Man deler da ikke børn, eller gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

wamse

Eva. skriver:

Det tror jeg heller ikek på de vil....de er ikke dumme og de læser mere end det de "omsorgsfulde" fædre skriver...men det er så skide træls at skulle bruge energi på det..

Jeg har helt tillid til, at de gennemskuer ham, og så har han jo en voldsom baggrund, som de da forhåbenligt også ser på,

Men stort tillykke, med at i nu kan få lov til at nyde jeres nye liv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg har helt tillid til, at de gennemskuer ham, og så har han jo en voldsom baggrund, som de da forhåbenligt også ser på,

Men stort tillykke, med at i nu kan få lov til at nyde jeres nye liv

Det er jeg helt sikker på de kan..ellers er det sgu medierne for så er den da helt gal..

Tusind tak, jeg håber så meget der bare kan være ro nu så jeg kan leve...og børnene kan leve med..

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

AnneBJ skriver:

Jeg mener heller ikke udelukkende! Jeg synes det er fint med hver 2. weekend og faste aftaler, men jeg savnede at kunne have medindflydelse da jeg blev gammel nok

Ja, det kan jeg godt forstå..men mon ikke børn og unge savner det på mange områder, områder hvor forældre alligevel bestemer fordi vi trods alt er forældre og kan se tingene lidt anderledes end børnene..

Anmeld

2. februar 2011

klmf

Har ikke den gyldne model for at fordele tiden med børnene, men ved da at jeg ville blive dybt ulykkelig hvis jeg kun kunne se Oliver hver anden weekend Og jeg ville da mangle i hans liv....

Anmeld

2. februar 2011

AnneBJ

Eva. skriver:

Ja, det kan jeg godt forstå..men mon ikke børn og unge savner det på mange områder, områder hvor forældre alligevel bestemer fordi vi trods alt er forældre og kan se tingene lidt anderledes end børnene..

Jo, jeg har nu bare aldrig savnet medindflydelse på andre områder Det er svært at "nogle" har bestemt hvornår man skal/må se sine forældre når man er 14-15 år gammel. Der kunne jeg have tænkt mig, at min far boede tættere på, så det at besøge ham ikke var en tvungen pligt fredag-lørdag-søndag, men måske kunne være et lystbetonet besøg torsdag aften

Men jeg kan jo ikke vide hvordan det ville have været for mig, at være med til at bestemme det. Jeg ved bare hvad jeg ønskede mig, og jeg ved hvad jeg ønsker for mine børn, hvis de skulle ske at blive delebørn: forældre der kan snakke sammen, og som lytter til barnets ønsker og forsøger at opfylde dem, i det omfang det er muligt

Det er svært at forudsige sådan en situation, dels fordi jeg ikke håber det sker, dels fordi jeg ikke kender mit barn endnu Men jeg vil gøre alt hvad der står i min magt, for at være et bedre eksempel over for børnene (sammen med deres far) end mine forældre var over for mig.

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

lotchen skriver:

Har ikke den gyldne model for at fordele tiden med børnene, men ved da at jeg ville blive dybt ulykkelig hvis jeg kun kunne se Oliver hver anden weekend Og jeg ville da mangle i hans liv....

Ja, det er hårdt at skulle overveje hvad der er det bedste og det handler jo ikke om hvad mor og far kan leve med, det handler kun om ungerne..stod det til mig var mine drenge også en dag eller to mindre dernede, men for at man kan se det ikke fungerer må man jo prøve det..heldigvis kun en prøveperiode og så kan det komme ned igen, med afsæt i børnenes bedste.

Anmeld

2. februar 2011

MariaJ

Jeg synes den er rigtig svær. I udgangspunktet tror jeg også det er bedst for et barn med en fast base, og der tænker man jo nok nemt som kvinde, at den skulle jo så i så fald være hos mig. Men hvad nu hvis det var omvendt. Jeg er faktisk ikke ikke så sikker på at jeg ville være helt så overbvevist om, at barnet har bedst af at have én fast base, hvis jeg stod til kun at se min datter to dage, hver anden uge. Jeg håber aldrig vi kommer i den situation, for det er virkelig nogle vanskelige valg, med mange tabere og ingen rigtige vindere.

Men når man først er i situationen er det selvfølgelig skønt med afklarede aftaler og ro på beslutningerne, så tillykke med at jeres sag er på plads nu.

Maria

Anmeld

2. februar 2011

LinLin

Vi har en 9/5 ordning kan man vel kalde det; David er ved sin far fre-tirs den ene uge og man-tirs den anden. Han har altid haft en hverdag - fordi det så kunne passe med at jeg skulle lukke i vuggestuen, hvor jeg arbejder - og så fredag eftermiddag til mandag morgen.

Men David gav udtryk for at han gerne ville have hans far skulle hente ham noget mere, så derfor har han fået en ekstra dag

Det fungerer rigtigt godt - vi bor så også i samme gård, så der er ikke noget man skal tage hensyn til ifht transport.

Men jeg tror på at det er vigtigt at børn er fast ved den ene forælder (=deres HJEM) og så "er" hos den anden. Jeg vil ikke tilbyde min søn en 50/50-ordning. Hvis han på et tidspunkt siger han gerne vil være mere hos sin far, vil jeg give hans far adressen og de 9 dage end at vi skal dele det lige! 

Anmeld

2. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Stort tillykke Eva! Hvor er det dejligt for dig at du kan have dine børn hos dig. Håber I får en dejlig start i jeres nye by og nye hjem

Min personlige holdning er præcis den samme som din - at børn har brug for en tryg base, hvor de har følelsen af at "høre hjemme". Det at nogle forældre der vælger at dele børnene op - f.eks. marie til mor og peter til far kan jeg slet ikke forholde mig til, og jeg mener at det er dybt egoistisk af forældrene. Her tænker mener jeg IKKE at man tænker eller imødekommer børnenes inderste behov! Mener heller ikke det er optimalt at lade børnene bo skiftevis en uge hos mor og efterfølgende en uge hos far. Det må være som at bo i en kuffert! Stakkels børn.

Anmeld

2. februar 2011

klmf

Eva. skriver:

Ja, det er hårdt at skulle overveje hvad der er det bedste og det handler jo ikke om hvad mor og far kan leve med, det handler kun om ungerne..stod det til mig var mine drenge også en dag eller to mindre dernede, men for at man kan se det ikke fungerer må man jo prøve det..heldigvis kun en prøveperiode og så kan det komme ned igen, med afsæt i børnenes bedste.

Nu kender jeg jo ikke dine børns far og hvordan han er, men jeg ville blive ked af at se Oliver miste den dagligdags tætte kontakt og nærhed til enten mig selv eller hans far, så for os ville hver anden weekend aldrig kunne fungere. Men som du siger, så må man jo prøve sig frem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.