Har dit barn/børn ADHA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2011

Grynt

Lambi skriver:

Nu ved jeg ikke om du er helt klar over det, men DAMP og AD/HD er det samme...før DAMP blev til DAMP hed det MBD...jeg har desværre en mand og en datter med diagnosen, og min mand fik den da han var 15 år gammel, da den hed M.B.D. samt at jeg har en efterudd. indenfor psykiatrien.

Ja du har ret i at der er en overdiagnosering af AD/HD, men det er bestemt ikke ensbetydende med at de "kloge hoveder" ikke ved hvad de taler om...Der er jo rigtig mange børn/unge samt voksne der har fået mere styr på deres liv siden de fik ritalin, ritalin uno x, eller concerta...

Så at sige at man godt kan smide den diagnose i skrældspanden er ligefrem mangel på viden..og jeg synes ikke at man skal til at udtale sig om ting man åbenbart ikke ved noget om....

Super godt sagt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Pige2009

june1987 skriver:

nu kan man jo altså godt mærke når ens børn har de ting, på den ene eller den anden måde, der er ingen forældre (forhåbentligt) der bare giver en diagnose til deres barn.

cecilia har altid været lidt special, og man er jo ikke i tvivl om det er opdragelsen eller om det er en diagnose bag. Dårlig opdragelse kan jo ikke gøre sådan at børn har store vanskeligheder i forsamlinger, eller ikke kan fokusere på en ting hvis der sker for mange ting feks. ej kan man heller ikke at de er meget gearet når der sker nye ting, eller feks at de ikke sover godt om natten feks og sover meget få timer i forhold til andre børn, det er jo ikke sådan at man går ind og rusker i ens barn om natten og siger du skal have en diagnose så du må ikke sove.

hvis det var min skyld ville jeg sgu afrette mit barn sådan at jeg ikke sgu bruge så meget tid på de forskellige ting i hverdagen !

og min datters balance og tågængeri hører ihvertfald også sammen med den adhd, da det er en fejl i hjernen !

så lad vær med at sætte folk og deres børn i bås der er en grund til tingene !!!! 

Der er ingen grund til at tage sådan på vej. Jeg skriver ingen steder, at jeg sætter folk i bås, men beretter blot, hvad jeg har oplevet og erfaret, hvilket netop er at nogle forældre tror, at deres manglende opdragelse er symptom på en sygdom...

Anmeld

2. februar 2011

june1987

Baagøe skriver:

Der er ingen grund til at tage sådan på vej. Jeg skriver ingen steder, at jeg sætter folk i bås, men beretter blot, hvad jeg har oplevet og erfaret, hvilket netop er at nogle forældre tror, at deres manglende opdragelse er symptom på en sygdom...

det er også helt iorden, men jeg er lidt træt af hele tiden at hører det er noget med opdragelsen, og det er det ikke i dette tilfælde, for jeg får afvide af alle cecilia er velopdragen , men hun har nogen vanskeligheder, heller det end at jeg siger NEJ det har hun fandme ikke, og lader det være ved det, men nej jeg vil hjælpe mit barn så hun kan få en god barndom, god skolegang og et liv hvor hun ikke føler hun bliver hørt eller misforstået

Anmeld

2. februar 2011

june1987

Talbutikken skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre.. Og lige netop din sidste sætning, gør at det er svært at være forældre til et barn med ADHD, fordi vi netop tit bliver sat i bås som disse her forældre der bare ikke kan finde ud af sætte grænser, skabe struktur og ikke mindst opdrage vores børn.

Så længe ja undskyld mig, at der er så mange "selv uddannet" psykologer, psykiatere, derude, ja så skal vi forsætte den evige kamp for anerkendelse af vores børns handicap!

NEMLIG og HØRT

AD/HD :

er ikke sjovt for nogen forældre, vi tror det er vores fejl at der sker de ting, og det er ofte en lettelse at der kommer et svar på tingene. 

her har min søskende ad/hd, og cecilia farmor, og far har det

og det er jo arvligt. så man skal bare ikke sætte MIG i bås og tale som om det er min skyld.

Anmeld

2. februar 2011

Talbutikken

june1987 skriver:

NEMLIG og HØRT

AD/HD :

er ikke sjovt for nogen forældre, vi tror det er vores fejl at der sker de ting, og det er ofte en lettelse at der kommer et svar på tingene. 

her har min søskende ad/hd, og cecilia farmor, og far har det

og det er jo arvligt. så man skal bare ikke sætte MIG i bås og tale som om det er min skyld.

Nej det er netop genetisk.. Min søn fik det konstateret i nov. 2009, jeg selv fik diagnosen i marts 2010 udover dette har jeg to brødre der har diagnosen og er overbevist om at min mor er adhder, hun skal bare tage sig sammen til at tage til udredning, men oversprings handlinger er jo noget vi adhder er gode til, for gode til tider

Anmeld

2. februar 2011

june1987

Talbutikken skriver:

Nej det er netop genetisk.. Min søn fik det konstateret i nov. 2009, jeg selv fik diagnosen i marts 2010 udover dette har jeg to brødre der har diagnosen og er overbevist om at min mor er adhder, hun skal bare tage sig sammen til at tage til udredning, men oversprings handlinger er jo noget vi adhder er gode til, for gode til tider

det er nemlig rigtigt

Anmeld

5. februar 2011

Pige2009

det er også helt iorden, men jeg er lidt træt af hele tiden at hører det er noget med opdragelsen, og det er det ikke i dette tilfælde, for jeg får afvide af alle cecilia er velopdragen , men hun har nogen vanskeligheder, heller det end at jeg siger NEJ det har hun fandme ikke, og lader det være ved det, men nej jeg vil hjælpe mit barn så hun kan få en god barndom, god skolegang og et liv hvor hun ikke føler hun bliver hørt eller misforstået

Det er jo dejligt, at dem med et virkeligt behov som jer netop kan få hjælp Som sagt sætter jeg ingen i bås og når du ved, at jeres situation er afklaret, så er det jo bare dejligt. Ingen grund til at fare i flint, for det lyder jo til, at det hele går super med din datter, hvilket glæder mig

Anmeld

5. februar 2011

SiLiMiMa

Vi har 4 børn - 1 dreng, 3 piger. Ingen af dem har sygdommen.

heise

Anmeld

5. februar 2011

Grynt

Heise skriver:

Vi har 4 børn - 1 dreng, 3 piger. Ingen af dem har sygdommen.

heise

dejligt at høre, at ingen af dine børn har ADHD......men skulle der være en grund til at de havde??

Grynt

Anmeld

5. februar 2011

Moar'en

Grynt/Tina skriver:

dejligt at høre, at ingen af dine børn har ADHD......men skulle der være en grund til at de havde??

Grynt

Det var det spørgsmålet oprindeligt hed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.