rygning og småfolk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Ina33

Jeg har skrevet det mange gange før, og nu kan jeg skrive det igen.

Jeg er 100 % IMOD rygning, jeg hader at skulle forpestes af andres dårlige vane! Jeg har valgt røgen fra, og det vil jeg have at folk accepterer!

Der har altid været røgfrit i mit hjem. Da min søn var lille, var jeg ked af at tage ham med hjem til folk, hvor jeg vidste der blev røget, men jeg var for usikker til at turde sige det til folk.

Efter en julefrokost, hvor han lige var blevet et år, blev han meget meget syg med lungebetændelse (min kusine på 6 år, blev indlagt med RS-virus), jeg spurgte lægen om det kunne være røgen, det svarede han ja til. Herefter har jeg altid gjort det meget klart for folk, at vi ikke besøger dem, hvis de ryger imens vi er der.

Min egen mor kan ikke acceptere min holdning, og derfor besøger vi ikke hende mere.

Jeg synes det er så utilgiveligt at ryge et lille barn op i hovedet - de har ikke selv valgt det, og kan ikke sige fra.

Jeg kan selv huske hvordan jeg inderligt hadede mine forældres rygning da jeg var barn. Såden en lang køretur i bilen, med masser af cigaretrøg.  FØJ!

Ja det her er virkelig en af mine mærkesager, og du kan tro min familie er trætte af mig, de er stort set alle sammen rygere.

MVH

Louise - som elsker alle de rygeforbud der bliver lavet (nu mangler vi bare lige at min nabo bliver røgfri )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Hansen97

Vi er forhenværende rygere og der må ryges i vores hjem...

Anmeld

2. januar 2011

EliasMinDejligeSøn<3

Laulund87 skriver:

Nej nemlig, bare stå fast!

Jamen god fornøjelse

Anmeld

2. januar 2011

Ka+Ma=Be

Loppe skriver:

Jeg har valgt røgen fra, og det vil jeg have at folk accepterer!

Det synes jeg er en MEGET vigtigt sætning! Det er nemlig præcis sådan jeg har det! Mange rygere (undskyld generaliseringen) føler at de har ret til at ryge - så vil jeg også have ret til ikke at udsættes for rygning!

Anmeld

2. januar 2011

Pige2009

Hvad er jeres synspunkt på dette?

Er i selv rygere? hvis ja, hvor ryger i så? hele huset? under emhætten? eller helt ude?

Hvis i ikke er, og der kommer folk som ryger, hvor ryger de så?

osv.

dette kommer af en "diskution" jeg havde med en kammerat tidligere idag. Når der kommer småfolk i vores knaldhytte, vil rygning foregå ude under emhætten. problemet er bare at jeg simpelthen ikke kan komme med et godt argument på hvorfor. det er bare en mening jeg har, bl.a fordi at sådan er det selv blevet gjort i vores familie, når der er kommet småfolk.

Jeg synes dette emne har været debatteret til bevidstløshed og dønningerne er gået højt, så her er et par link til tidligere tråde. Hvis du søger på rygning i søgefunktionen, kommer der endnu flere tråde op.
https://www.baby.dk/debat/44580pi1/ordet-er-frit/rygning-.aspx

https://www.baby.dk/debat/60422pi1/graviditet/rygning-under-graviditeten.aspx

https://www.baby.dk/debat/81600pi1/ordet-er-frit/til-alle-rygere---.aspx

Forøvrigt hjælper det absolut intet at ryge under emhætten. Man skal helt udenfor, hvis det skal have en effekt.

Anmeld

2. januar 2011

Anette&Sophia

Baagøe skriver:

Jeg synes dette emne har været debatteret til bevidstløshed og dønningerne er gået højt, så her er et par link til tidligere tråde. Hvis du søger på rygning i søgefunktionen, kommer der endnu flere tråde op.
https://www.baby.dk/debat/44580pi1/ordet-er-frit/rygning-.aspx

https://www.baby.dk/debat/60422pi1/graviditet/rygning-under-graviditeten.aspx

https://www.baby.dk/debat/81600pi1/ordet-er-frit/til-alle-rygere---.aspx

Forøvrigt hjælper det absolut intet at ryge under emhætten. Man skal helt udenfor, hvis det skal have en effekt.

så langt tænkte jeg ikke lige
- men vi har et stort hus, stue og køkken er langt fra hinanden, inkl værelser og køkken. men nu må vi se hvordan det bliver til den tid, måske det ændre sig, så storrygerende må helt udenfor

Anmeld

2. januar 2011

Laulund87

Loppe skriver:

Jeg har skrevet det mange gange før, og nu kan jeg skrive det igen.

