Sofia skriver:
Kære Majbritt.
Først og fremmest vil jeg sige, at jeg er rigtig ked af at høre om situationen. Det må være virkelig hårdt.
Mht. det rent praktiske, vil jeg gerne give mit bud på hvordan det administrative fungerer. Du har som forældremyndighedsindehaver de rettigheder der følger af Sundhedsloven, og du har som forældremyndighedsindehave ret til at udnytte retten til frit sygehusvalg i DK, på din søns vegne. Det er en patientrettighed at regionsrådet (er ikke klar over hvilken region du bor i), senest 8 hverdage efter, at et af sygehusene i din region har modtaget en henvisning af en patient, oplyser jer om hvilken dato og hvilket sted i skal til undersøgelse og behandling. Mange er ikke klar over at denne 8 dages frist findes, men den følger klart af Sundhedslovens § 90, og du kan roligt henvise til den, hvis der ender med at gå vildt lang tid inden I hører noget. Derudover skal Oliver som udgangspunkt tilbydes behandling inden en eller to måneder, hvor lang behandlingsfristen helt præcist er i jeres tilfælde ved jeg ikke, da det afhænger af flere ting. Men hvis ikke der på regionssygehuse kan tilbydes behandling indenfor behandlingsfristen, kan I i stedet udnytte det frie sygehusvalg, se om der er et andet offenltligt sygehus der kan hjælpe, eller overvej evt. et privat!
Jeg håber virkelig, der findes en løsning, og at han får det bedre!
Tanker, Sofia
Tusind tak søde... den vil jeg huske... Vi bor i Haderslev... hører egentlig til Sønderborg sygehus men har fået os flyttet til Kolding sygehus pga. fejl og mangler på Sønderborg sygehus...
Majbritt
Anmeld