Mfr-vaccine-ja el. nej ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

dorthemus

Maise skriver:

kan ikke få linket til at virke. ja jeg tør heller ikke andet end at give clara vaccinerne.

tak for det skønne billedet af runa igår. er hun ved at gå fra 3 til 2 lure om dagen, siden hun var fisk til at handle ??

Clara svinger imellem 1 og 2 lure nu så det var nok ikke så længe.

kors hvor hun græder hver moregn vi afleverer hende i vuggestuen, selvom jeg kan høre at hun holder op så snart døren lukkes og hun hygger sig om dagen dernede.

Jeg vrælede da jeg kom hjem, gør då ondt at se når de sådan bryder helt sammen over man går, der er en helt anden gråd end de typer gråd man kender, man føler sig bare som den tarveligste mor.

Åh nej nej nej...sig det ikke, det er også min værste frygt  Og så skal jeg endda hen og passe andres grædende små børn...puhhh

Jeg har beskrevet hvad linket går ud på længere oppe i din tråd.

Nej hun har skam altid - med ganske få undtagelser - kun sovet to gange om dagen....mit barn er jo ikke den store fan af søvn, som du ved  Var faktisk rigtig irriteret på hende igår..for hun havde kun sovet 1½ time om formiddagen og så en ½ time om eftermiddagen og jeg var ude at gå for at få hende til at sove mere...men næh nej! Gav op og gik i Netto og satte hende op og fik så det største smil tilbage...så hun blev tilgivet på stedet, haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Maise

Åh nej nej nej...sig det ikke, det er også min værste frygt  Og så skal jeg endda hen og passe andres grædende små børn...puhhh

Jeg har beskrevet hvad linket går ud på længere oppe i din tråd.

Nej hun har skam altid - med ganske få undtagelser - kun sovet to gange om dagen....mit barn er jo ikke den store fan af søvn, som du ved  Var faktisk rigtig irriteret på hende igår..for hun havde kun sovet 1½ time om formiddagen og så en ½ time om eftermiddagen og jeg var ude at gå for at få hende til at sove mere...men næh nej! Gav op og gik i Netto og satte hende op og fik så det største smil tilbage...så hun blev tilgivet på stedet, haha

JA netop, det at hun holdte op med det samme døren blev lukket hjalp lidt på det, samt at ham hun har et crush på Victor på 2,5 var der. så hjalp det lidt. blev helt overrasket over min egen reaktion da jeg trådte ind af døren. Tårene væltede bare ud, kunne slet ikke styre det.

Sagde til mig selv det var noget pjat og jeg jo kunne hente hende på 5 min ( bor lige ved siden af ) hvis der var noget, og at det jo går over om et par uger, forhåbenligt. Hun er ikke den eneste der brýder sammen når jeg afleverer hende og jeg har set at de andre børn også holder op med at græde deres forældre går.

Igår kunne jeg godt rumme grædesenariet, men ikke idag, hmm.

Haha ja nogen gange sover de bare ikke som de plejer og måske hun er på vej til 1 lur om dagen, men det er nok lige en tand for tidligt. sov hun så bedre i nat ??

Anmeld

20. januar 2011

Maise

Kirle skriver:

KLart ja!!

vores læge sagde at det først er anden gang de får en vaccine at de kan reagere... Det er noget med antistofferne.

Det har nok været tilfældigt at hun har været syg hvergang.

Tjalfe har været syg en gang og det var ved 5mdr mener. MFR reagerede han slet ikke på.

Ej det er ikke helt rigtigt hvad den læge siger for sygeplejesken sagde 1 gang ( 3 mdr) at hun måske fik lidt feber. 4 timer efter have hun over 39 i feber og det var det samme 2 og 3 gang.  HUn har kun været forkølet et par gange, haft halsvirus og diarre udover feber ved vacciner, så tror ikke det er sammenfald.

Men du har ret i at de kan blive mere syge 2 gang fordi at kroppen har dannet antistoffer efter 1 gang.

Håber hun ligesom din søn komer nemt over MFR. heldigvis er det sidste vaccine i ca 3 år endnu.

Anmeld

20. januar 2011

dorthemus

Maise skriver:

JA netop, det at hun holdte op med det samme døren blev lukket hjalp lidt på det, samt at ham hun har et crush på Victor på 2,5 var der. så hjalp det lidt. blev helt overrasket over min egen reaktion da jeg trådte ind af døren. Tårene væltede bare ud, kunne slet ikke styre det.