Jeg er 100 % IMOD rygning, jeg hader at skulle forpestes af andres dårlige vane! Jeg har valgt røgen fra, og det vil jeg have at folk accepterer!

Der har altid været røgfrit i mit hjem. Da min søn var lille, var jeg ked af at tage ham med hjem til folk, hvor jeg vidste der blev røget, men jeg var for usikker til at turde sige det til folk.

Efter en julefrokost, hvor han lige var blevet et år, blev han meget meget syg med lungebetændelse (min kusine på 6 år, blev indlagt med RS-virus), jeg spurgte lægen om det kunne være røgen, det svarede han ja til. Herefter har jeg altid gjort det meget klart for folk, at vi ikke besøger dem, hvis de ryger imens vi er der.

Min egen mor kan ikke acceptere min holdning, og derfor besøger vi ikke hende mere.

Jeg synes det er så utilgiveligt at ryge et lille barn op i hovedet - de har ikke selv valgt det, og kan ikke sige fra.

Jeg kan selv huske hvordan jeg inderligt hadede mine forældres rygning da jeg var barn. Såden en lang køretur i bilen, med masser af cigaretrøg.  FØJ!

Ja det her er virkelig en af mine mærkesager, og du kan tro min familie er trætte af mig, de er stort set alle sammen rygere.

MVH

Louise - som elsker alle de rygeforbud der bliver lavet (nu mangler vi bare lige at min nabo bliver røgfri )

Omg noget af det jeg TYDELIGT husker fra min barndom var en røgfyldt bil. Jeg bliver nemt køresyg og det hjalp bare ikke at både mor og far sad og røg når vi var på roadtrip.

Jeg blev altid så mega dårlig og det endte altid med et stop i vejkanten

Anmeld

2. januar 2011

Calliope

Mie A skriver:

Jeg er ligeglad med om det er koldt eller ej - Man har selv valgt at ryge... så selvom det er vinter, så foregår det udenfor herhjemme. Man kan jo bare tage ordenligt med tøj på... Eller lade være med at ryge

Jeg har ikke børn endnu, men jeg tænker lige så meget på mig selv, jeg har nemlig aldrig røget og har ikke ønske om at skal påduttes andres dårlige vaner (heldigvis er manden enig og også selv ikke-ryger), så vores hjem er fuldstændig røgfrit lige meget hvad 

Anmeld

2. januar 2011

Pige2009

så langt tænkte jeg ikke lige
- men vi har et stort hus, stue og køkken er langt fra hinanden, inkl værelser og køkken. men nu må vi se hvordan det bliver til den tid, måske det ændre sig, så storrygerende må helt udenfor

Det har INTET at sige. Partiklerne vandrer og det har konsekvenser. I boligkomplekser er der fundet partikler fra rygning i ikke-ryger lejligheder flere etager fra rygerlejligheden - det er da tankevækkende

Anmeld

2. januar 2011

Hvem?

anetteb skriver:

Hvad er jeres synspunkt på dette?

Er i selv rygere? hvis ja, hvor ryger i så? hele huset? under emhætten? eller helt ude?

Hvis i ikke er, og der kommer folk som ryger, hvor ryger de så?

osv.

dette kommer af en "diskution" jeg havde med en kammerat tidligere idag. Når der kommer småfolk i vores knaldhytte, vil rygning foregå ude under emhætten. problemet er bare at jeg simpelthen ikke kan komme med et godt argument på hvorfor. det er bare en mening jeg har, bl.a fordi at sådan er det selv blevet gjort i vores familie, når der er kommet småfolk.

Min mand ryger og siden vi fandt ud af jeg var gravid, har rygning forgået HELT udenfor - jeg er selv x-ryger og før røg vi i køknet, men man kan lige så godt gå helt udenfor, så slipper man for lugten, den bette bliver slet ikke generet af det og manden ryger mindre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.