Mfr-vaccine-ja el. nej ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.173 visninger
62 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Maise

Hej Piger.

For ikke at starte epidemi eller at mit barn får M, F eller R eller følgevirkninger efter sygdommene har jeg respekt for vaccinen. Clara skal have den når hun bliver 15 mdr.

Jeg har dog hørt meget blandet om den. Har ikke selv fået den da der var to i min mors omgangskreds børn der blev hjerneskadede af den, dette var dog i 80´erne. Vaccinen ved jeg er forbedret/ændret en hel del siden.

Hvad er jeres holdning til denne vaccine??

Hvad bivirkninger fik jeres børn af denne vaccine i forhold til de 3 første vacciner ( 3, 5, 12 mdr. vacc.) ?? Hvad kan jeg forvente ??

KH Maiseback on job as a Nurse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

SiLiMiMa

Maise skriver:

Hej Piger.

For ikke at starte epidemi eller at mit barn får M, F eller R eller følgevirkninger efter sygdommene har jeg respekt for vaccinen. Clara skal have den når hun bliver 15 mdr.

Jeg har dog hørt meget blandet om den. Har ikke selv fået den da der var to i min mors omgangskreds børn der blev hjerneskadede af den, dette var dog i 80´erne. Vaccinen ved jeg er forbedret/ændret en hel del siden.

Hvad bivirkninger fik jeres børn af denne vaccine i forhold til de 3 første vacciner ( 3, 5, 12 mdr. vacc.) ?? Hvad kan jeg forvente ??

selvfølgelig skal de ha den!

alle mine 4 har fået den. de havde ingen bivirkninger.... dvs de 3 havde 10 dage efter en lille smule forkølelse, men det kan være tilfældigt.

heise

Anmeld

19. januar 2011

Maise

Heise skriver:

selvfølgelig skal de ha den!

alle mine 4 har fået den. de havde ingen bivirkninger.... dvs de 3 havde 10 dage efter en lille smule forkølelse, men det kan være tilfældigt.

heise

Ja jeg har samme holdning, de skal have den. clara har haft næsten 40,0 ved de første 3 vacciner og på panodil. jeg ved at denne skule være værre. det er derfor jeg er lidt bekymret

Anmeld

19. januar 2011

SiLiMiMa

Maise skriver:

Ja jeg har samme holdning, de skal have den. clara har haft næsten 40,0 ved de første 3 vacciner og på panodil. jeg ved at denne skule være værre. det er derfor jeg er lidt bekymret

altså mine reagerede en smule på de andre 3 vacciner - med en smule feber og lidt pyller, men som sagt slet ikke på mfr.... så håber i slipper!

Anmeld

19. januar 2011

Mor til Frederic og Freya

Maise skriver:

Hej Piger.

Her er holdningen at vores dreng skal følge vac. program.

Han har aldrig til dd haft en reaktion på de forskellige vacciner. Hverken ubehag - feber eller symptomer på de der sygdomme de sprøjter ind - imod...

Han er 2,4 år.

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Maise skriver:

Hej Piger.

Jeg fik selv vaccinen, og mine børn skal også have den, når det engang er

Anmeld

19. januar 2011

LR85

Har ingen bivirkninger oplevet ved de første 3 vacciner min dreng har fået.

Han skal klart have dem som resten a vaccinations programmet anbefaler.

Er overbevist om a der er en grund til at sundhedsstyrrelsen anbefaler det.

Anmeld

19. januar 2011

Pige2009

Maise skriver:

Hej Piger.

Laura har INGEN bivirkninger haft overhovedet og hun skal have 15 mdr. vaccinationen her på tirsdag...

Anmeld

19. januar 2011

SussieThyssen

Maise skriver:

Og så er det slet ikke sikkert hun reagerer særligt meget.
Man ved aldrig med børn.
Nogle valser let hen over det, andre får det lidt slemt med feber i nogle få dage.
Men, alligevel er det, det værd.
Når jeg tænker på hvor hønesyg jeg var, da jeg havde mæslinger.
Jeg lå i næsten 4 uger....puuuh!

Mine er alle 3 MRF vaccinerede.
Den ældste blev det dog først som 12 årig fordi hun ikke havde haft fåresyge, så hun fik lige javet sprøjten i skulderen, da hendes lillesøs alligevel også skulle. Kors hvor blev hun fornærmet
Men det gjorde jo, at hun slap for at få fåresygen senere i livet.
Men..de slap alle 3 let hen over det, med lidt feber i et døgns tid eller to, og det var så det.
Så held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. januar 2011

malunte

Hejsa

Vi har også en Clara - nu på 2½ - men hun blev ganske som du siger mere syg af MFR, end hun blev af den anden. Det kom præcis en uge efter - høj feber og utilpashed - og det varede faktisk en lille uges tid. Men jeg ved selvfølgelig ikke om det kun skyldtes vaccinen, eller om hun også havde raget noget andet til sig.

Og jeg ved heller ikke om de generelt bliver mere syge af denne vaccine, - tror det er meget forskelligt fra barn til barn, og det kan måske også være forskelligt, hvordan deres immunforsvar lige er på det tidspunkt de får den.

Håber ikke hun bliver ramt for hårdt - det er bare så træls at tage til læge med dem og næsten med sikkerhed vide, at de bliver syge af det - jeg skal snart til 5 mdr. vaccination med vores den yngste, og det er bestemt heller ikke noget, jeg ser frem til. Men på længere sigt, er det jo bedst for dem. Selvom det aldrig er sjovt at se de små pus blive dårlige, ville de formentlig blive mere syge uden vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.