rygning og småfolk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Laulund87

Peiner skriver:

Tusinde tak for dit svar. Jeg er rigtig glad for at høre, at jeg ikke er helt gal på den. Min kæreste er meget konfliktsky og vil helst ikke tage emner op med sin familie, som han ved skaber splid og gør folk uvenner. Men nogle gange bliver man simpelthen nødt til at sige og fortælle sin mening.

Jeg har tidliger haft sammenstød med både mormoren og min svigermor. Sidst måtte jeg pænt undskylde over for min svigermor, for ellers var hun aldrig selv kommet til mig. Min undskyldning var ikke engang berettiget og det burde være hende, som var kommet til mig. Men efter min mening er hun slet ikke voksen nok til at tage ansvar for hendes egen opførsel.

Denne gang VIL jeg absolut ikke undskylde. Jeg skriver stadig pænt til hende på mobilen og hun svare da også tilbage. Men havde jeg ikke skrevet den første bedsked og sagt tak for julegaverne, så tror jeg ikke jeg havde hørt fra dem.

Min kæreste er ikke hjemme og har ikke oplevet disse episoder med dem. Derfor har jeg jo også følt, at det burde være mig, som tog snakken med dem denne gang. Min kæreste er udsendt til Afghanistan, men kommer heldigvis snart hjem. Når han kommer hjem bliver vi nødt til at snakke med dem igen. Og denne gang skal de lytte og høre hvad vores grænser er hvad angår Alexander og hvorfor vi har det sådan. Jeg ønsker selvfølgelig, at han kan komme hjem til dem, da de jo elsker ham højere end alt andet. De er på andre områder vildt dejlige mennesker, men er meget egoistiske hvad angår rygning. Hvis de derefter stadig ikke acceptere rygningen udenfor, ja så kommer Alexander ikke op til dem. Så må de vide at alle fremtide besøg sker hos os og ikke hjemme hos dem.

Men hvor er det bare trælst at det skal ende sådan og det håber jeg virkelig ikke på at det gør. Håber hun indser hvor dårligt hun opførte sig overfor mig og siger undskyld.

Jeg tænker meget over det og særligt nu hvor min kæreste ikke er hjemme.

Det lyder meget som mine svigerforældre, den beskrivelse du kommer med Mega stædige og det er altid mig der må komme til dem, selvom det er dem der er forkert på den.

Det er nok en god idé at snakke med dem, men stadig holde fast på at du altså mener hvad du siger. Så må de surmule alt det de vil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

H+S Skjolgborg.

anetteb skriver:

Hvad er jeres synspunkt på dette?

Er i selv rygere? hvis ja, hvor ryger i så? hele huset? under emhætten? eller helt ude?

Hvis i ikke er, og der kommer folk som ryger, hvor ryger de så?

osv.

dette kommer af en "diskution" jeg havde med en kammerat tidligere idag. Når der kommer småfolk i vores knaldhytte, vil rygning foregå ude under emhætten. problemet er bare at jeg simpelthen ikke kan komme med et godt argument på hvorfor. det er bare en mening jeg har, bl.a fordi at sådan er det selv blevet gjort i vores familie, når der er kommet småfolk.

her er det udenfor hvis vi er mange men hvis det kun er steen og mig er det under emhætten på 3..

Anmeld

3. januar 2011

SSL

KatjaRenee skriver:

nu har jeg ikke læst alle de andres så det kan være jeg gentager nogle.... men jeg prøver alligevel...

jeg er selv ryger (dog ikke så meget 3-5 dagligt)   ... og har selv 2 børn...

Hjemme ved mig må der kun ryges i køkkenet ved vinduet med åben vindue.... grundet det

1. jeg har valgt jeg ryger - det har mine unger ikke

2. det lugter - så man kan minske lugten noget ved at holde det et sted.