Sagde til mig selv det var noget pjat og jeg jo kunne hente hende på 5 min ( bor lige ved siden af ) hvis der var noget, og at det jo går over om et par uger, forhåbenligt. Hun er ikke den eneste der brýder sammen når jeg afleverer hende og jeg har set at de andre børn også holder op med at græde deres forældre går.

Igår kunne jeg godt rumme grædesenariet, men ikke idag, hmm.

Haha ja nogen gange sover de bare ikke som de plejer og måske hun er på vej til 1 lur om dagen, men det er nok lige en tand for tidligt. sov hun så bedre i nat ??

Jamen det gør de jo....det ved jeg som pædagog, men det blir spændende hvor sej jeg selv blir

Jamen det ville være okay med én lur, hvis den blev på GARANTERET tre timer midt på dage...så passer det også med vuggestuetiderne  Men ja hun er altså for lille, synes jeg.

Nej ikke i nat, for hun døjer med maven...hun har bare altid haft problemer med at komme af med sin afføring, til trods for at hun er et ammebarn OG får lactolose og sveskemos regelmæssigt....det er rigtig synd for hende. Efter opstart af lactolose er det ikke så tit som før at hun har ondt, men det kommer stadig ca. en gang om ugen...forstår det ikke! Så nu skal vi til læge i eftermiddag.

Anmeld

20. januar 2011

<3

dorthemus skriver:

Jamen det gør de jo....det ved jeg som pædagog, men det blir spændende hvor sej jeg selv blir

Jamen det ville være okay med én lur, hvis den blev på GARANTERET tre timer midt på dage...så passer det også med vuggestuetiderne  Men ja hun er altså for lille, synes jeg.

Nej ikke i nat, for hun døjer med maven...hun har bare altid haft problemer med at komme af med sin afføring, til trods for at hun er et ammebarn OG får lactolose og sveskemos regelmæssigt....det er rigtig synd for hende. Efter opstart af lactolose er det ikke så tit som før at hun har ondt, men det kommer stadig ca. en gang om ugen...forstår det ikke! Så nu skal vi til læge i eftermiddag.

Undskyld jeg bryder ind men Tjalfe havde og så ondt i maven mens jeg ammede og der var to ting som hjalp.

1. at jeg fjernede det meste mælk fra min kost og spiste økologisk

2. kiwimos

Anmeld

20. januar 2011

dorthemus

Kirle skriver:

Undskyld jeg bryder ind men Tjalfe havde og så ondt i maven mens jeg ammede og der var to ting som hjalp.

1. at jeg fjernede det meste mælk fra min kost og spiste økologisk

2. kiwimos

Bland dig endelig

Jamenjeg drikker slet ikke mælk for jeg tåler det ikke selv så godt..og Runa får meget sjældent sødmælk og slet ikke inden for de sidste par uger.

Kiwi kan jeg ikke tåle så klør hele munden på mig...men jeg ved selvfølgelig ikke om Runa kan tåle det. Til gengæld laver jeg sveske, abrikos, æble og blommemos og det elsker hun.

Anmeld

20. januar 2011

Maise

dorthemus skriver:

JA du kender det jo som pædagog, skal du i vuggestue eller børnehave når du kommer tilbage ?? Kunne forestille mig at i synes vi forældre er lidt skøre indimellem, men forsåt jer godt. I passer jo godt på dem.

JA clara kan max holde til 10.30 så skal hun sove. nogen dage sover hun så bare 2,5 time og så dropper vi eftermiddagsluren og hun ryger i seng kl. 19 og er helt færdig. Men hun drømmer og rejser sig og kalder på mig fra ca. 1/2 time efter hun er lagt og en times tid efter. står op i sengen og råber i søvne. giver hende en sut og lægger hende ned og hun sover vodere. Men det er jo en omvæltning at starte vuggestue, så havde forventet en reaktion der ville forstyrre nattesøvnen.

Glæder mig til hun kun sover en lur, for de dage hun sover to er hun ikke træt før omkring kl 21, men sover til gengælg faktisk bedre de nætter, mærkeligt, men vi kan klart se et system i det.

