Eva. skriver:
Ja, det kan jeg godt forstå..men mon ikke børn og unge savner det på mange områder, områder hvor forældre alligevel bestemer fordi vi trods alt er forældre og kan se tingene lidt anderledes end børnene..
Jo, jeg har nu bare aldrig savnet medindflydelse på andre områder
Det er svært at "nogle" har bestemt hvornår man skal/må se sine forældre når man er 14-15 år gammel. Der kunne jeg have tænkt mig, at min far boede tættere på, så det at besøge ham ikke var en tvungen pligt fredag-lørdag-søndag, men måske kunne være et lystbetonet besøg torsdag aften 
Men jeg kan jo ikke vide hvordan det ville have været for mig, at være med til at bestemme det. Jeg ved bare hvad jeg ønskede mig, og jeg ved hvad jeg ønsker for mine børn, hvis de skulle ske at blive delebørn: forældre der kan snakke sammen, og som lytter til barnets ønsker og forsøger at opfylde dem, i det omfang det er muligt 
Det er svært at forudsige sådan en situation, dels fordi jeg ikke håber det sker, dels fordi jeg ikke kender mit barn endnu
Men jeg vil gøre alt hvad der står i min magt, for at være et bedre eksempel over for børnene (sammen med deres far) end mine forældre var over for mig.
Anmeld