Til jer der har prøvet at føde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

Sitrani

Lou87 skriver:

Som du selv skriver , INGEN fødsler er ens
Det er næsten mit svar til dig...

For uanset hva jeg skriver, kan din blive stik modsat hehe.

Men for mig var det da jeg sku ha epedural blokaden og de stak forkert, samt lige det sidste skub/mas med hovedet og skuldre.

Og så mit voldsomme blodtab efter fødslen..

Det var også kun fordi jeg er nysgerrig, at jeg spørg.. ved godt, som jeg også skriver, at ingen fødsler er ens... det er i hvert fald noget man kan være sikker på!  Der er ikke andet for, end at vente og se hvad det bliver til... Men efter at have læst alle jeres svar, synes jeg da, at jeg er mere rolig... trods alt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Lou87

STN skriver:

Det var også kun fordi jeg er nysgerrig, at jeg spørg.. ved godt, som jeg også skriver, at ingen fødsler er ens... det er i hvert fald noget man kan være sikker på!  Der er ikke andet for, end at vente og se hvad det bliver til... Men efter at have læst alle jeres svar, synes jeg da, at jeg er mere rolig... trods alt...

Hehe nogen gange hjælper det lidt på roen ja..
og andre gange er der nogen der skriver noget af en vild fødsel så man blir skræmt ka jeg huske
Så ja.. det ikk nemt..

Men synes at det råd jeg tit har fået, er at holde hovedet koldt..
Og at en kvindens krop VED SELV hvad den skal gøre under en fødsel hvor underligt det end lyder og at man glemmer det igen bagefter.

Troede ikk på man glemte smerter osv, men gjorde jeg sku

Anmeld

10. januar 2011

PernilleB

STN skriver:

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

puha... det var veerne hos mig..!!! av av..

Anmeld

10. januar 2011

JacobsMoar

STN skriver:

okay.... skal heller ikke kunne udtale mig, men man skulle bare tro, at det intet var i forhold til en fødsel.... vildt at tænke på, at det kan gøre mere ondt synes jeg.... heldigvis har man et mirakel at kigge på imens!

Ved heller ikke om det gjorde mere ondt at blive syet.. Synes bare det er lidt morsomt at jeg pev sådan, når jeg lige havde født 4,3 kg baby fordelt på 57 cm

Anmeld

10. januar 2011

mariamiss6

Jeg synes at de veer der kommer umiddelbart op til at man får lov at presse (altså en time for nogle, mindre eller mere for andre), er nogle af de værste veer, fordi de gør hammer ondt. 

Ud over det, så er det der er mest smertefuldt, lige umiddelbart når man skal føde hovedet....
Men det plejer at gå forholdsvis hurtigt, hvis man altså ikek holder tilbage selvfølgelig

Resten af baby går fint, og de veer der er pauser imellem er også til at håndtere, selvom de gør ondt.... 

Anmeld

10. januar 2011

Sitrani

Bromberg skriver:

Ved heller ikke om det gjorde mere ondt at blive syet.. Synes bare det er lidt morsomt at jeg pev sådan, når jeg lige havde født 4,3 kg baby fordelt på 57 cm

haha.. wow! Ja, så er det lidt absurd, at man ligger og kan mærke, at man bliver syet, når man lige presset en stor basse ud

Anmeld

10. januar 2011

merle2010

synes det værste var da hovedet var halvt ude, og jeg skulle vente på næste presseve og ellers da jeg fik presseveer og ikke måtte presse før min mand kom tilbage, efter at have røget..

det hele gik så utrolig stærkt i udvidelsesfasen, jeg nåede næsten ikke at mærke de stærke veer.. pludselig kom presseveerne..

følte VIRKELIG at jeg skulle skide, da jeg pressede, og jeg havde ikke nået at få lavement jeg sagde til jordmoderen, at jeg var bange for at skide, men hun sagde bare" det er noget vi har prøvet før".. hehe..

Anmeld

10. januar 2011

Fru'Rugaard

jeg fik en epidural rimelig tidligt i forløbet, så det jeg kunne mærke af veerne, syntes jeg kun var ubehagelige og gjorde ikke vildt ondt, men det værste ved hele min fødsel var presseveer, når jeg skulle holde dem tilbage, puuha!

Rikke - mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

10. januar 2011

B&J

Det der også gjorde mest ondt her var helt klart  epidural for da de lå den havde jeg veer oven i hinanden hele tiden og de ville ligge mig en ny drop samtidig... alle 3 på engang og jeg er nåleskræk det var det væreste også kommer nok de skulle ligge nyt drop på mig 7 steder da mine blodåre var væk og hold kæft det gjorde ondt fordi de stak forkert og rode med det fordi de ikke kunne finde en fik enda en i over armen

Anmeld

10. januar 2011

twinboys

Veer fra fredag aften til søndag kl. 16... De fik dem dog stoppet søndag kl 16 men tirsdag var de der igen...og sent tirsdag aften kom to dejlige drenge til verden ved akut kejsersnit

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.