Man deler da ikke børn, eller gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

henh01

Hej.

Min datter på 6 år er hos sin far fra torsdag eftermiddag til mandag morgen hveranden uge. Det er først indenfor det sidste år det er blevet sådan. Før var det fra torsdagt il søndag og før det igen fra fredag til søndag. Det fungerer rigtig godt og vi herhjemme slipper for at få en sur og tvær pige hjem som ikke kan omstille sig, der er det rigtig godt for os og min datter at have skolen som mellemled. Her omstiller hun sig og der er som regl aldrig problemer når hun kommer hjem - hun kan selvf godt savne ham osv, men før var det skaberi og frustration over at man måtte forskellige ting når man var hhv det ene og det andet sted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Janni85

Da min bonus-søn gik i børnehave, havde vi ham lige så meget som hans mor. Men da han startede i skole, blev vi alle enig i, at han skulle bo fast hos hende og at vi så har ham hver anden weekend. Det syntes vi var bedst for ham. Og det kører fint

Anmeld

2. februar 2011

Vingummien

Eva. skriver:

Jeg er SÅ lykkelig...det var det sidste der skulle overståes..nu er jeg helt FRI...alt er lukket og slukket og ryddet op...og jeg er fri fri fri..

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

AnneBJ skriver:

Dejligt for Jer det er på plads, og at SF var så lydhøre!

Hypotetisk set, ville jeg foretrække en "hver 2. weekend" løsning. Af samme grunde som du nævner. Jeg vil dog håbe inderligt, at børnenes to "bopæle" ligger så tæt på hinanden, så de til dels kan være medbestemmende når de er store nok. Altså fx selv bestemme at de har lyst til at spise aftensmad hos far/mor, køre derover og komme "hjem" og sove...

Jeg er opvokset med far-besøg hver 2. weekend, og det var som sådan fint nok. Jeg savnede bare nogle gange, at kunne se ham en hverdagsaften, eller at droppe en weekend, fordi der var noget i min egen by jeg gerne ville deltage i.

Den levede vi med i 3½ år og det var bestemt ikke lykken..derfor jeg flyttede...og sf taler også for at der er faste aftaler for børnenes skyld så man undgår de føler de skal vælge...men ja, vi boede også tæt på hinanden, men det fungerede bare ikke.

Anmeld

2. februar 2011

wamse

Eva. skriver:

Åhh, det tror jeg slet ikke du skal være bange for..det vil ikke ske med jeres historie..men det er uhyggeligt når de gør det og det tydeligt ikke handler om andet end dem selv..

Jeg tror slet heller ikke på, at han når ret langt med det pjat. Han ringede mandag og ville sige en sidste farvel til Lærke, for nu var livet ikke værd at leve mere Han vil ikke være ærlig overfor hans læge om hvor slemt han har det, for så vil de indlægge ham igen

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

wamse skriver:

Jeg tror slet heller ikke på, at han når ret langt med det pjat. Han ringede mandag og ville sige en sidste farvel til Lærke, for nu var livet ikke værd at leve mere Han vil ikke være ærlig overfor hans læge om hvor slemt han har det, for så vil de indlægge ham igen

Det tror jeg heller ikek på de vil....de er ikke dumme og de læser mere end det de "omsorgsfulde" fædre skriver...men det er så skide træls at skulle bruge energi på det..

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

Da jeg læste din overskrift, så troede jeg du mente: Et barn hos mor og den anden søskende hos far. Det tænkte jeg da ville være utrolig synd for barnet. Men kan selvfølgelig se ud fra din mail, at det slet ikke var det, som det omhandlede.

Anmeld

2. februar 2011

>>Carina<<

Min mand har to børn fra tidl ægteskab og det har altid været sådan at det var 50/50. Altså en uge af gangen hvert sted. Det sidste år har det været to uger af gangen hvert sted (det ældste barns ønske) men her fra vinterferien af blir det lavet om til en uge igen. Det fungerer fint for alle og vi har heldigvis et godt forhold til deres mor.

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

tinasmor skriver:

Da jeg læste din overskrift, så troede jeg du mente: Et barn hos mor og den anden søskende hos far. Det tænkte jeg da ville være utrolig synd for barnet. Men kan selvfølgelig se ud fra din mail, at det slet ikke var det, som det omhandlede.

Det er der jo også nogle der vælger...min overskrift var nok bare mest på at det nogle gange virker som om forældre deler alt lige over fra hus, biler, møbler og så til børnene..

Anmeld

2. februar 2011

AnneBJ

Eva. skriver:

Den levede vi med i 3½ år og det var bestemt ikke lykken..derfor jeg flyttede...og sf taler også for at der er faste aftaler for børnenes skyld så man undgår de føler de skal vælge...men ja, vi boede også tæt på hinanden, men det fungerede bare ikke.

Jeg mener heller ikke udelukkende! Jeg synes det er fint med hver 2. weekend og faste aftaler, men jeg savnede at kunne have medindflydelse da jeg blev gammel nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.