jeg synes det er så skide syndt for de fædre der kan og vil deres børn at de kan få de snottede 2 dage sammen med deres børn. Øv!
Min mand har 3 børn fra et tidligere ægteskab. Hans børn er hans et og alt og han er altid på pletten med alt hvad der har med dem at gøre. Vi har børnene i en deleordning. De har deres værelser hos både far og mor, de har fulde garderober begge steder så de ikke skal bo i en kuffert. Her er de nemlig ikke på besøg, de er hjemme!
Vi valgte at flytte så tæt på ungerne som overhovedet muligt så vi på lige fod med deres mor kunne deltage i deres liv og de kunne få et tæt forhold til både os og deres lillesøster herhjemme. Vi har nogle glade velfungererne børn der nyder deres samvær med far lige så meget som med deres mor. Hvorfor skulle de snydes for det? Hvordan kan det gøre dem rodløse at have 2 dejlige kærlige hjem med nogle voksne der elsker dem, og som snakker ordenligt sammen??
Ved ikke om jeg har fået det hele med da jeg har lidt småtravlt, men essensen er. Jo en deleordning KAN fungere og være i ungernes tarv!
Mange hilsner Michelle
Anmeld