Abort til far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

3xM

Baagøe skriver:

Ja, og det tror jeg der er mange andre i dit sted der også ville

jeps

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Nu har jeg læst artiklen...

og alle de andre indlæg der er lavet faktisk

Jeg synes at mænd skulle have mulighed for at vælge barnet fra, men tror at grænsen for hvornår skal være senere. For som der er flere der skriver så er mænd (uha generaliseringen) generelt langsommere til at fordøje sådanne ting end vi kvinder er.

Mændene skulle stilles overfor valget HVIS der var uenighed om man skulle beholde det eller ej.

Kvinder kan blive gravide uanset hvilken prævention vi selv benytter os af, og man kan altså også risikerer at blive gravid på trods af både p-piller og kondom hvis kondomet f.eks. springer...

Min veninde har været igennem flere aborter på trods af p-piller... Min lillebror blev til på trods af spiral og min mor havde fået af vide hun ikke kunne få børn igen...

Så som der også er andre der har skrevet så mangler forslaget noget finpudsning men synes det er en god idé at give mændene valget, ligesom vi kvinder har valget om vi vil beholde det eller ej.

Det ville blive noget med at der skulle sidde mennesker og bedømme hver enkelt sag udfra de fakta der forelå på hver enkelt sag. Det ville tage mange ressourcer og en masse tid. Tror desværre at sådan som at tingene kører pt. i lille DK så ville det blot blive et problem at håndhæve indenfor rimelighedens grænser fremfor den hjælp det burde være.

Anmeld

18. oktober 2010

Mi

Har svaret nej, for det er trods alt nemmere at vælge fra at se sit barn, som at slå det ihjeld. Syntes ikke de to ting kan sammenlignes.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

MarianneSonne skriver:

Har svaret nej, for det er trods alt nemmere at vælge fra at se sit barn, som at slå det ihjeld. Syntes ikke de to ting kan sammenlignes.

Det giver jeg dig helt ret i, men hvorfor sammenligner du også de to ting, som ikke har noget med hinaden at gøre?

Anmeld

19. oktober 2010

Ayasmor

Dansker i England skriver:

jo det gjorde der...  men ville faderen så have en fortrydelsesret i forhold til hvis han senere gerne vil have del i barnets liv, eller ville løbet så bare ære kørt hvis ikke moderen er samarbejdsvillig?? Jeg ved godt at ved abort har kvinden ikke nogen fortrydelsesret, og det er med kvindens ret til abort at man har forsøgt at at lave noget ligestilling således at manden også har et valg. Tænker bare at ville være så ærgeligt for barnet hvis det rent faktisk havde mulighed for begge forældre og det så ikke var muligt juridisk set.. og nu modsiger jeg så mig selv lidt, for omvendt mener jeg jo heller ikke at der skulle være en mulighed for at fortryde, for hvad nu hvis faderen kun fortryder for at ramme moderen?? Så er vi igen tilbage til sådan som det er nu...

Anmeld

19. oktober 2010

Shibby

Ja,-Jeg syntes faktisk faren burde have et valg! Ville være kanon hvis mænd kunne få valget far eller ikke far som de selv kunne tage i egen hånd-som kvinden indenfor de første 12 uger

Anmeld

19. oktober 2010

Mi

Baagøe skriver:

Det giver jeg dig helt ret i, men hvorfor sammenligner du også de to ting, som ikke har noget med hinaden at gøre?

Kvinden har ret til at vælge barnet fra ved en abort og så skulle far så have samme mulighed ved at vælge faderskab fra.

Men mener at det vil være alt for nemt for en far at vælge dette, da han jo kan se at barnet stadig vil leve og have en forældre, men han vil blot ikke deltage. Hvis mor vælger barnet fra, så skal hun slå det ihjeld. Hun har ikke mulighed for at at vælge moderskab fra. I hvert fald skal hun stadig bære og føde sit barn, for så aktivt at give det fra sig. Jeg mener ikke at det er muligt at give ligestilling på dette område, at mor og far fra naturens hånd ikke er ligstillet i henhold til graviditet og fødsel.

Anmeld

19. oktober 2010

Pige2009

MarianneSonne skriver:

Kvinden har ret til at vælge barnet fra ved en abort og så skulle far så have samme mulighed ved at vælge faderskab fra.

Men mener at det vil være alt for nemt for en far at vælge dette, da han jo kan se at barnet stadig vil leve og have en forældre, men han vil blot ikke deltage. Hvis mor vælger barnet fra, så skal hun slå det ihjeld. Hun har ikke mulighed for at at vælge moderskab fra. I hvert fald skal hun stadig bære og føde sit barn, for så aktivt at give det fra sig. Jeg mener ikke at det er muligt at give ligestilling på dette område, at mor og far fra naturens hånd ikke er ligstillet i henhold til graviditet og fødsel.

Vi er helt enige her, men det er jo en helt anden diskussion. Denne debat handler om faderen og hans mulighed for at fravælge. Jeg synes stadig ikke helt man kan sammenligne... 

Anmeld

21. oktober 2010

N&J

NEJ, selvfølgelig skal en kommende far ikke skulle kunne fraskrive sig faderskabet. 

Hvis man vil være helt sikker på ikke at blive forældre, jamen så må man lade være med at dyrke sex! - Det er altså det eneste der er 100 % sikker ift. ikke at blive gravid.

Hvis der fandtes sådan en erklæring, så ville der være endnu flere fyre/mænd der dyrkede ubeskyttede sex, fordi de altid ville kunne fraskrive sig ansvaret og derfor ville være ligeglade sålænge de kunne dyppe snablen uden at skulle bruge kondom, mange fyre forventer allerede at hvis man bruger p-piller så er det jo ikke nødvendigt med yderlig præventition, jamen det er da de selvsamme fyre/mænd der vil benytte sig af den smutvej, det jo vil være at fralægge sig sin del af ansvaret for at pigen er blevet gravid. 

Jeg vil da postulere at de fleste når de finder ud af at de er gravid fortæller faderen fordi de ønsker at tage en beslutning sammen om hvad der rent faktisk skal ske, men samtidigt så kan man jo ikke forklare hvad der sker med ens krop, og hvad der sker hvis man vælger en abort, så skulle faderen i det tilfælde som der var en der skrev tidligere betale for svie og smerte, for som flere tidligere har påpeget rundt omkring på baby.dk forum, så fortryder man jo aldrig et barn...  

Og så handler det her ikke om mandens og kvindes rettigheder - men barnets, og det må altså være over vores rettigheder, da barnet ikke har bedt om at blive til - som både mor og far jo var med til.. 

Anmeld

21. oktober 2010

MyBaby

Rosa skriver:

Jeg synes det er en fremragende ide!!! Ligestilling, ja tak!!! Hvis man vælger at påtvinge en mand faderskab mod hans vilje skal han have alle muligheder for at sige fra, ligesom kvinder har det. Så må kvinden som vælger at få barnet jo forklare det senere hvorfor det ikke har en far - helt rimeligt, synes jeg, men jeg er også meget imod at man påtvinges forældreskabet når man ikke ønsker det - det er en loose-loose situation for ALLE.

Helt enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.