Til jer der har prøvet at føde....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2011

LR85

MariaE skriver:

KLART udvidelsesveerne inden selve fødslen. 

Kors i røven de gør naller, og ti sidst bogstavligt talt, for der FÅR man ondt i røven, fordi barnet presser på nede ved numsen.

Den såkaldte ring of fire

Fra presseveerne og frem til hun var født(fik den første ved aks), synes jeg det gjorde ondt, men på en meget rarere måde end udvidelsesveerne. Hvis man kan sige rarere om en fødselssmerte

Så min konkludering er at jeg vil meget hellere føde end at have de rigtigt onde veer.Opstarts veerne er til at holde ud, de gør ondt, men man kan overskue det, det kan man ikke længere henne.Ikke ret godt i hvert fald og smerterne gør man glemmer en del af fødslen desværre.

Hip hurra for epidural, skal jeg føde igen, så bliver den for 3 gang min aller bedste ven når det er slemmest. Kommer selvfølgelig an på tiden, kan jeg føde på under 5 timer så får jeg den nok ikke, men ellers vil jeg gerne:-)

Jeg har fået aks og har født selv, er skræmt af helvede til over ks, men synes fødslen var helt fantastisk trods smerten:-)

Og ja, jeg sprak også, men det var ikke noget at snakke om, det tog dem vel 45 min at lappe mig sammen, men det gjorde ikke ondt, var bare pisse irriteret over at kvindemennesket ikke kunne lade mig og min mand og baby være i fred:-)

Ville slet ikke være bange for at sprække igen, men kunne det undgås er det jo helt godt:-)

dejligt a høre a du bedre kunne lide fødslen.

Jeg har selv fået PKS, hvilket var en fantastisk oplevelse, så er ret bange for den dag jeg selv skal føde normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

Mille83

STN skriver:

hej hej

lige et par spørgsmål...

Hvad gjorde mest ondt da I fødte? Ved godt der ikke er nogen fødsler der er ens.. Men var det mest veerne, inden I fødte der gjorde ondt, eller var det at føde hovedet, eller hvad..?

Er bare så spændt på hvordan det hele kommer til at foregå.. men hører tit at folk siger at det er en udlidelig smerte, og det er lidt skræmmende, synes jeg.... Det ser også ret voldsomt ud, når man ser det i fjernsynet...

Bare jeg får taget en blodprøve tuder jeg

Men fødslen.....Altså jeg havde nok en drømme fødsel som førstegangs fødende, fra jeg gik ind af døren på hospitalet til jeg havde født gik 5 timer - ingen bedøvelse el noget........

Det der gjorde allermest ondt syntes jeg var at blive syet (jeg blev klippet, og sprækkede en del også) og dagene bagefter ,også veerne, av av- men jeg holdte ud uden noget.- og det er jeg da lidt stolt af, for de gjorde NAS

Men det var ikke så slemt som jeg regnede med, for når man er i situationen glemmer man det pga den dejlige baby

Anmeld

10. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
malenecl skriver:

Syntes bare at det lyder voldsomt at blive klippet dernede!

Det lyder voldsomt men er det overhoved ikke. Jeg blev bedøvet 1. gang og mærkede det ikke. 2 gang skulle det bare gå stærkt tilsidst med, at få prinsessen ud og fandt først ud af, at jeg var blevet klippet, da jeg skulle syes

Anmeld

10. januar 2011

Na-Wi

Helt klart presseveerne !! Jeg pressede også i over en time og kunne ikke få ham ud, til sidst tog de ham med en sugekop og så var det hele (NÆSTEN) glemt ..

Anmeld

10. januar 2011

malenecl

MoarHvidovre skriver:

Det lyder voldsomt men er det overhoved ikke. Jeg blev bedøvet 1. gang og mærkede det ikke. 2 gang skulle det bare gå stærkt tilsidst med, at få prinsessen ud og fandt først ud af, at jeg var blevet klippet, da jeg skulle syes

Ja okay

Anmeld

11. januar 2011

Hasselnødden

victoria2008 skriver:

Hellere det end at sprække

Mange steder er de holdt op med at klippe og så lade kvinden sprække naturligt, da det heler hurtigere.

