Mfr-vaccine-ja el. nej ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

Maise

Baagøe skriver:

Laura har INGEN bivirkninger haft overhovedet og hun skal have 15 mdr. vaccinationen her på tirsdag...

uhhh lad mig høre hvordan det går. clara bliver bare så dårlig i et par dage hver gang, så hun skal klart have den en fredag jeg har fri op til en friweekend. så har hun 3 dage er sunde sig, men hører at de kan få efterreaktion et paruger efter, s må jeg jo tage den derfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

ChatH

Maise skriver:

Hej Piger.

For ikke at starte epidemi eller at mit barn får M, F eller R eller følgevirkninger efter sygdommene har jeg respekt for vaccinen. Clara skal have den når hun bliver 15 mdr.

Jeg har dog hørt meget blandet om den. Har ikke selv fået den da der var to i min mors omgangskreds børn der blev hjerneskadede af den, dette var dog i 80´erne. Vaccinen ved jeg er forbedret/ændret en hel del siden.

Hvad er jeres holdning til denne vaccine??

Hvad bivirkninger fik jeres børn af denne vaccine i forhold til de 3 første vacciner ( 3, 5, 12 mdr. vacc.) ?? Hvad kan jeg forvente ??

KH Maiseback on job as a Nurse.

mine tøser har også fået den og de blev ikke syge. og elvfølgelig skal de have den

Anmeld

20. januar 2011

Tulle28

Min datter er ikke så gammel endnu, så jeg kender i sagens natur ikke bivirkningerne men min holdning er klart at man SKAL og BØR vaccinere sit barn. Ja, der er en risiko ved at lade sig vaccinere, men følgerne ved at få en af sygdommene er så meget værre PLUS at man jo skal tænke på, hvor mange sygdomme som er udryddet idag, netop fordi man begyndte at vaccinere mod dem.

Anmeld

20. januar 2011

Maise

SussieThyssen skriver:

Og så er det slet ikke sikkert hun reagerer særligt meget.
Man ved aldrig med børn.
Nogle valser let hen over det, andre får det lidt slemt med feber i nogle få dage.
Men, alligevel er det, det værd.
Når jeg tænker på hvor hønesyg jeg var, da jeg havde mæslinger.
Jeg lå i næsten 4 uger....puuuh!

Mine er alle 3 MRF vaccinerede.
Den ældste blev det dog først som 12 årig fordi hun ikke havde haft fåresyge, så hun fik lige javet sprøjten i skulderen, da hendes lillesøs alligevel også skulle. Kors hvor blev hun fornærmet
Men det gjorde jo, at hun slap for at få fåresygen senere i livet.
Men..de slap alle 3 let hen over det, med lidt feber i et døgns tid eller to, og det var så det.
Så held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Jeg tør heller ikke andet end at hun skal have den, uden tvivl.

Åhh men de bivirkninger, hmmm - skal jo bare overståes.

Mfr blev også først opfundet så jeg skulle have haft den som 12 årig, men jeg har både haft fåresyge og røde hunde. ved ikke med mæslinger. Det har jeg sikkert også haft. min mor siger jeg har haft alt. Var meget syg som barn, dog mest med mellemørebetændelse. PUHA det er clara sluppet for endnu..

ja jeg er også mere bange for sygdommenede og eftervirkningerne af disse man kan få, så tør ikke andet end at give hende den.

Anmeld

20. januar 2011

Maise

malunte skriver:

Hejsa

Vi har også en Clara - nu på 2½ - men hun blev ganske som du siger mere syg af MFR, end hun blev af den anden. Det kom præcis en uge efter - høj feber og utilpashed - og det varede faktisk en lille uges tid. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det kun skyldtes vaccinen, eller om hun også havde raget noget andet til sig.

Og jeg ved heller ikke om de generelt bliver mere syge af denne vaccine, - tror det er meget forskelligt fra barn til barn, og det kan måske også være forskelligt, hvordan deres immunforsvar lige er på det tidspunkt de får den.

Håber ikke hun bliver ramt for hårdt - det er bare så træls at tage til læge med dem og næsten med sikkerhed vide, at de bliver syge af det - jeg skal snart til 5 mdr. vaccination med vores den yngste, og det er bestemt heller ikke noget, jeg ser frem til. Men på længere sigt, er det jo bedst for dem. Selvom det aldrig er sjovt at se de små pus blive dårlige, ville de formentlig blive mere syge uden vaccinen.

Ja skønt navn de har

JA når hun nu har været så syg alle de 3 andre gange, så ved jeg jo bare næsten med sikkerhed at hun bliver det igen.

