Til jer der har prøvet at føde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Daydreamer81

At føde hovedet avv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

malenecl

DAs mor skriver:

det tror jeg ikke man gør så meget i mere

Okay, men bare tanken af det gør mig bange!

Anmeld

10. januar 2011

LinLin

malenecl skriver:

Okay, men bare tanken af det gør mig bange!

det lyder heller ikke rart...

Anmeld

10. januar 2011

malenecl

DAs mor skriver:

det lyder heller ikke rart...

Nej, men har så hørt at det overhovedet ikke gør ondt, men bare tanken af det gør ondt! .

Anmeld

10. januar 2011

JacobsMoar

STN skriver:

Ja, lige præcis... men man kan sige, hvis man lige har født et menneske "dernede".. så kan man vel godt klare en lille nål bagefter...

Det skal du nu ikke være sikker på.. Jeg pev HEEEEEELT vildt da de skulle sy mig

Anmeld

10. januar 2011

Sitrani

Bromberg skriver:

Det skal du nu ikke være sikker på.. Jeg pev HEEEEEELT vildt da de skulle sy mig

okay.... skal heller ikke kunne udtale mig, men man skulle bare tro, at det intet var i forhold til en fødsel.... vildt at tænke på, at det kan gøre mere ondt synes jeg.... heldigvis har man et mirakel at kigge på imens!

Anmeld

10. januar 2011

lauras*mor*

Jeg synes det var veerne.. Jeg syntes mine gjorde lige ondt igennem hele dagen (fødte om aftenen), og kan også se på det papir fra sygehuset at jeg var på smertegrænse 2-3 (ud af 3) gennem hee  perioden.. Der står bare 2-3 i alle felterne.. hihi... Men en ting jeg faktisk syntes mindre om var bagefter når jeg skulle tisse, jeg gik en smule i stykker men fuck i helvede (ja undskyld) hvor gjorde det ondt!! Det vil jeg næsten sige at det var mere.. For veerne får man jo noget ud af.. Jeg blev for 3,5 år siden påkørt, og knuste mit ben (man kunne intet se udefra), det gjorde meget meget mere ondt... Så var meget positivt overrasket for jeg er utrolig pivet... Lad mig sige det sådan da jeg skulle ha min sidste tatovering på læg musklen skreg jeg mere end ved fødslen.. Det første jeg sagde efter fødslen var: det gør jeg sq gerne igen.. og jeg mente det... Og jeg fødte alligevel først 14,5 time efter den første ve..

held og lykke

Anmeld

10. januar 2011

Lou87

STN skriver:

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

Som du selv skriver , INGEN fødsler er ens
Det er næsten mit svar til dig...

For uanset hva jeg skriver, kan din blive stik modsat hehe.

Men for mig var det da jeg sku ha epedural blokaden og de stak forkert, samt lige det sidste skub/mas med hovedet og skuldre.

Og så mit voldsomme blodtab efter fødslen..

Anmeld

10. januar 2011

oo

jeg synes ikke det er en ulidelig smerte. det er en overvældene smerte, men hvis man er forberedt på hvad man selv kan gøre for at lette ve-arbejdet, så tror jeg det gør en kolosal forskel. jeg brugte især vejrtrækning og så - indtil jeg blev hastet på sygehuset - brugte jeg at være oprejst eller ligge foroverbøjet på knæ, for at hjælpe barnet ned i bækkenet.

Presseveerne er anderledes end arbejdsveerne, i hvert fald for mig, men mine presseveer blev udskudt med sprøjter (længere historie), så da jeg endelig fik lov at få dem, var det en befrielse, selvom det virkelig føltes som om jeg bare hang på og så arbejdede kroppen helt af sig selv. Jeg fik at vide jeg skulle presse igennem inden jeg var klar over at det var for at presse hende ud, så da hovedet var ude blev jeg MEGET overrasket, for jeg havde hørt at det gjorde ondt og det mærkede jeg slet ikke, jeg vidste det kun fordi alle råbte "HOVEDET ER UDE!"  og så kom resten af kroppen som en slimet lille ål der bare gled ud. det samme med moderkagen efterfølgende. Jeg sprak fra endetarmen og hele vejen op til klitoris, men jeg mærkede overhovedet intet til det.

så ja...jeg er hende den beroligende, håber jeg, der siger at det ikke gør ONDT på den måde at føde HVIS man selv arbejder aktivt for fødslen You can do it!!

Anmeld

10. januar 2011

JacobsMoar

For at være helt ærlig.. Da lægen proppede HELE sin store hånd op i mig for at få CUP'en på hans hoved (x5)

Men ellers de veer der kom oveni hinanden, under udvidelsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.