jeg synes ikke det er en ulidelig smerte. det er en overvældene smerte, men hvis man er forberedt på hvad man selv kan gøre for at lette ve-arbejdet, så tror jeg det gør en kolosal forskel. jeg brugte især vejrtrækning og så - indtil jeg blev hastet på sygehuset - brugte jeg at være oprejst eller ligge foroverbøjet på knæ, for at hjælpe barnet ned i bækkenet.
Presseveerne er anderledes end arbejdsveerne, i hvert fald for mig, men mine presseveer blev udskudt med sprøjter (længere historie), så da jeg endelig fik lov at få dem, var det en befrielse, selvom det virkelig føltes som om jeg bare hang på og så arbejdede kroppen helt af sig selv. Jeg fik at vide jeg skulle presse igennem inden jeg var klar over at det var for at presse hende ud, så da hovedet var ude blev jeg MEGET overrasket, for jeg havde hørt at det gjorde ondt og det mærkede jeg slet ikke, jeg vidste det kun fordi alle råbte "HOVEDET ER UDE!"
og så kom resten af kroppen som en slimet lille ål der bare gled ud. det samme med moderkagen efterfølgende. Jeg sprak fra endetarmen og hele vejen op til klitoris, men jeg mærkede overhovedet intet til det.
så ja...jeg er hende den beroligende, håber jeg, der siger at det ikke gør ONDT på den måde at føde HVIS man selv arbejder aktivt for fødslen
You can do it!!
Anmeld