åhhh øv med den mave, ja det er da ikke rart i skal døje med den trods lactolose og svesker. der må da være noget i hendes kost i kan ændre. Ved ikke om børn må få det der hedder HUSK, hvis du kender det ?? ja eller ville jeg anbefale grønsager i store mængder.  clara var også på svesker da hun fik majs og risgrød, men efter hun får mange grønsager nu så har det hjulpet. og så meget vand hele dagen. Clara har en drikkedunk hun render rundt med og så får hun vand eller mælk ef kop til måltiderne. ellers ved jeg ikke hvad man gør. det må jeg høre nærmere om.

Anmeld

20. januar 2011

<3

dorthemus skriver:

Bland dig endelig

Jamenjeg drikker slet ikke mælk for jeg tåler det ikke selv så godt..og Runa får meget sjældent sødmælk og slet ikke inden for de sidste par uger.

Kiwi kan jeg ikke tåle så klør hele munden på mig...men jeg ved selvfølgelig ikke om Runa kan tåle det. Til gengæld laver jeg sveske, abrikos, æble og blommemos og det elsker hun.

Ja så kan jeg godt se at kiwi nok ikke vil være noget du har lyst til at give hende. Nej kiwi virkede som en drøm på hans mave mens sveske kunne vi give et helt glas til hvert måltid og der skete intet. Vi var også ude i nogle figendråber som man skal have på apotekket men de gav ham mavekneb... 

Har hørt fra flere at banan skal man holde sig fra. Men har ingen erfaring med det selv.

Men jo prøv dig frem med forskellig mos, nye forskning tyder på at for lidt væske indtag kan give både tynd mave og hård mave så du kan måske prøve med det? Ville gerne give råd et men det var ligesom kiwimosen haha

Anmeld

20. januar 2011

Maise

dorthemus skriver:

Bland dig endelig

ja kiwi kan i den grad få clara til at levere et par lortebleer, så hvis hun kan tåle det får hun havre eller øllebrød?? clara får nemlig ikke øllebrød for så render hun og små skider hele tiden, så måske det var noget for RUna ??

Anmeld

20. januar 2011

dorthemus

Maise skriver:

JA du kender det jo som pædagog, skal du i vuggestue eller børnehave når du kommer tilbage ?? Kunne forestille mig at i synes vi forældre er lidt skøre indimellem, men forsåt jer godt. I passer jo godt på dem.

JA clara kan max holde til 10.30 så skal hun sove. nogen dage sover hun så bare 2,5 time og så dropper vi eftermiddagsluren og hun ryger i seng kl. 19 og er helt færdig. Men hun drømmer og rejser sig og kalder på mig fra ca. 1/2 time efter hun er lagt og en times tid efter. står op i sengen og råber i søvne. giver hende en sut og lægger hende ned og hun sover vodere. Men det er jo en omvæltning at starte vuggestue, så havde forventet en reaktion der ville forstyrre nattesøvnen.

Glæder mig til hun kun sover en lur, for de dage hun sover to er hun ikke træt før omkring kl 21, men sover til gengælg faktisk bedre de nætter, mærkeligt, men vi kan klart se et system i det.

åhhh øv med den mave, ja det er da ikke rart i skal døje med den trods lactolose og svesker. der må da være noget i hendes kost i kan ændre. Ved ikke om børn må få det der hedder HUSK, hvis du kender det ?? ja eller ville jeg anbefale grønsager i store mængder.  clara var også på svesker da hun fik majs og risgrød, men efter hun får mange grønsager nu så har det hjulpet. og så meget vand hele dagen. Clara har en drikkedunk hun render rundt med og så får hun vand eller mælk ef kop til måltiderne. ellers ved jeg ikke hvad man gør. det må jeg høre nærmere om.

Tro mig jeg kommer til at blive en MEGET BEDRE pædagog nu hvor jeg selv er blevet mor, høhø  Jeg skal være i vuggestuen...det blir tortur

Min datter vil faktisk kun spise grød...grøntsager er hun ikke meget for, jo hvis de overdynges med sovs...man er vel sin mors datter  Hun spiser jo det samme hver dag og får ikke mælk  hver dag heller. Hun er så pernitten med hvad hun spiser...og rør ved. Seriøst ligner hun én der får stukket en varm lort i hænderne hvis jeg prøver at give hende et stykke frugt eller noget brød.

Kender godt HUSK, det tog jeg mens jeg var gravid...spørger lægen idag.

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.