Har dit barn/børn ADHA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har dit barn/børn ADHD?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.551 visninger
63 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Low

Der er en masse snak om at flere og flere børn har ADHD. Så jeg kunne godt tænke mig at se hvor mange her inde på baby som har et eller flere børn med ADHD.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

BabyAnno2012

Min søn på 5 år, er tilknyttet børnepsykiatrisk i aalborg og har fået diagnosen adhd i svær grad.

Og han skal starte i medicinsk behandling i januar.

Anmeld

30. november 2010

Low

BabyAnno2011 skriver:

Min søn på 5 år, er tilknyttet børnepsykiatrisk i aalborg og har fået diagnosen adhd i svær grad.

Og han skal starte i medicinsk behandling i januar.

Det lille pus . Jeg så i tv at man ikke anbefalede at børn under 5-6 år får medicin mod det. Er det noget i har snakket om også?

Anmeld

30. november 2010

4kløver

Jeg har 2..

Anmeld

30. november 2010

BabyAnno2012

Low skriver:

Det lille pus . Jeg så i tv at man ikke anbefalede at børn under 5-6 år får medicin mod det. Er det noget i har snakket om også?

Tobias blir 6 til maj.

Og lægerne derude mener at min søn´s adhd er i så slem grad at medicinering er nødvendigt, desværre.

Anmeld

30. november 2010

SussieThyssen

Low skriver:

Der er en masse snak om at flere og flere børn har ADHD. Så jeg kunne godt tænke mig at se hvor mange her inde på baby som har et eller flere børn med ADHD.

Nej..og har generelt ikke meget til overs for den diagnose. Har set alt for mange børn blive påklistret det, selvom de ikke fejlede et kvidder.
Der er i disse år et stærkt misbrug af diagnosen ADHD og det er man nu heldigvis også ved at erkende inden for forskerkredse.
Men sådan er det når der dukker nyt op, så skal alle og enhver pludseligt fejle det.
Blot fordi et barn er hyperaktiv eller har dårligt ved at koncentrere sig, sidde stille eller ikke rigtigt gider lære noget, er bestemt ikke ensbetydende med at de lider af ADHD.
Den gamle diagnose som hed DAMP kan man langt lettere at dianosticere, og de børn var til at forholde sig til.
Så ADHD, kan man for min skyld godt smide i skrældespanden.
Men det er så kuns min mening...jeg ligger bare sjældent på maven for forskerne når noget går hen og bliver overpopulært, og gå og smide diagnoser på, efter min mening, sunde og raske børn er helt hul i hovedet, som om man absolut med vold og magt skal fejle noget blot fordi man har en unge med krudt i måsen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. november 2010

Kay

der er mange stærke holdninger tilknyttet til Adhd og til medicinering... jeg er pædagog og arbejder på en special skole hvor vi har børn med og uden diagnoser og også nogle stykker med Adhd... og ja der er flere og flere børn der får diagnosen... og ja delvist rigtigt at man har tildens til at give stemplet til børn der ivirkeligheden ikke har brug for det stempel...

men de børn jeg arbejder med, er det rigtig vigtigt  at de har diagnosen... af flere grunde... 1. så følger pengene med diagnosen, og et barn med stærkt Adhd har brug for mere voksen hjælp end andre børn. og 2. at de kan blive medicineret

og ja ikke alle har brug for medicin, og medicin helbreder ikke et barn med Adhd... men hvis et barn er så forstyret af syntomerne at det er umuligt at øve sociale færdighedder, og lære alle de andre vigtige ting ender vi men en gruppe børn der oftest bliver mødt med en negativ holdning fra omverden, de bliver asociale, indadvendte og får dårlig selvværd. der ud over kan et barn der har normal iq og kunne følge med i en alm. skole klasse hvis ikke det var for syntomerne, brug for medicinen så der kan blive "proppet" den nødvændige læring ind i hoved på dem

når det så er sagt mener jeg også det er vigtigt at når disse børn bliver ældre og kan mærke sig selv bedre, at man selvfølgelig bør tage stilling til om man skulle prøve at lade være med at give dem medicinen... da det aldrig er sundt for en krop at få en masse medicin

ved godt jeg recikere at blive slagtet for dette indlæg... men jeg står ved mine ord

Anmeld

1. december 2010

Ranarupta

der er mange stærke holdninger tilknyttet til Adhd og til medicinering... jeg er pædagog og arbejder på en special skole hvor vi har børn med og uden diagnoser og også nogle stykker med Adhd... og ja der er flere og flere børn der får diagnosen... og ja delvist rigtigt at man har tildens til at give stemplet til børn der ivirkeligheden ikke har brug for det stempel...

men de børn jeg arbejder med, er det rigtig vigtigt  at de har diagnosen... af flere grunde... 1. så følger pengene med diagnosen, og et barn med stærkt Adhd har brug for mere voksen hjælp end andre børn. og 2. at de kan blive medicineret

og ja ikke alle har brug for medicin, og medicin helbreder ikke et barn med Adhd... men hvis et barn er så forstyret af syntomerne at det er umuligt at øve sociale færdighedder, og lære alle de andre vigtige ting ender vi men en gruppe børn der oftest bliver mødt med en negativ holdning fra omverden, de bliver asociale, indadvendte og får dårlig selvværd. der ud over kan et barn der har normal iq og kunne følge med i en alm. skole klasse hvis ikke det var for syntomerne, brug for medicinen så der kan blive "proppet" den nødvændige læring ind i hoved på dem

når det så er sagt mener jeg også det er vigtigt at når disse børn bliver ældre og kan mærke sig selv bedre, at man selvfølgelig bør tage stilling til om man skulle prøve at lade være med at give dem medicinen... da det aldrig er sundt for en krop at få en masse medicin

ved godt jeg recikere at blive slagtet for dette indlæg... men jeg står ved mine ord

Har ingen erfaring med emnet, rent medicinsk, men det du skriver, lyder fornuftigt

Anmeld

1. december 2010

Tulle28

Kay skriver:

Meget enig. Synes det er en uhyggelig tendens at medicinere så små børn - selvom nogle sikkert har brug for den.

Iøvrigt et helt fantastisk profilbillede du har;-)

Anmeld

1. december 2010

Valle81

Low skriver:

Nej,hverken har eller har mistanke om det:0) Kender faktisk heller ingen børn der her det konstaret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.