3. mine børn har asmatisk bronkitis (så de skal helst ikke nær det)

4. røg/nekotin sidder i ALT

5. folk skal bare respektere uden at diskutere hvor de må ryge i dit hjem

Ikke for at starte en størreb diskussion.. Men hvorfor går I/du ikke helt udenfor? Jeg hænger mig i at du skriver at dine børn har asmatisk bronkitis.. Så bare et undrende spørgsmål, og ikke for at pege fingre eller være strid.. Jeg ved jo det er et følsomt emne, og jeg er selv ryger men ingen børn endnu og heller ingen i maven.. Jeg ryger selv med lukket dør i køkkenet, og med helt åben vindue, meeen - det kommer jeg eller andre bestemt ikke til når jeg har bærn i hjemmet nemlig

Anmeld

3. januar 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

SSL skriver:

Ikke for at starte en størreb diskussion.. Men hvorfor går I/du ikke helt udenfor? Jeg hænger mig i at du skriver at dine børn har asmatisk bronkitis.. Så bare et undrende spørgsmål, og ikke for at pege fingre eller være strid.. Jeg ved jo det er et følsomt emne, og jeg er selv ryger men ingen børn endnu og heller ingen i maven.. Jeg ryger selv med lukket dør i køkkenet, og med helt åben vindue, meeen - det kommer jeg eller andre bestemt ikke til når jeg har bærn i hjemmet nemlig

det er ok du nævner det og vil selvfølgelig gerne svare dig..

Det er desværre 90 % dovnskab

( men sidder jo ikke og blæser røgen i hovedet af dem - eller er i samme rum som dem)

men jeg mener ikke mine unger tager den vildeste skade for jeg ryger når de er lagt i seng (til middag/aften) så det at jeg står med piv åben vindue mens jeg får min smøg..

Jeg ved godt det er bedst at gå helt ud + skifte tøj og vaske hænder efter og bla bla bla.. (sundhedsplejesken har fortalt en hel masse)

men så syntes jeg også bare man kan være hystesrisk med så mange andre ting.. hvornår stopper det så?????

dette er ikke mens som et negativt svar.. men men men der er nok nogle der syntes det er næsten mishandling, men jeg mener nu jeg kunne gøre ting der var værre end det..

Anmeld

4. januar 2011

SSL

KatjaRenee skriver:

det er ok du nævner det og vil selvfølgelig gerne svare dig..

Det er desværre 90 % dovnskab

( men sidder jo ikke og blæser røgen i hovedet af dem - eller er i samme rum som dem)

men jeg mener ikke mine unger tager den vildeste skade for jeg ryger når de er lagt i seng (til middag/aften) så det at jeg står med piv åben vindue mens jeg får min smøg..

Jeg ved godt det er bedst at gå helt ud + skifte tøj og vaske hænder efter og bla bla bla.. (sundhedsplejesken har fortalt en hel masse)

men så syntes jeg også bare man kan være hystesrisk med så mange andre ting.. hvornår stopper det så?????

dette er ikke mens som et negativt svar.. men men men der er nok nogle der syntes det er næsten mishandling, men jeg mener nu jeg kunne gøre ting der var værre end det..

Okay, jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg har respekt for dit meget ærlige svar  Men det er jo så forskelligt, som vi mennesker ser på tingene, og det skal der jo være plads til

Anmeld

4. januar 2011

Faith

Laulund87 skriver:

Jeg ryger ikke, men manden gør og det foregår kun udenfor..Uanset temperatur. Også i snestorm. Pylrer han, kan han undvære den cigaret

Sådan er det osse hod os. Så kan de lære det kan de

Anmeld

4. januar 2011

Laulund87

smillaluna skriver:

Sådan er det osse hod os. Så kan de lære det kan de

Nemlig

Anmeld

4. januar 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

SSL skriver:

Okay, jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg har respekt for dit meget ærlige svar  Men det er jo så forskelligt, som vi mennesker ser på tingene, og det skal der jo være plads til

det skal der helt klart være plads til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.