Ja har hørt sat de med MFR nemlig bliver syge ofte først 1 uges tid senere, hmm hvor er det bare øv. hmm venter lidt med at bestille tid til den, hun skal have den senest omkring 1 april.

Ja det er sidste vaccine i laaaaaaaaang tid, så det prøver jeg at sunde mig med.

Anmeld

20. januar 2011

Maise

dorthemus skriver:

Se lige denne her:

https://www.baby.dk/debat/83431pi1/syge-boern/vedr--vacciner-og-autisme---saa-er-den-vist-aflivet.aspx

Jeg synes artiklen er tankevækkende...og ja Runa følger også vaccinationsprogrammet

kan ikke få linket til at virke. ja jeg tør heller ikke andet end at give clara vaccinerne.

tak for det skønne billedet af runa igår. er hun ved at gå fra 3 til 2 lure om dagen, siden hun var fisk til at handle ??

Clara svinger imellem 1 og 2 lure nu så det var nok ikke så længe.

kors hvor hun græder hver moregn vi afleverer hende i vuggestuen, selvom jeg kan høre at hun holder op så snart døren lukkes og hun hygger sig om dagen dernede.

Jeg vrælede da jeg kom hjem, gør då ondt at se når de sådan bryder helt sammen over man går, der er en helt anden gråd end de typer gråd man kender, man føler sig bare som den tarveligste mor.

Anmeld

20. januar 2011

Maise

Mor-til-asta-09 skriver:

Asta fik den igår, og der er ikke kommet nogle bivirkninger endnu.. men som sygeplejersken sagde kan der gå fra 1 - 3 uger før der kommer nogen, hvis der kommer nogen...

hmm 1-3 uger, nå ja det er jo lidt svært at planlægge på sine fridage så. lad mig høre hvordan det går om bivirkningerne kommer.

Anmeld

20. januar 2011

Maise

Lise skriver:

Mine unger følger vaccinationsprogrammet, så Simon på 3½ år har naturligvis fået MFR vaccinen. Der skete det at han hævede godt op på hals, hænder og andre steder (var ikke tilstede, da jeg var til eksamen den dag, og blev forskånet for hele dramaet) ca 45-60 min efter vaccinen. Han var blevet afleveret i vuggestuen, så de ringede efter min mand, der vendte bilen med det samme. Der blev ringet til egen læge og børnelæge, men så ringede vuggestuen efter ca 15 min og sagde at det var faldet igen. Børnelægen sagde at kom det igen senere, skulle vi ringe 112 med det samme. Vores egen læge er ikke af den kvikkeste slags, så hun tog det ikke så seriøst.

Simon skal have mfr vaccine igen til sommer, når han bliver 4 år, men denne gang skal det foregå under observation på hospitalet. Det siges at reaktionen VIL ske igen igen, og at det sandsynligvis bliver værre næste gang  

Har aldrig hørt om andre der har reageret på mfr vaccinen som Simon, så bliv ej nervøs. Vær blot opmærksom

Casper skal også have mfr vaccine når han bliver 15 mdr til sommer. Tænker at det bare skal foregå hos lægen, ligesom alle andre børn..

puha for en historie, noget af en forskrækkelse i har fået jer så.

Ja reaktionen den lyder atypisk. og du har fuldstændig ret. 2 gang skal i være ekstrem opmærksom. det er ligesom bistik. det er ikke 1 gang der er farligt. det er 2 gang fordi man har opbygget antiimmunforsvar mod det.

krydser for almindelige reaktioner her. lad mig høre hvordan det går 2 gang

Anmeld

20. januar 2011

Maise

Tulle28 skriver:

Min datter er ikke så gammel endnu, så jeg kender i sagens natur ikke bivirkningerne men min holdning er klart at man SKAL og BØR vaccinere sit barn. Ja, der er en risiko ved at lade sig vaccinere, men følgerne ved at få en af sygdommene er så meget værre PLUS at man jo skal tænke på, hvor mange sygdomme som er udryddet idag, netop fordi man begyndte at vaccinere mod dem.

JA jeg tør heller ikke andet end at få hende vaccineret. både sygdommende og eventuelle virkninger efter en af sygdommende er værre end jo, samt vi ikke skal starte en epidemi. forstår det ikke helt.

Anmeld

20. januar 2011

<3

KLart ja!!

vores læge sagde at det først er anden gang de får en vaccine at de kan reagere... Det er noget med antistofferne.

Det har nok været tilfældigt at hun har været syg hvergang.

Tjalfe har været syg en gang og det var ved 5mdr mener. MFR reagerede han slet ikke på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.