Abort til far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Pige2009

mariaogmarcus skriver:

årh ville dog ønske man kunne ha gjort det sådan...

Ja, og det tror jeg der er mange andre i dit sted der også ville

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Dansker i England

Ayasmor skriver:

rigtig meget i den artikel lyder helt igennem fair. Men der står ikke noget om hvorvidt man som far har fortrydelsesret?? og hvad gør man lige hvis kvinden først opdager graviditeten efter 12. uge, hvilke rettigheder har faderen så ?? Kan det tænkes at nogle kvinder så bevidst vil undlade at fortælle om graviditeten før efter udgangen af 12. uge. Ved godt at der stod at det skulle være lovpligtigt, men hvordan kan man afgøre om hvornår kvinden har fået kendskab til sin graviditet.. Ihh jeg synes altså det er svært enten at sige for eller imod. For ja, en mand/far burde også have et valg som vi kvinder har.. Jeg tænker bare om dette her er måden at gøre det på, for umiddelbart lyder det for mig som at ideen lige skal finpudses og have lukket nogle flere juridiske huller, som stadig kan give kvinderne den endelig beslutning om manden skal være far eller ej..

Men stod der ikke netop at manden skulle underskrive blanketten inden 12 uger - og hvis han ikke har gjort det, er barnet 100% kvindens ansvar - dvs at ingen kvinde vil få noget ud af at vente - da hun da bare automatisk vil være ene-forsørger.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Dansker i England skriver:

Men stod der ikke netop at manden skulle underskrive blanketten inden 12 uger - og hvis han ikke har gjort det, er barnet 100% kvindens ansvar - dvs at ingen kvinde vil få noget ud af at vente - da hun da bare automatisk vil være ene-forsørger.

Jeps

Anmeld

18. oktober 2010

skøjte-prinsessen

jeg syntes de har ret til at fraskrive sig, men så skal der ikke være nogen fortrydelses ret... men altså mange af os kvinder vælger barnet selvom manden ikke vil have det og ja syntes også manden fortjener at kunne vælge nu når vi faktisk står med beslutningen, der er jo også mange kvinder der bliver gravide og ikke ønsker det får en abort men faren ville faktisk godt have barnet, så det faren igen der bliver skadet. mange gange i den tid vi lever i nu er mænd og kvinder bange for at binde sig og det ender altid med at man bliver skilt eller flytter fra hinanden, der er ingen der bliver sammen mere, og det er også grunden til der er så mange enlige mødre, fædre er bange... men de fortjener at kunne vælge

Anmeld

18. oktober 2010

Dansker i England

Jeg synes, det er en rigtig god ide.

Jeg blev f.eks selv gravid med en, der absolut ikke ønskede et barn, og derfor kunne jeg heller ikke finde på at søge om børnebidrag fra hans side (ved godt det er andre regler herovre) og han har heller ingen rettigheder over min datter. Jeg valgte selv at beholde barnet - hvorfor skulle han "bøde" for det?

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Dandiann skriver:

jeg syntes de har ret til at fraskrive sig, men så skal der ikke være nogen fortrydelses ret... men altså mange af os kvinder vælger barnet selvom manden ikke vil have det og ja syntes også manden fortjener at kunne vælge nu når vi faktisk står med beslutningen, der er jo også mange kvinder der bliver gravide og ikke ønsker det får en abort men faren ville faktisk godt have barnet, så det faren igen der bliver skadet. mange gange i den tid vi lever i nu er mænd og kvinder bange for at binde sig og det ender altid med at man bliver skilt eller flytter fra hinanden, der er ingen der bliver sammen mere, og det er også grunden til der er så mange enlige mødre, fædre er bange... men de fortjener at kunne vælge

Men det lægger artiklen jo heller ikke op til, når faderen ikke vil kunne kræve samvær osv....

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Dansker i England skriver:

Jeg synes, det er en rigtig god ide.

Jeg blev f.eks selv gravid med en, der absolut ikke ønskede et barn, og derfor kunne jeg heller ikke finde på at søge om børnebidrag fra hans side (ved godt det er andre regler herovre) og han har heller ingen rettigheder over min datter. Jeg valgte selv at beholde barnet - hvorfor skulle han "bøde" for det?

Jeg troede slet ikke du kendte faderen til din datter...

Anmeld

18. oktober 2010

SHERO

Puhh jeg synes det er lidt svært...

Især tænker jeg at de mænd der måske er i tvivl i starten af graviditeten og ikke skriver under, har ingen fortrydelsesret, hvilket hvis han fortryder og ønsker at se barnet giver kvinden magten igen, og det kan ikke være godt for hverken far eller barn. Der er jo masser af mænd der skal bruge både 3 og 9 måneder på at bearbejde og tænke tingene igennem inden de kan træffe sådan en beslutning og kunne stå ved den resten af deres liv.

Desuden ser jeg også store muligheder for at kvinden i større grad kan udnytte mændende, hvis ikke økonomisk så psykisk, ved at frasige en mand retten til sit barn (hvis han ønsker det) ved ikke at fortælle om svangerskabet før efter 12. uge, og så står han uden nogen rettigheder til samværd...

Synes som udgangspunkt det er en god idé, der er dog visse punkter jeg ikke tror ville være realistisk...

Anmeld

18. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Jeg tror faktisk os jeg lidt vil gå ind for at jeg synes de skal have en mulighed for at fra sige sig det . 

Nu kender jeg personligt selv en fyr , som gjorder en pige gravid da hun var på p piller og der udover havde fortalt hun ikk kunne få børn fordi hun var blevet sparket i underlivet af en hest , men det lykkedes åbenbart alligevel , den gang var fyren kun 15 år , han gjorder selvfølgelig alt for at overbevise hende om at det ikk var nogen god ide at få det bare , da han ikk selv kunne tage vare på barnet . 

Men hun valgte at overhøre det og fik det alligevel , det resulterede i at han den dag idag ALDRIG har haft noget med det barn at gøre og heller aldrig vil have det , barnet er 6 år idag , og får aldrig nogen far fordi moren valgte noget andet . 

Så jeg tror faktisk at jeg vil gå ind for at det vil være en god ide at faren kan faskrive sig faderskabet , nu kommer fyren jo bare til at betale .

den er lidt svær , for det er jo ikk noget man bare skal have lov at gøre det er jo self vigtigt at både fyren men os pigen beskytter sig , hvis ikk man ønsker graviditet , det er bare min mening . 

Det skal jo ikk bruges som "prævenition" eller til at en pige kan få et barn med hvilke som helst . 

Anmeld

18. oktober 2010

Dansker i England

Baagøe skriver:

Jeg troede slet ikke du kendte faderen til din datter...

Jeg kendte ham på et tidspunkt - ellers kunne jeg jo ikke blive gravid

Men nej, jeg ved ikke noget om ham, og jeg ved ikke engang, hvor han er henne i dag - eller hans efternavn for at være helt ærlig. Men jeg kunne stadig have krævet børnebidrag fra ham osv - men valgte ikke at gøre det, da han absolut ikke ville have børn og det ville være bedre for os alle, hvis jeg ikke gjorde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.