Mfr-vaccine-ja el. nej ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

dorthemus

Maise skriver:

Hej Piger.

For ikke at starte epidemi eller at mit barn får M, F eller R eller følgevirkninger efter sygdommene har jeg respekt for vaccinen. Clara skal have den når hun bliver 15 mdr.

Jeg har dog hørt meget blandet om den. Har ikke selv fået den da der var to i min mors omgangskreds børn der blev hjerneskadede af den, dette var dog i 80´erne. Vaccinen ved jeg er forbedret/ændret en hel del siden.

Hvad er jeres holdning til denne vaccine??

Hvad bivirkninger fik jeres børn af denne vaccine i forhold til de 3 første vacciner ( 3, 5, 12 mdr. vacc.) ?? Hvad kan jeg forvente ??

KH Maiseback on job as a Nurse.

Se lige denne her:

https://www.baby.dk/debat/83431pi1/syge-boern/vedr--vacciner-og-autisme---saa-er-den-vist-aflivet.aspx

Jeg synes artiklen er tankevækkende...og ja Runa følger også vaccinationsprogrammet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

ESV

dorthemus skriver:

Se lige denne her:

https://www.baby.dk/debat/83431pi1/syge-boern/vedr--vacciner-og-autisme---saa-er-den-vist-aflivet.aspx

Jeg synes artiklen er tankevækkende...og ja Runa følger også vaccinationsprogrammet

Hvad er det for en artikel??

Når man trykker på det link dit link henviser til kan den ikke finde siden.

Anmeld

19. januar 2011

mor-til-vanessa

nessa skal helt klart have alle vacciner. no doubt about that!!!

tror også selv jeg har alle mine.

Anmeld

19. januar 2011

Mor-til-asta-09

Maise skriver:

Hej Piger.

For ikke at starte epidemi eller at mit barn får M, F eller R eller følgevirkninger efter sygdommene har jeg respekt for vaccinen. Clara skal have den når hun bliver 15 mdr.

Jeg har dog hørt meget blandet om den. Har ikke selv fået den da der var to i min mors omgangskreds børn der blev hjerneskadede af den, dette var dog i 80´erne. Vaccinen ved jeg er forbedret/ændret en hel del siden.

Hvad er jeres holdning til denne vaccine??

Hvad bivirkninger fik jeres børn af denne vaccine i forhold til de 3 første vacciner ( 3, 5, 12 mdr. vacc.) ?? Hvad kan jeg forvente ??

KH Maiseback on job as a Nurse.

Asta fik den igår, og der er ikke kommet nogle bivirkninger endnu.. men som sygeplejersken sagde kan der gå fra 1 - 3 uger før der kommer nogen, hvis der kommer nogen...

Anmeld

19. januar 2011

dorthemus

ESV skriver:

Hvad er det for en artikel??

Når man trykker på det link dit link henviser til kan den ikke finde siden.

Ej er det rigtigt!? Øv...nå men artiklen handler om, at den videnskabelige baggrund for det vaccine hysteri/frygt i 80´erne og op i virkeligheden var meget lidt videnskabelig. Den videnskabsmand som påviste at vaccinen gav f.eks. autisme havde gjort sine "forskningsresultater" for egen vindings skyld. Han blev hyldet som en folkehelt, men det var i virkeligheden humbug og testpersonerne var i forvejen syge børn/unge.

Anmeld

19. januar 2011

ESV

dorthemus skriver:

Ej er det rigtigt!? Øv...nå men artiklen handler om, at den videnskabelige baggrund for det vaccine hysteri/frygt i 80´erne og op i virkeligheden var meget lidt videnskabelig. Den videnskabsmand som påviste at vaccinen gav f.eks. autisme havde gjort sine "forskningsresultater" for egen vindings skyld. Han blev hyldet som en folkehelt, men det var i virkeligheden humbug og testpersonerne var i forvejen syge børn/unge.

ja okay.. det er jo så alligevel tankevækkende når man tænker på hvor mange der har fravalgt vaccination af frygt..

Anmeld

19. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

JA!!!Uden tvivl.

Liam fik en smule feber ca. 1 uge efter vaccinationen, men det var slet ikke slemt.

Anmeld

19. januar 2011

dorthemus

ESV skriver:

ja okay.. det er jo så alligevel tankevækkende når man tænker på hvor mange der har fravalgt vaccination af frygt..

Ja jeg sad også med en dårlig smag i munden bagefter

Jeg mener, at det er for alles bedste, at børn får den vaccine og at risikoen for, at de farlige sygdomme som man vaccineres imod, pludselig blusser ud er et langt større rædselsscenarie end frygten for autisme...som jo så aldrig er bevist.

Anmeld

19. januar 2011

ESV

dorthemus skriver:

Ja jeg sad også med en dårlig smag i munden bagefter

Jeg mener, at det er for alles bedste, at børn får den vaccine og at risikoen for, at de farlige sygdomme som man vaccineres imod, pludselig blusser ud er et langt større rædselsscenarie end frygten for autisme...som jo så aldrig er bevist.

Ja lige præcis. Syntes også selv det er rigtig vigtigt de følger det vaccinatiosprogram der er anbefalet.

Anmeld

19. januar 2011

Lise

Mine unger følger vaccinationsprogrammet, så Simon på 3½ år har naturligvis fået MFR vaccinen. Der skete det at han hævede godt op på hals, hænder og andre steder (var ikke tilstede, da jeg var til eksamen den dag, og blev forskånet for hele dramaet) ca 45-60 min efter vaccinen. Han var blevet afleveret i vuggestuen, så de ringede efter min mand, der vendte bilen med det samme. Der blev ringet til egen læge og børnelæge, men så ringede vuggestuen efter ca 15 min og sagde at det var faldet igen. Børnelægen sagde at kom det igen senere, skulle vi ringe 112 med det samme. Vores egen læge er ikke af den kvikkeste slags, så hun tog det ikke så seriøst.

Simon skal have mfr vaccine igen til sommer, når han bliver 4 år, men denne gang skal det foregå under observation på hospitalet. Det siges at reaktionen VIL ske igen igen, og at det sandsynligvis bliver værre næste gang  

Har aldrig hørt om andre der har reageret på mfr vaccinen som Simon, så bliv ej nervøs. Vær blot opmærksom

Casper skal også have mfr vaccine når han bliver 15 mdr til sommer. Tænker at det bare skal foregå hos lægen, ligesom alle andre børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.