Til jer der har prøvet at føde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2011

STN skriver:

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

Hos mig gjorde det mest ondt, da jeg skulle presse hovedet ud!! Det føltes som om jeg blev flænset fludstandigt op!! Fik dog kun 2 sting, så det var meget lidt revnet!

Den bedste måde jeg kan beskrive en ve på, er som en orgasme.. Ja, altså bare på den smertefulde måde...hehe... Det starter med at ulme lidt midt i maven, og så 'stråler' det bare ud i hele kroppen... Hos mig gik veerne om i lænden og bed rigtigt meget!! Fik 4 akupunktur nåle i lænden, og det tog lige toppen af smerten!

Held og lykke med det! Og prøv istedet for at fokuserer på alt det fantastiske!! Måske slipper du billigt!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Tina&Laura

STN skriver:

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

Her var det udvidelses veerne. Synes især de sidste cm var hårde, mest fordi det gik så hurtigt og så var det jo første gang så blev vildt forvirret da presseveerne kom, og vidste ikke rigtig om det var det. 

Jeg vil også, som mange andre også skriver, sige at det var en lettelse endelig at få presseveerne. For så kunne jeg da i det mindste gøre noget ved det - aktivt. Udvidelsen går jo ligsom bare sin gang.

Anmeld

11. januar 2011

h_bernie

Jeg er en lynføder, så mine udvidelsesveer mærker jeg ikke rigtigt. Så for mit vedkommende er det at føde hovedet, resten er ikke at regne for noget hos mig...heldigvis. Er glad for ikke at skulle have veer i 20 timer. Puuuh jeg har ondt af dem, hvor det tager lang tid, det må være så hårdt og så skal man jo også lige tage sig af et nyfødt barn bagefter. Så thumbs up for dem der klarer det hele efter mange timer i fødsel.

Anmeld

12. januar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Altså selvfølgelig gør det ondt af have veer og at føde, men det gør ikke ondt på samme måde, som hvis man bliver fysisk ramt af et eller andet smertefuldt, som f.eks. at få kogende vand ned over sig el. lign. Det synes jeg er 10 gange værre end at føde!

Jeg synes det gjorde ondt under udvidelsesfasen, men det var ikke værre end, at jeg hele tiden sagde til mig selv: "Du kan sagtens klare det! Din krop er bygget til det, og smerterne er helt rigtige!". Det halp mig meget at tænke i de baner. Min vejrtrækning hjalp mig også helt ekstremt - den var nærmest alfa omega for at jeg klarede veerne og fødslen.

Kh Corinna - som har født 2 dejlige piger uden nogle former for bedøvelse og lignende... Og som sagtens kunne nuppe en 3'er også

Anmeld

12. januar 2011

dorthemus

Jeg vil sige udvidelsesfasen...især de sidste 3-4cm gjorde ondt...og så at føde hovedet gjorde sgu også nas, men så er det næmest også overstået....

...OG DET HELE VÆRD BAGEFTER

Anmeld

12. januar 2011

Rosa

dorthemus skriver:

Jeg vil sige udvidelsesfasen...især de sidste 3-4cm gjorde ondt...og så at føde hovedet gjorde sgu også nas, men så er det næmest også overstået....

...OG DET HELE VÆRD BAGEFTER

Præcis enig.

Jeg synes dog at det værste var den der voldsomme udmattethed som jeg oplevede da jordmoderen for 3. gang fortalte mig at jeg staaadig kun var 6cm åben  Øjjj, der syntes jeg at det var træls, for så var der jo laaang vej igen...

Men heldigvis gik der en halv time og så var der presseveer,  så det var slet ikke så slemt. Jeg synes alt i alt at det var herrefedt at føde - jeg har aldrig hverken før eller siden oplevet at være så meget i harmoni med min krop - det var bare ren urkvinde og jeg er skidestolt af mig selv over den fødsel

Anmeld

12. januar 2011

dorthemus

Rosa skriver:

Præcis enig.

Jeg synes dog at det værste var den der voldsomme udmattethed som jeg oplevede da jordmoderen for 3. gang fortalte mig at jeg staaadig kun var 6cm åben  Øjjj, der syntes jeg at det var træls, for så var der jo laaang vej igen...

Men heldigvis gik der en halv time og så var der presseveer,  så det var slet ikke så slemt. Jeg synes alt i alt at det var herrefedt at føde - jeg har aldrig hverken før eller siden oplevet at være så meget i harmoni med min krop - det var bare ren urkvinde og jeg er skidestolt af mig selv over den fødsel

Ja puha det er sindssygt hårdt at føde...man er TRÆÆÆÆT efter de mange timer 

Jeg var ikke stolt af mig selv lige efter...og et godt tykke tid efter faktisk..jeg var flov! Flov over, at jeg ikke levede op til min egen forestilling om hvor god jeg ville være til at føde Heldigvis fik jeg talt fødselsforløbet igennem med jordmoderen og så fik jeg heldigvis en mere nuanceret/realistisk perspektiv på det og nu er jeg da bestemt stolt over min præstation og at jeg, da jeg havde allermest ondt, stadig afslog den epidural

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.