Flaskebarn - Er det forkert at

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

mybaby-girl

henh01 skriver:

Hvis du skal ud af huset så vil jeg anbefale dig at købe de brikker med færdiglavet MME, det er dejlig nemt. En smule dyrt, men så er du sikker på at dit barn får sig et godt måltid når I er på farten.

MHT den dårlige mave, så er det ofte at børn der får MME kan få tildens til hård mave. Giv ham evt noget laktulose eller skift over til den grønne allomin (den syrnet) da den er mildere for maven.

de der små mælkekartoner, som koster 7 kr eller noget ?

jeg bruger allerede den syrnet mod midlere mave

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

mybaby-girl

Må på apotektet efter laksuberaldråber (staves)

Anmeld

29. november 2010

henh01

mybaby-girl skriver:

de der små mælkekartoner, som koster 7 kr eller noget ?

jeg bruger allerede den syrnet mod midlere mave

Ja det er de små mælkekartoner til 7 kr Det er ret dyrt, men igen så er man sikret et godt måltid..

Anmeld

29. november 2010

Nadia&Daniel

Har lige haft besøg af SP - hun sagde: for 6 mdr. siden sagde man god for at lave flasker til et døgn, men der er kommet nyt fra, at det er bedst at lave flaske når man skal bruge den. Men hun synes også godt om ideen om at have kogt vandet og så have det i køleskabet.

Hvor er det vildt, har altid puttet MME i med det samme, selvfølgelig skal det køles af først, havde jeg slet ikke tænkt på.. Tak for denne "debat", den har virkelig hjulpet mig

Anmeld

29. november 2010

mybaby-girl

henh01 skriver:

Ja det er de små mælkekartoner til 7 kr Det er ret dyrt, men igen så er man sikret et godt måltid..

Jaa oka ..

Anmeld

29. november 2010

Nadia&Daniel

Mor til Liva skriver:

Ved ikke om det er MEGET forkert... men det er bedst at de er så friske som muligt og det er de ikke når du putter mælken i og så i køleskabet til du skal bruge dem

Jeg ville helt sikkert (og det er også det der står på pakkerne) gøre flasker klar med vand i køleskabet og når du så skal give flaske varme den i mikro og så tilsætte MME

Tak for hjælpen  det her er en af de ting Baby.dk er opfundet til - at søge råd

Anmeld

29. november 2010

Nadia&Daniel

LilyMarleen skriver:

Sådan gør vi også.. det sagde vores Sp at vi skulle.. Dejlig let.

Var også "tilladt" for 6 mdr. siden - der er åbenbart blevet lavet om på det - ifølge min SP

Anmeld

29. november 2010

Nadia&Daniel

bagger26 skriver:

Du må gerne blande flasker til et døgn og sætte dem i køleskabet, MEN det kogt vand skal være kølet helt ned og være helt koldt, inden du tilsætter MME og sætter det i køleskabet. MME må nemlig kun opvarmes en gang, eller gør alle vitaminerne osv tabt i mælken. Så hivs man blnader flakserne imens vandet er varmt, sætter dem i køleskabet og så opvarmer dem igen, så er det blevet opvarmet 2 gange. Jeg har altid lavet vand til et døgn, og så blandet dem som jeg skulle bruge dem, så er man i hvert fald på den sikre side..

Tak for svaret - havde slet ikke tænkt over det med at det blev varmet op 2 gange..

Anmeld

29. november 2010

bagger26

mybaby-girl skriver:

Jaa oka ..

Men hvis din dreng er van til at få syrnet semper, så vil jeg ikke anbefalde, at begynde og bruge de kartoner med mælk. Det kan godt lave noget ballade med maven, når nu han er van til det syrnet, og det har han jo nok ikke lige brug for nu..

Anmeld

29. november 2010

Mor til L&S

Nadia&Daniel skriver:

Tak for hjælpen  det her er en af de ting Baby.dk er opfundet til - at søge råd

Det var så lidt  Dejligt jeg kunne hjælpe! Skønt med dette forum hvor vi kan hjælpe hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.