rygning og småfolk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Halbschön

Jeg ryger ikke, men det gør min kæreste og hele hans familie samt hele min familie.. Han - og vores gæster ryger ude på altanen, uanset vejret... Også når vi holder fest! Børn og røg hører i mine øjne ikke sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Amelia<3

Hverken mig eller min mand ryger. Når vi får gæster som ryger så foregår det udenfor uanset hvordan vjeret er. Min datter har eksem og røg gøre det meget værre. Når vi kommer hjem til mine forældre eller andre så ryger de i køkkenet.

Anmeld

2. januar 2011

maria_wlt

Jeg er eks ryger og min mand har aldrig røget.. INGEN røg i vores hus, så her skal man ud i kulden

Hvis vi er ude med Tristan så kommer vi ikke hvor der ikke bliver røget HELT UDENFOR...

Anmeld

2. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her bliver der IKKE røget indenfor - det foregår udenfor i alt slags vejr

Rygning og småfolk er for mig - NO GO!

Anmeld

2. januar 2011

sandratobias

Jeg er selv ryger... Og både jeg selv og mine gæster ryger udenfor.. 

Anmeld

2. januar 2011

Anette&Sophia

Baagøe skriver:

Det har INTET at sige. Partiklerne vandrer og det har konsekvenser. I boligkomplekser er der fundet partikler fra rygning i ikke-ryger lejligheder flere etager fra rygerlejligheden - det er da tankevækkende

ej puha

tror nu jeg ændre mening lidt.

vil ikke risikere at mit barn får lunge sygdomme osv.

Anmeld

2. januar 2011

Dansker i England

Jeg ryger kun udenfor lige gyldigt vejr og vind, og rygende fæster gør det samme. Jeg har dog lavet det meget hyggeligt udenfor med cafebord og stole og et lille halvtag, så man tager slet ikke skade af at sidde derude

Anmeld

2. januar 2011

Fru'Rugaard

Min kæreste og jeg ryger begge to og vi ryger udenfor, og det er osse lige meget hvilken slags vejr det er og det gør vores gæster os, og hvis vi besøger folk, går de osse selv udenfor hvis vi har Maja med - Jeg har hørt at hvis man ryger under emhætten, vil der altid komme lidt røg rundt i hjemmet, men ik hæng mig op på det, det er bare noget jeg har hørt

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

2. januar 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

anetteb skriver:

Hvad er jeres synspunkt på dette?

Er i selv rygere? hvis ja, hvor ryger i så? hele huset? under emhætten? eller helt ude?

Hvis i ikke er, og der kommer folk som ryger, hvor ryger de så?

osv.

dette kommer af en "diskution" jeg havde med en kammerat tidligere idag. Når der kommer småfolk i vores knaldhytte, vil rygning foregå ude under emhætten. problemet er bare at jeg simpelthen ikke kan komme med et godt argument på hvorfor. det er bare en mening jeg har, bl.a fordi at sådan er det selv blevet gjort i vores familie, når der er kommet småfolk.

nu har jeg ikke læst alle de andres så det kan være jeg gentager nogle.... men jeg prøver alligevel...

jeg er selv ryger (dog ikke så meget 3-5 dagligt)   ... og har selv 2 børn...

Hjemme ved mig må der kun ryges i køkkenet ved vinduet med åben vindue.... grundet det

1. jeg har valgt jeg ryger - det har mine unger ikke

2. det lugter - så man kan minske lugten noget ved at holde det et sted.

3. mine børn har asmatisk bronkitis (så de skal helst ikke nær det)

4. røg/nekotin sidder i ALT

5. folk skal bare respektere uden at diskutere hvor de må ryge i dit hjem

Anmeld

2. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

jeg synes ikke man skal argumentere for om man må ryge i børns nærværd eller ej.

Vi lever idag i et oplyst samfund, hvor der er foretaget velbegrundet videnskabelige undersøgelser, hvor alle peger på at passiv rygning skader og i værdste tilfælde dræber.

Nævn 3 gode grunde til at ryge i dine børns nærværd, som ikke er selviske eller præget af tanken om at måtte gøre hvad man vil når man vil fordi man vil holde på sin ret.

jeg har fundet lidt artikler fra www.dr.dk og berlinske tidende og den nyeste globale undersøgelse:

600.000 dør årligt af passiv rygning: (Berlingske)
http://www.berlingske.dk/verden/passiv-rygning-draeber-600.000-om-aaret

Børn ender på hospitalet pga passiv rygning: (DR)
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2010/12/31/082458.htm

Skader fostrets kønsceller: (DR)
http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Graviditet/Artikler/2010/072016200812.htm

Nyeste videnskabelige undersøgelse:
http://www.globalsmokefree.com/gsp/resources/ficheiros/1_Oberg____Worldwide_burden_of_disease_from_secondhand_smoke_exposure.pdf 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.