Baagøe skriver:
Jeg kunne ikke være mere enig! Man skal passe meget på med at diagnosticere efter forgodtbefindende. Nogle forældre ønsker virkelig, at deres børn får en diagnose, så der er en reel og legitim årsag til barnets adfærd, men det er bare ikke altid tilfældet.
nu kan man jo altså godt mærke når ens børn har de ting, på den ene eller den anden måde, der er ingen forældre (forhåbentligt) der bare giver en diagnose til deres barn.
cecilia har altid været lidt special, og man er jo ikke i tvivl om det er opdragelsen eller om det er en diagnose bag. Dårlig opdragelse kan jo ikke gøre sådan at børn har store vanskeligheder i forsamlinger, eller ikke kan fokusere på en ting hvis der sker for mange ting feks. ej kan man heller ikke at de er meget gearet når der sker nye ting, eller feks at de ikke sover godt om natten feks og sover meget få timer i forhold til andre børn, det er jo ikke sådan at man går ind og rusker i ens barn om natten og siger du skal have en diagnose så du må ikke sove.
hvis det var min skyld ville jeg sgu afrette mit barn sådan at jeg ikke sgu bruge så meget tid på de forskellige ting i hverdagen !
og min datters balance og tågængeri hører ihvertfald også sammen med den adhd, da det er en fejl i hjernen !
så lad vær med at sætte folk og deres børn i bås der er en grund til tingene !!!!
Anmeld