Til jer der har prøvet at føde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
malenecl skriver:

Jeg kigger lige med her

Jeg er SÅ bange for at skal klippes Virkelig bange! Bare tanken af det.... puha!

Jeg blev klippet begge gange. Det var bare et lille klip - jeg mærkede det slet ikke. Så det skal du ikke være bange for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

afrobabies

MoarHvidovre skriver:

Jeg blev klippet begge gange. Det var bare et lille klip - jeg mærkede det slet ikke. Så det skal du ikke være bange for

Hellere det end at sprække

Anmeld

10. januar 2011

Muffinmus

KLART udvidelsesveerne inden selve fødslen. 

Kors i røven de gør naller, og ti sidst bogstavligt talt, for der FÅR man ondt i røven, fordi barnet presser på nede ved numsen.

Den såkaldte ring of fire

Fra presseveerne og frem til hun var født(fik den første ved aks), synes jeg det gjorde ondt, men på en meget rarere måde end udvidelsesveerne. Hvis man kan sige rarere om en fødselssmerte

Så min konkludering er at jeg vil meget hellere føde end at have de rigtigt onde veer.Opstarts veerne er til at holde ud, de gør ondt, men man kan overskue det, det kan man ikke længere henne.Ikke ret godt i hvert fald og smerterne gør man glemmer en del af fødslen desværre.

Hip hurra for epidural, skal jeg føde igen, så bliver den for 3 gang min aller bedste ven når det er slemmest. Kommer selvfølgelig an på tiden, kan jeg føde på under 5 timer så får jeg den nok ikke, men ellers vil jeg gerne:-)

Jeg har fået aks og har født selv, er skræmt af helvede til over ks, men synes fødslen var helt fantastisk trods smerten:-)

Og ja, jeg sprak også, men det var ikke noget at snakke om, det tog dem vel 45 min at lappe mig sammen, men det gjorde ikke ondt, var bare pisse irriteret over at kvindemennesket ikke kunne lade mig og min mand og baby være i fred:-)

Ville slet ikke være bange for at sprække igen, men kunne det undgås er det jo helt godt:-)

Anmeld

10. januar 2011

quity

STN skriver:

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

Hos mig har det mest smertefulde været efter veerne. De gjorde bare så nas. Og ved 1. fødsel var jeg fuldstændig uforberedt på at man kunne få efter veer.

Men ved selve fødslen synes jeg det værste var at skulle presse hovedet ud, da det mærkede som om jeg sprækkede forneden hvilket jeg ikke gjorde.  Ogved 1. fødsel havde jeg presseveer i ca 15 min. inden jeg måtte presse det var virkelig træls.

Nu skriver jeg det mest smertefulde og det værste, men det skal ikke forståes som om det har været et smerte helved. Begge mine fødsler har forløbet uden alt for voldsomme smerter. Veerne har været ligesom mine mens. smerter. Til sidst lidt kraftigere.

Anmeld

10. januar 2011

Sakris

Helt klart presseveerne. Havde kun 7, men av for satan nogle smertevriddere.... Og ja især da hovedet kom ud!

Var hjemme under stort set alle mine veer, og ikke at det ikke var anstrengende og smertefuldt og krævede koncentration. Men følte helt jeg mistede kontrollen fra 20 min før presseveerne kom, til min datter var født.

Anmeld

10. januar 2011

BabyNilas

Helt klart veerne før presseveerne.

Da jeg fødte hovedet var det en lettelse og jeg kunne godt lide presseveerne. Jeg sprang min ringmuskel i sammen vee som hovedet kom ud og det kunne jeg slet ikke mærke.

Jeg har ikke haft ondt efter fødslen og heller ikke rigtig efter veer. Havde heller ingen problemer da jeg skulle på wc, der havde jeg også fået afvide det ville gøre meget ondt, men jeg har ikke haft smerter overhovedet, trods jeg er blevet syet.

Anmeld

10. januar 2011

morethanperfect

Heeelt klart ar føde ham .. følte det hele gik i stykker :O

Anmeld

10. januar 2011

DK

Det meste smertefulde under fødslen var udvidelsesveerne fra 7-10 cm. AV!

Plus det at få et par sting uden bedøvelse bagefter...

Men selve det at presse hovedet ud gjorde slet ikke ondt!

Anmeld

10. januar 2011

misslea

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

Jeg fødte min datter ret hurtigt.... - jeg åbnede mig 10 cm på 2 timer, og det gør DÆLME ondt at udvide sig SÅ hurtigt!

Men jeg vil sige, at i pressefasen var jeg fuldstændig rolig og afslappet... snakkede med min mand, jokede med jordemoren og fik også lige sendt en sms til min søster

Jeg lå kun og ventede på næste ve, så jeg kunne presse... det var SÅ fedt at presse hende ud! Nu skal det jo også lige siges, at jeg havde MASSER af kræfter, da der kun gik 4 timer fra første ve, til jeg havde Wilma i mine arme!!

Det gjorde SLET ikke ondt på mig at presse Wilma ud - det eneste, der var lidt ubehageligt var, at det på et tidspunkt sveg (staves?) lidt!!! Jeg ville ønske, at nogle havde fortalt mig, at det faktisk kunne føltes lidt som at presse en melon ud af numsen... hihi, for sådan føltes det FULDSTÆNDIG på mig!!!Jeg gik hverken i stykker eller noget, så jeg havde faktisk ikke ondt de fælgende dage... kun en anelse i numsen

Anmeld

10. januar 2011

malenecl

MoarHvidovre skriver:

Syntes bare at det lyder voldsomt at blive klippet dernede!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.