SussieThyssen skriver:
Nej..og har generelt ikke meget til overs for den diagnose. Har set alt for mange børn blive påklistret det, selvom de ikke fejlede et kvidder.
Der er i disse år et stærkt misbrug af diagnosen ADHD og det er man nu heldigvis også ved at erkende inden for forskerkredse.
Men sådan er det når der dukker nyt op, så skal alle og enhver pludseligt fejle det.
Blot fordi et barn er hyperaktiv eller har dårligt ved at koncentrere sig, sidde stille eller ikke rigtigt gider lære noget, er bestemt ikke ensbetydende med at de lider af ADHD.
Den gamle diagnose som hed DAMP kan man langt lettere at dianosticere, og de børn var til at forholde sig til.
Så ADHD, kan man for min skyld godt smide i skrældespanden.
Men det er så kuns min mening...jeg ligger bare sjældent på maven for forskerne når noget går hen og bliver overpopulært, og gå og smide diagnoser på, efter min mening, sunde og raske børn er helt hul i hovedet, som om man absolut med vold og magt skal fejle noget blot fordi man har en unge med krudt i måsen.

Kærligst
Sussie
HAr du hørt det nye at man har har fundet genet for ADHD??
Min Nevø har diagnosen, samt noget autisme. Min søster er i udredning selv for ADHD. hmmm tror nu ikke selv jeg har det. Vi har samme far men ikke samme mor.
Har/er selv været meget i tvivl overfor denne diagnose. Har oplevet min nevø på tæt hold, passede ham hver uge da han var mindre for at aflaste min søster. Synes det er svært, for med god, konsekvent, opmærksom opdragelse, var han bare en dejlig dreng med krudt i røven, overfor mig.Men så alligevel kunne han sidde og dimre med fingrene, øjnene vendte opad og sagde uhhhh lyde. meget mæekeligt at se. Han gik i specialinstitution og de var heller ikke i tvivl om at han fejlede noget. Skal have ektreme faste rammer. skal vide alt i detaljer før det skal ske. Er ekstrem motorisk urolig, kunne ikke knytte sociale relationer.
Han har nu været må medicin i lidt over et år. Han har fået venner, kan sidde stille og kan koncentrere sig, samt at tingene ikke behøver at skulle gå lige efter bogen. kan bedre udtrykke sig, sætte ord på følelser. får ikke så mange vredesudbrud og er en gladere dreng.
Så for ham har det hjulpet med medicin.
Men jeg giver dig ret i at deb diagnose hurtigt bare bliver stillet i stedet for lige at kigge på familien. Har selv opæevet flere hvordan jeg mere tror det handlede om miljøet barnet var i, samt manglende opdragelse og konsekvens.
SYnes at det er et spændende område og er spændt på hvad det bliver til med det Gen de har snakket om i tv. Så det i nyhederne for et par uger siden.
maise