Hvilket parti stemmer du på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

TinaPina

Rosa skriver:

Som en der er ret "vild med Villy" er jeg bare NØDT til at spørge hvorfor du frygter at leve i et socialdemokratisk Danmark?

Jeg spørger fordi de fleste der stemmer højreorienteret kalder socialdemokraterne for naive og utopiske, fordi det Danmark de ønsker at vi får er "for godt til at være sandt med den økonomi vi har" - så hvorfor frygter du det?  (Du kan også svarer på PB hvis du ikke har lyst til at skrive det her )

Jeg tør godt svare her

Efter at have set debatterne med Pia og Helle, så står det bare meget klart for mig, at Helle ikke har en holdning. Hun kan svine til, og være barnlig. Og de holdninger og planer hun så endelig kommer med, dem vil hun hverken begrunde, forsvare eller fortælle hvordan skal betales for.

Og det synes jeg faktisk er generelt over hele den "røde" linie. Jeg synes der mangler noget kød på de forslag de kommer med. Det er meget løseligt sat op det hele, og det tror jeg ikke er en god måde at føre et helt lands økonomi på.

Jeg tror ikke på, at vi er et sted hvor vi skal bruge penge for, at tjene penge. Og så er jeg husejer, og jeg gider ikke finansiere det hele for resten af danmark, når min egendomsskat stiger pga ufinansierede tiltag. Og det vil jeg komme til.

Og så er jeg bare en af dem, der slet ikke synes danmark er sat rigtig sammen. Og det vil i mine øjne blive mere "forkert" hvis Helle og Villy kommer til magten. Jeg mener ikke, at man skal straffes for, at tage en god uddannelse og fa et velbetalt job. Jeg forstår ikke pionten med børnepenge, og at enlige mødre skal have fripladser i institutionerne og øget børnetilskud. For bare fordi man ikke bor sammen med faderen, så er han der endnu, og jeg mener ikke samfundet skal hænge på hans del af regningen.

Og så skræmmer det mig at når der bliver sagt ting som, at de rige får større skattelettelser end de fattige, så hopper folk på den. Hvis en lettelse er en procentedel, så er den jo lige stor for rige og"fattige".

Også går jeg ind for, at man selv skal betale for selvforskyldte sygdomme. Fedme relaterede og rygningsrelaterede sygdomme, emer jeg fx selv folk bør betale for.

Ja, jeg er bare ikke rød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

Ann.

Trinehw skriver:

Man skal da også bare stå ved sin mening og hvad man tror på - så fuck hvad andre mener..

Knus Trine  der synes Df skal gå på pension - hele flokken!

E L S K E R den sidste sætning 

Anmeld

19. januar 2011

mama09

TrineLærke skriver:

E L S K E R den sidste sætning 

den sætning kom skam lige fra mit hjerte

Anmeld

19. januar 2011

Hasselnødden

Trinehw skriver:

Alt andet end Df og venstre...

Anmeld

19. januar 2011

millapigen

Chamomile skriver:

Jeg er RØD- så stemmer på SF. Jeg håber inderligt at vi får en ny regering- synes det er sørgeligt at Venstre og co. får ødelagt vores velfærdssamfund.

Anmeld

19. januar 2011

Faith

Jeg stemmer radikalt.

Anmeld

19. januar 2011

Tiemje

Jeg stemmer radikalt og har altid gjort det. Jeg er enig med langt størsteparten af deres synspunkter. Jeg læste engang om en undersøgelse, der mente at påvise, at radikale vælgere er overrepræsenterede blandt de forældre, der ikke opforder deres børn til at tro på julemanden, og selv dér passer jeg ind

Anmeld

19. januar 2011

wamse

Der bliver sat kryds ved sf her ;-)

Anmeld

10. april 2011

Preghiera

Oprettede selv lige en afstemning med nøjagtigt dette emne, men den kom HELT forkert ud - der var kun blå blok repræsenteret..(første gang, jeg lige skulle prøve en afstemning) SUK!

Men så tilslutter jeg mig hér i stedet sgu

Og jeg stemmer Enhedslisten!

Anmeld

10. april 2011

lukasmor

Loa skriver:

Gud hvor jeg egentlig træt af de her debatter... Hvorfor er det overraskende/skræmmende at der er folk herinde der stemmer DF? Bare fordi det er tydeligt at størstedelen herinde stemmer rødt og er for "tag fra de rige og giv til de fattige" princippet, er det jo ikke ens betydende med at det er det eneste rigtige.... Accepter dog bare at der er andre der stemmer anderledes end jeg og har andre prioriteter..... Gudskelov for vi ikke alle er ens.....P.s. Jeg stemmer DF og er IKKE bange for at skrive det........

Så enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.