Reklame for babytegn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Leonora skriver:

Ha ha ha ha typisk mænd....og det kan jo på ingen måde gøre skade...nej tværtimod....og jeg kan da huske hvor frustreret man var når man ik forstod de mest simple ting hun ville....

Så det er klart noget jeg vil forsøge....nu skal vi bare lige have de to streger på pinden igen

Hehe... ja, det Er jo en forudsætning for at tale med sin baby, at man naturligvis lige har en baby.

Krydser fingre for at I snart får lavet én

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Moderator

Skouboe skriver:

Præcist - så længe alle bruger de samme hver gang. Vi valgte bare at bruge Dansk Tegnsprog, da jeg har flere døve i familien, og der ikke er nogen grund til at forvirre nogen. Langt de fleste danske tegn egner sig til babyers motorik.

Hvor vidlt Så kan de jo faktisk snakke med døve også Cool!!

Anmeld

3. november 2010

Leonora

Zafir skriver:

Hehe... ja, det Er jo en forudsætning for at tale med sin baby, at man naturligvis lige har en baby.

Krydser fingre for at I snart får lavet én

Ha ha ha ha ja det må man sige...min datter er 2 1/2 og det giver nogle andre kommunikations udfordringer....især når hun siger "Farfanau jabarnavay"....fandt så ud af at jabarnavay betyder barnevogn...ha ha ha ha

men det bliver heldigvis nemmere og nemmere dag for dag at forstå hvad hun siger...hi hi hi glæder mig til en rigtig samtale med hende...

Anmeld

3. november 2010

Skouboe

Zafir skriver:

Hvor vidlt Så kan de jo faktisk snakke med døve også Cool!!

Lige præcist. Hende min kusine, der arbejder med børn og deres sprog har en døv lillesøster, så der er flere i familien der taler tegnsprog flydende, og sidst vi så dem, gik der naturligvis sport i det så Freja gik og lavede tegn med dem allesammen.

Hende der viser babytegn på den DVD vi brugte er faktisk tegnsprogs tolk.

Anmeld

3. november 2010

Moderator

Leonora skriver:

Ha ha ha ha ja det må man sige...min datter er 2 1/2 og det giver nogle andre kommunikations udfordringer....især når hun siger "Farfanau jabarnavay"....fandt så ud af at jabarnavay betyder barnevogn...ha ha ha ha

men det bliver heldigvis nemmere og nemmere dag for dag at forstå hvad hun siger...hi hi hi glæder mig til en rigtig samtale med hende...

Mmm... det er også vigtigt at udvilke deres sprog, i stedet for 'blot at forstå' dem... mmm.

Fx altid gentage det rigtige ord, hvergang de siger et eller andet gagagut agtigt...

Da Idun var lille hed postmand per i et par måneder mama bear... mmm.  Men da fik hun også hvergang at vide; Postmand Per

Ikke surt, ikke stressende, bare huske at gentage ordet korrekt og hvis de har lyst eller syntes det er interessant få dem til at gentage ordet korrekt...

Anmeld

3. november 2010

Moderator

Skouboe skriver:

Lige præcist. Hende min kusine, der arbejder med børn og deres sprog har en døv lillesøster, så der er flere i familien der taler tegnsprog flydende, og sidst vi så dem, gik der naturligvis sport i det så Freja gik og lavede tegn med dem allesammen.

Hende der viser babytegn på den DVD vi brugte er faktisk tegnsprogs tolk.

HELT perfekt

Anmeld

3. november 2010

Skouboe

Zafir skriver:

Tom er så begejstret for det, at han altid plabrer om det, til folk der skal have børn eller har fået børn hihi... OG han var sådan lidt lunken da vi startede... Men altså jo jo skat, hvis det betyder noget for dig, så gør vi det og han blev bare SÅ begejstret over den udvidede kommunikation med sin baby yay...

Rune kan heller ikke tie stille med det... der er flere af hans kolleger, der allerede har lånt vores DVD...

Anmeld

3. november 2010

Leonora

Zafir skriver:

Mmm... det er også vigtigt at udvilke deres sprog, i stedet for 'blot at forstå' dem... mmm.

Fx altid gentage det rigtige ord, hvergang de siger et eller andet gagagut agtigt...

Da Idun var lille hed postmand per i et par måneder mama bear... mmm.  Men da fik hun også hvergang at vide; Postmand Per

Ikke surt, ikke stressende, bare huske at gentage ordet korrekt og hvis de har lyst eller syntes det er interessant få dem til at gentage ordet korrekt...

Helt enig og det gør vi også hver gang...og synes også der kommer mange nye ord og korekte udtalelser hver dag...

Jeg synes dog det er svært når hun forsøger at fortælle noget jeg ik forstår....og man prøver at foreslå em masse ting det kan være...og så se hendes frustration når vi ik forstår hende...det synes jeg er svært....

Og det sker flere gange dagligt....hmmm...men heldigvis kommer der mere på hver dag og det er bare så skønt....

Anmeld

3. november 2010

sarulee

Zafir skriver:

Hehe Mille kalder postmand Per for Per Per

Tror da jeg vil se om jeg ikke kan få indført de tegn herhjemme når den lille ny kommer, selvom Mille har været ret hurtig til at snakke, så har der da i starten (og stadig engang imellem) været gange hvor hun er blevet frustreret over ikke at kunne gøre sig forståelig.

Så jeg ønsker mig den dvd til jul.

Anmeld

3. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

HER har jeg lagt de sider ind jeg har scannet fra bogen. Jeg ved godt at man ikke må den slags, men det var ikke en særlig god bog. Den var meget amerikansk og tydeligvis oversat direkte fra engelsk og slet ikke tilpasset danske forhold. Der er ikke mange danske forældre der sidder og taler om kakelakker eller zebraer med sine børn.. mmm...

Vi brugte til at starte med tegn for drikke, spise, mere, sove, ble, læse bog. Så lavede hun selv "babs" og "op" ret hurtigt Mere 'nåede' vi ikke, for så begyndte hun at tale

Men HUSK at sig det samme ord, hvergang I bruger et tegn, så barnet ikke bliver forvirret Altså skær sproget ud i pap og begynd langsomt med mere...

Hvor er de??

Det er vel egentlig også ligemeget hvilke tegn man laver, bare det er de samme for de samme ting hver gang? Er det ikke også bedre at lave tegnet for f.eks. op og så samtidig sige "OP" i stedet for den hele sætning "Skal du op"? Eller er det lige meget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.