Abort til far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Pige2009

sarahb skriver:

jeg synes den er svær. For man er 2 til at lave dette barn og det kan være at moderen er i den situation hvor hun har brug for den økonomiske støtte han lovpligtigt skal yde.
Men hvis hun ikke har det, så synes jeg det er helt fair at afskrive sig retten. Det ville lette rigtig mange steder og tror mange kvinder ville elske at mænd kunne det

Ja, og omvendt at der er mange mænd der ville elske det, for det er jo egentlig noget så sjældent som mændenes ligestillingssag, at artiklen her taler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Lillefe

Swips.. skriver:

...men kvinden kan da også få abort selvom hun selv er skyld i graviditeten

Ja det kan hun da, men man er to om sex. Og to om beskyttelse han kunne jo lige så godt få aids.. det kan han jo ikke fraskrive sig!

Anmeld

18. oktober 2010

Ayasmor

Baagøe skriver:

Jeg synes lige du skal læse artiklen, for så får du også svar på dine spørgsmål

rigtig meget i den artikel lyder helt igennem fair. Men der står ikke noget om hvorvidt man som far har fortrydelsesret?? og hvad gør man lige hvis kvinden først opdager graviditeten efter 12. uge, hvilke rettigheder har faderen så ?? Kan det tænkes at nogle kvinder så bevidst vil undlade at fortælle om graviditeten før efter udgangen af 12. uge. Ved godt at der stod at det skulle være lovpligtigt, men hvordan kan man afgøre om hvornår kvinden har fået kendskab til sin graviditet.. Ihh jeg synes altså det er svært enten at sige for eller imod. For ja, en mand/far burde også have et valg som vi kvinder har.. Jeg tænker bare om dette her er måden at gøre det på, for umiddelbart lyder det for mig som at ideen lige skal finpudses og have lukket nogle flere juridiske huller, som stadig kan give kvinderne den endelig beslutning om manden skal være far eller ej..

Anmeld

18. oktober 2010

CamillaT89

Åh ha. Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om det. Det ér jo et dilemma. Jeg tror, jeg vil stemme nej, da jeg ikke kan se, at det ville kunne gå op i sidste ende. For mit vedkommende er det sådan, at jeg havde informeret faderen(min daværende kæreste) om, at jeg ikke brugte prævention, og at hvis det endte i en graviditet, ville jeg beholde barnet. Til det svarede han så, at det ville han ikke, men tillagde ingen handling bag ordene ved evt. at bruge kondom. Jeg blev gravid, og vi endte med halvvejs i graviditeten at gå fra hinanden - han har endnu ikke set sin søn! Hvordan skulle sagen have set ud her så? Jeg mener da bestemt, at jeg har givet ham rig mulighed for at undgå at gøre mig gravid. Skulle han så have retten til at skrive sig helt ud af alt ansvar? 

Jeg kan sagtens følge mændenes syn på sagen, men der er så mange forskellige situationer, at jeg ikke tror på, det ville blive brugt med retfærdighed og omtanke. 

Anmeld

18. oktober 2010

CamillaT89

Ayasmor skriver:

rigtig meget i den artikel lyder helt igennem fair. Men der står ikke noget om hvorvidt man som far har fortrydelsesret?? og hvad gør man lige hvis kvinden først opdager graviditeten efter 12. uge, hvilke rettigheder har faderen så ?? Kan det tænkes at nogle kvinder så bevidst vil undlade at fortælle om graviditeten før efter udgangen af 12. uge. Ved godt at der stod at det skulle være lovpligtigt, men hvordan kan man afgøre om hvornår kvinden har fået kendskab til sin graviditet.. Ihh jeg synes altså det er svært enten at sige for eller imod. For ja, en mand/far burde også have et valg som vi kvinder har.. Jeg tænker bare om dette her er måden at gøre det på, for umiddelbart lyder det for mig som at ideen lige skal finpudses og have lukket nogle flere juridiske huller, som stadig kan give kvinderne den endelig beslutning om manden skal være far eller ej..

Nej, han skal skrive under på papiret, hvis han er interesseret i at beholde barnet. Så hvis hun ikke fortæller det, er det ris til egen røv..

Anmeld

18. oktober 2010

Slettet

Perl skriver:

Ja det kan hun da, men man er to om sex. Og to om beskyttelse han kunne jo lige så godt få aids.. det kan han jo ikke fraskrive sig!

Hvad så i de tilfælde hvor et kærestepar er enige om at p-piller er løsningen for dem, men pigen bliver gravid alligevel... Eller et engangsknald hvor kondomet går i stykker eller andet... Du lyder som om manden nødvendigvis har opført sig uansvarligt og det synes jeg ikke er fair

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Ayasmor skriver:

Jeg har tænkt det samme omkring kvindens troværdighed. Men nogle kvinder vil virkelig være bedst tjent med en sådan erklæring, så de slipper for alt det tovtrækkeri fra manden, og de vil jo så stadig kunne få penge fra kommunen.

Anmeld

18. oktober 2010

Ryberg

Rosa skriver:

Jeg synes det er en fremragende ide!!! Ligestilling, ja tak!!! Hvis man vælger at påtvinge en mand faderskab mod hans vilje skal han have alle muligheder for at sige fra, ligesom kvinder har det. Så må kvinden som vælger at få barnet jo forklare det senere hvorfor det ikke har en far - helt rimeligt, synes jeg, men jeg er også meget imod at man påtvinges forældreskabet når man ikke ønsker det - det er en loose-loose situation for ALLE.

enig

Anmeld

18. oktober 2010

MorTilGustav

Nu tager de for givet at alle opdager graviditeten før 12. uge.. Det gjorde jeg ikke, så der var ikke de samme "muligheder" (abort) de tager for givet.. Synes de tager meget for givet, men alle situationer er forskellige. Som det er nu kigger de på FACTS (hvem er bio-far). De kan jo ikke gå ind og vurdere hver enkelt sag for at finde alle "de stakkels fædre" der kan være "ofre"...

Anmeld

18. oktober 2010

Amso

På en måde syntes jeg at det ville være fair, at han havde de samme vilkår som den gravide. Men senere i livet bliver det også svært at blive ved med at holde hemmeligt hvem barnets biologiske far er, hvis barnet får nys om at man faktisk godt ved det?? Hvilke konflikter tænker jeg.  Og hvis moren ikke kan holde tæt, så vil hans "abort" jo være ligegyldig. Men på dena nden side har man jo hørt kvinder snyde deres partner med at lade som om de tager prævention? Hmm..

Og hvor mange mænd ville så ikke bare knalde rundt uden at tænke sig om ( mere end mange gør i forvejen). Tror det ville følge mange mange rettergange og div. med sig i længden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.