Abort til far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Ayasmor

ct skriver:

Nej, han skal skrive under på papiret, hvis han er interesseret i at beholde barnet. Så hvis hun ikke fortæller det, er det ris til egen røv..

ahh my bad..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

CamillaValby

Rosa skriver:

Jeg synes det er en fremragende ide!!! Ligestilling, ja tak!!! Hvis man vælger at påtvinge en mand faderskab mod hans vilje skal han have alle muligheder for at sige fra, ligesom kvinder har det. Så må kvinden som vælger at få barnet jo forklare det senere hvorfor det ikke har en far - helt rimeligt, synes jeg, men jeg er også meget imod at man påtvinges forældreskabet når man ikke ønsker det - det er en loose-loose situation for ALLE.

Anmeld

18. oktober 2010

Ayasmor

Baagøe skriver:

Jeg har tænkt det samme omkring kvindens troværdighed. Men nogle kvinder vil virkelig være bedst tjent med en sådan erklæring, så de slipper for alt det tovtrækkeri fra manden, og de vil jo så stadig kunne få penge fra kommunen.

ja netop.. men synes nu stadig at det er en svær balancegang, for selvfølgelig burde manden da også have et valg, men ihh altså.. der er bare så mange "jeg falder uden for kategori"-tilfælde hvor jeg så tænker, jamen hvad gør man så her??

Anmeld

18. oktober 2010

aarhusmor

Jeg bryder mig ikke om det, for jeg opfatter det ikke som ligestilling at han kan frasige sig faderskabet.

Hvis hun bliver gravid, er han jo for det første medskyldig

Dernæst hvis han frasiger sig faderskabet er alt jo lagt i hendes hænder. Men hvis hun får barnet er alt jo ikke lagt i hans hænder.

hvis han kan frasige sig ansvaret indenfor 12 uger og dermed måske sætte kvinden i en situation hvor hun skal have en abort, burde ligeret så ikke være at han skulle betale for svie og smerte og evt. psykolog behandling?

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Amso skriver:

På en måde syntes jeg at det ville være fair, at han havde de samme vilkår som den gravide. Men senere i livet bliver det også svært at blive ved med at holde hemmeligt hvem barnets biologiske far er, hvis barnet får nys om at man faktisk godt ved det?? Hvilke konflikter tænker jeg.  Og hvis moren ikke kan holde tæt, så vil hans "abort" jo være ligegyldig. Men på dena nden side har man jo hørt kvinder snyde deres partner med at lade som om de tager prævention? Hmm..

Og hvor mange mænd ville så ikke bare knalde rundt uden at tænke sig om ( mere end mange gør i forvejen). Tror det ville følge mange mange rettergange og div. med sig i længden.

Har du læst hele artiklen? For der står jo netop, at barnet skal have mulighed for at kende sit ophav, hvilket står i "kontrakten" om man så må sige...

Anmeld

18. oktober 2010

Amso

Baagøe skriver:

Har du læst hele artiklen? For der står jo netop, at barnet skal have mulighed for at kende sit ophav, hvilket står i "kontrakten" om man så må sige...

i så fald syntes jeg det næsten kan være ligegyldigt med sådan en kontrakt. Hvis manden alligevel risikerer ikke at kan få lov til at være anonym hele livet.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

aarhusmor skriver:

Jeg bryder mig ikke om det, for jeg opfatter det ikke som ligestilling at han kan frasige sig faderskabet.

Hvis hun bliver gravid, er han jo for det første medskyldig

Dernæst hvis han frasiger sig faderskabet er alt jo lagt i hendes hænder. Men hvis hun får barnet er alt jo ikke lagt i hans hænder.

hvis han kan frasige sig ansvaret indenfor 12 uger og dermed måske sætte kvinden i en situation hvor hun skal have en abort, burde ligeret så ikke være at han skulle betale for svie og smerte og evt. psykolog behandling?

Jeg kan ikke helt følge dit ræsonnement her. Hvorfor skulle kvinden have en abort pga. at faderen fraskrev sig barnet?

Hvis kvinden på eget initiativ vælger abort, er der jo slet ikke brug for en sådan erklæring.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Amso skriver:

i så fald syntes jeg det næsten kan være ligegyldigt med sådan en kontrakt. Hvis manden alligevel risikerer ikke at kan få lov til at være anonym hele livet.

Det er jeg lodret uenig i, for det handler jo i høj grad om både betaling og om hans mulighed for at vælge. Han ved jo at risikoen er der, men har her mulighed for at sige fra... De to scenarier i artiklen afspejler det meget godt.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Ayasmor skriver:

ja netop.. men synes nu stadig at det er en svær balancegang, for selvfølgelig burde manden da også have et valg, men ihh altså.. der er bare så mange "jeg falder uden for kategori"-tilfælde hvor jeg så tænker, jamen hvad gør man så her??

Det er jo også tænkt som et oplæg til debat og diskussion, og udgangspunktet er godt, for der vil være mange tilfælde for erklæringen vil kunne bruges.

Anmeld

18. oktober 2010

Lillefe

Swips.. skriver:

Hvad så i de tilfælde hvor et kærestepar er enige om at p-piller er løsningen for dem, men pigen bliver gravid alligevel... Eller et engangsknald hvor kondomet går i stykker eller andet... Du lyder som om manden nødvendigvis har opført sig uansvarligt og det synes jeg ikke er fair

Man kan sige indgår man i et forhold er der altid en chance for den anden kan blive gravid, og dertil at fraskrive sig det er ikke ok. Men går vel ind i et forhold for at være sammen og vel ikke for ikke at være sammen. engangsknald hvor kondomet springer... der vil jeg sige at man løber altid en chance ved at hoppe i kanden med hinanden, og alle ved der er en chance for at man kan blive gravid. Det handler jo heller ikke om faren eller moren men om barnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.