Jeg blev ikke klippet, men sprak. Har ikke prøvet andet, men tror jeg ville foretrække at sprække fremover også. Mærkede det ikke, andet end at det strammede gevaldigt da lillemanden skulle ud.

Anmeld

11. januar 2011

afrobabies

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Mange steder er de holdt op med at klippe og så lade kvinden sprække naturligt, da det heler hurtigere.

Jeg blev ikke klippet, men sprak. Har ikke prøvet andet, men tror jeg ville foretrække at sprække fremover også. Mærkede det ikke, andet end at det strammede gevaldigt da lillemanden skulle ud.

Ok, jeg har ikke prøvet noget af det, eller rettere sagt, der stod to jordemødre og gloede derned efter jeg havde født, og snakkede om, om jeg lige skulle have en enkel knude eller ej, så jeg var måske sprækket lidt, emn det var meget lidt... Min datter havde også ligget helt nede med hovedet den sidste måneds tid, så hun havde sikkert udviddet hullet så godt at der var god plads

Anmeld

11. januar 2011

Tdittmann

Alberts/ skriver:

det der gjorde mest ondt her var udvidelses veerne,

at presse den bette ud gjorde sjovt nok slet ikke ondt.  jeg presset all smerten væk(; så det er udvidelses veerne(:

samme her

Anmeld

11. januar 2011

Bare mig..

Jeg synes helt klart at det gjorde mest ondt at føde hovedet.. FUCK det var det værste! :/

Presseveerne var egentlig rare at have og gjorde som sådan ikke ondt, det var bare skide hårdt, at man ikke måtte presse og jeg skreg fordi jeg ikke måtte, man kan jo slet ikke lade være, men samtidig ved man også godt, at det jo bestemt ikke er godt for barnet at presse når jm mener man ikke må..

MEN.... Held og lykke, det er en fantastisk følelse bagefter.. Jeg tænker stadig dagligt på fødslen!!

Anmeld

11. januar 2011

Hasselnødden

MariaE skriver:

Kors i røven de gør naller, og ti sidst bogstavligt talt, for der FÅR man ondt i røven, fordi barnet presser på nede ved numsen.

Fra presseveerne og frem til hun var født(fik den første ved aks), synes jeg det gjorde ondt, men på en meget rarere måde end udvidelsesveerne. Hvis man kan sige rarere om en fødselssmerte

Så min konkludering er at jeg vil meget hellere føde end at have de rigtigt onde veer.Opstarts veerne er til at holde ud, de gør ondt, men man kan overskue det, det kan man ikke længere henne.Ikke ret godt i hvert fald og smerterne gør man glemmer en del af fødslen desværre.

Hip hurra for epidural, skal jeg føde igen, så bliver den for 3 gang min aller bedste ven når det er slemmest. Kommer selvfølgelig an på tiden, kan jeg føde på under 5 timer så får jeg den nok ikke, men ellers vil jeg gerne:-)

Jeg har fået aks og har født selv, er skræmt af helvede til over ks, men synes fødslen var helt fantastisk trods smerten:-)

Og ja, jeg sprak også, men det var ikke noget at snakke om, det tog dem vel 45 min at lappe mig sammen, men det gjorde ikke ondt, var bare pisse irriteret over at kvindemennesket ikke kunne lade mig og min mand og baby være i fred:-)

Ville slet ikke være bange for at sprække igen, men kunne det undgås er det jo helt godt:-)

Kors i røven de gør naller, og til sidst bogstavligt talt, for der FÅR man ondt i røven, fordi barnet presser på nede ved numsen.

Er SÅ enig! Det var da nok det værste, det føles virkelig som om man skal på toilet og trækker det i langdrag, er det ulideligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.