der er mange stærke holdninger tilknyttet til Adhd og til medicinering... jeg er pædagog og arbejder på en special skole hvor vi har børn med og uden diagnoser og også nogle stykker med Adhd... og ja der er flere og flere børn der får diagnosen... og ja delvist rigtigt at man har tildens til at give stemplet til børn der ivirkeligheden ikke har brug for det stempel...
men de børn jeg arbejder med, er det rigtig vigtigt at de har diagnosen... af flere grunde... 1. så følger pengene med diagnosen, og et barn med stærkt Adhd har brug for mere voksen hjælp end andre børn. og 2. at de kan blive medicineret
og ja ikke alle har brug for medicin, og medicin helbreder ikke et barn med Adhd... men hvis et barn er så forstyret af syntomerne at det er umuligt at øve sociale færdighedder, og lære alle de andre vigtige ting ender vi men en gruppe børn der oftest bliver mødt med en negativ holdning fra omverden, de bliver asociale, indadvendte og får dårlig selvværd. der ud over kan et barn der har normal iq og kunne følge med i en alm. skole klasse hvis ikke det var for syntomerne, brug for medicinen så der kan blive "proppet" den nødvændige læring ind i hoved på dem 
når det så er sagt mener jeg også det er vigtigt at når disse børn bliver ældre og kan mærke sig selv bedre, at man selvfølgelig bør tage stilling til om man skulle prøve at lade være med at give dem medicinen... da det aldrig er sundt for en krop at få en masse medicin
ved godt jeg recikere at blive slagtet for dette indlæg... men jeg står ved mine ord
Anmeld