Reklame for babytegn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2010

Mumto3

Jeg synes at det har været mega svært at bruge tegn-til-tale. Jeg har prøvet med alle tre børn, men det er aldrig lykkedes med nogen af dem. Det der med at de skal SE på en, eller kan de jo ikke se man står og laver tegnet, og man kan ikke sætte en tallerken på bordet, eller hælde mælk op i et glas mens man laver tegnet for spise/drikke.

Jeg har følt mig som totalt idiot når jeg lave tegn til min baby og jo ingen ting fik igen. I skriver jo at I brugte tegn i 4-6 mdr FØR baby begyndt at lave tegn til jer. pyha, jeg ville gerne, men havde nok ikke helt tålmodighed til det,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Baagøe skriver:

Hvor er de??

Det er vel egentlig også ligemeget hvilke tegn man laver, bare det er de samme for de samme ting hver gang? Er det ikke også bedre at lave tegnet for f.eks. op og så samtidig sige "OP" i stedet for den hele sætning "Skal du op"? Eller er det lige meget?

Sorry glemte linket

Men altså jo - Ikke sige: Er du sulten, vil du spise osv. Kun ét ord pr. tegn

Som du beskriver: OP, i stedetfor 'Vil du op?'...

Link kommer lige for sig selv...

Anmeld

3. november 2010

Mi

Tror altså også at det er en super måde at starte kommunikationen på med baby. Men det kræver en masse tålmodighed ja, og den har jeg nok ikke, desværre. Dejligt at i kan dele jeres resultater, så vi andre utålmodige kan se, at det kan betale sig at blive ved, selvom barnet ikke umiddelbart tager det til sig med det samme.

De skal til at bruge det i den vuggestue Maja gik i. Maja taler meget dårligt. Hun har bøvlet med ørene altid, og har ikke vist interesse for at tale. Eller det vil sige hun snakker faktisk hele tiden, det er bare total vokapyk. Der er enkelte ord vi forstår, men slet ikke alderssvarende. Hun er til gengæld selv begyndt at bruge nogle enkelte tegn, som vi så har taget til os.

Heldigvis har hun altid haft et meget tydeligt kropssprog, så omgivelserne er sjældent i tvivl om hvad hun vil

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

3. november 2010

Moderator

3. november 2010

Moderator

Mumto3 skriver:

Jeg synes at det har været mega svært at bruge tegn-til-tale. Jeg har prøvet med alle tre børn, men det er aldrig lykkedes med nogen af dem. Det der med at de skal SE på en, eller kan de jo ikke se man står og laver tegnet, og man kan ikke sætte en tallerken på bordet, eller hælde mælk op i et glas mens man laver tegnet for spise/drikke.

Jeg har følt mig som totalt idiot når jeg lave tegn til min baby og jo ingen ting fik igen. I skriver jo at I brugte tegn i 4-6 mdr FØR baby begyndt at lave tegn til jer. pyha, jeg ville gerne, men havde nok ikke helt tålmodighed til det,

Vi brugte tegn 4 mrd, før vi fik svar. MEN - det var det hele værd og det drejede sig om ganske få tegn Spise drikke mere

Anmeld

3. november 2010

Moderator

Leonora skriver:

Helt enig og det gør vi også hver gang...og synes også der kommer mange nye ord og korekte udtalelser hver dag...

Jeg synes dog det er svært når hun forsøger at fortælle noget jeg ik forstår....og man prøver at foreslå em masse ting det kan være...og så se hendes frustration når vi ik forstår hende...det synes jeg er svært....

Og det sker flere gange dagligt....hmmm...men heldigvis kommer der mere på hver dag og det er bare så skønt....

Det er helt fantastisk når man virkelig forstår dem

Anmeld

3. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Sorry glemte linket

Men altså jo - Ikke sige: Er du sulten, vil du spise osv. Kun ét ord pr. tegn

Som du beskriver: OP, i stedetfor 'Vil du op?'...

Link kommer lige for sig selv...

Tak for svar! SÅ har jeg brugt en forkert approach, men nu skal den bare have gas med de babytegn Jeg har vist set lyset og er blevet helt hot på de tegn efter jeg fandt ud af, at Laura selv lavede tegnet for at hun ville op.

Det skal nok blive godt det her!

Anmeld

3. november 2010

Moderator

Baagøe skriver:

Tak for svar! SÅ har jeg brugt en forkert approach, men nu skal den bare have gas med de babytegn Jeg har vist set lyset og er blevet helt hot på de tegn efter jeg fandt ud af, at Laura selv lavede tegnet for at hun ville op.

Hepper på dig.

Anmeld

3. november 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Hepper på dig.

Gracias  Det må stå sin prøve fra imorgen, når hun vågner...

Anmeld

3. november 2010

Skouboe

Baagøe skriver:

Jeg hepper også Og glæder mig til at høre hvordan det går

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.