KLART udvidelsesveerne inden selve fødslen.
Kors i røven de gør naller, og ti sidst bogstavligt talt, for der FÅR man ondt i røven, fordi barnet presser på nede ved numsen.
Den såkaldte ring of fire
Fra presseveerne og frem til hun var født(fik den første ved aks), synes jeg det gjorde ondt, men på en meget rarere måde end udvidelsesveerne. Hvis man kan sige rarere om en fødselssmerte
Så min konkludering er at jeg vil meget hellere føde end at have de rigtigt onde veer.Opstarts veerne er til at holde ud, de gør ondt, men man kan overskue det, det kan man ikke længere henne.Ikke ret godt i hvert fald og smerterne gør man glemmer en del af fødslen desværre.
Hip hurra for epidural, skal jeg føde igen, så bliver den for 3 gang min aller bedste ven når det er slemmest. Kommer selvfølgelig an på tiden, kan jeg føde på under 5 timer så får jeg den nok ikke, men ellers vil jeg gerne:-)
Jeg har fået aks og har født selv, er skræmt af helvede til over ks, men synes fødslen var helt fantastisk trods smerten:-)
Og ja, jeg sprak også, men det var ikke noget at snakke om, det tog dem vel 45 min at lappe mig sammen, men det gjorde ikke ondt, var bare pisse irriteret over at kvindemennesket ikke kunne lade mig og min mand og baby være i fred:-)
Ville slet ikke være bange for at sprække igen, men kunne det undgås er det jo helt godt:-)