Abort til far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

vingummibamse

hmm ja jeg er helt enig i at jeg syntes det er en god ide...

og som nogle af jer skriver hva med fortrydelses ret... jamen hmm de skal ha samme rettigheder som moren og ja vi kvinder kan jo ikke få et barn tilbage vi har fået fjernet ved en abort.. så hvorfor skulle han... ja det er tidligt i graviditeten at tage den beslutning men det er jo ikke tidliger i graviditeten end kvinder skal ha taget den beslutning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

aarhusmor

Baagøe skriver:

Jeg kan ikke helt følge dit ræsonnement her. Hvorfor skulle kvinden have en abort pga. at faderen fraskrev sig barnet?

Hvis kvinden på eget initiativ vælger abort, er der jo slet ikke brug for en sådan erklæring.

Fordi at hun måske gerne vil være sammen med manden om barnet, men i og med at han bare slet ikke vil have noget med barnet at gøre, så føler hun sig tvunget til aborten, da hun ikke vil have at barnet ikke har en far. (Jeg formoder at staten bliver faren i det billede der er sat op, da han har fraskrevet sig alt)

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

aarhusmor skriver:

Fordi at hun måske gerne vil være sammen med manden om barnet, men i og med at han bare slet ikke vil have noget med barnet at gøre, så føler hun sig tvunget til aborten, da hun ikke vil have at barnet ikke har en far. (Jeg formoder at staten bliver faren i det billede der er sat op, da han har fraskrevet sig alt)

Har du læst artiklen? Der står jo netop, at barnet til enhver tid kan kende sit ophav, såfremt det ønsker dette.

Jeg synes absolut ikke kvinden på det grundlag du beskriver er tvunget til abort. Det ville jo være det samme uanset om man havde en erklæring eller ej...

Anmeld

18. oktober 2010

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Jeg er faldet over denne artikel, som godt nok er 10 år gammel, men ikke desto mindre stadig utrolig relevant.

Den handler om at fædre bør have mulighed for juridisk at frasige sig faderskabet ind til 12. uge, hvorefter han ikke bærer hverken det økonomiske eller det sociale ansvar for barnet i hans levetid. Omvendt har han så heller ikke mulighed for at søge om samkvem med barnet, såfremt han underskriver en sådan erklæring.

http://www.information.dk/45739

Hvad mener I om en faderskabserklæring inden 12. uge af svangerskabet? Begrund gerne...

Jeg synes faktisk det er en god ide.
Så har han et valg ligesom moderen har, og det må være fair.
Også selvom vi alle ved, at børn burde have ret til at have kontakt til både far og mor, så er det bare ikke altid optimalt, og en anden mand villemåske i virkeligheden være en langt bedre far end den biologiske.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Jeg synes faktisk det er en god ide.
Så har han et valg ligesom moderen har, og det må være fair.
Også selvom vi alle ved, at børn burde have ret til at have kontakt til både far og mor, så er det bare ikke altid optimalt, og en anden mand villemåske i virkeligheden være en langt bedre far end den biologiske.

Kærligst
Sussie

Det er også det jeg tænker

Anmeld

18. oktober 2010

Lullaby

Rosa skriver:

Jeg synes det er en fremragende ide!!! Ligestilling, ja tak!!! Hvis man vælger at påtvinge en mand faderskab mod hans vilje skal han have alle muligheder for at sige fra, ligesom kvinder har det. Så må kvinden som vælger at få barnet jo forklare det senere hvorfor det ikke har en far - helt rimeligt, synes jeg, men jeg er også meget imod at man påtvinges forældreskabet når man ikke ønsker det - det er en loose-loose situation for ALLE.

ENIG!!!

Anmeld

18. oktober 2010

Ayasmor

Baagøe skriver:

Det er jo også tænkt som et oplæg til debat og diskussion, og udgangspunktet er godt, for der vil være mange tilfælde for erklæringen vil kunne bruges.

synes nu også at der er nogen der har fat i den lange ende her, men at det nok skal justeres lidt.. men så igen, ligegylig hvordan og hvorledes loven er, mon ikke man så finder en måde at bryde den på hvis det er det man vil.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Ayasmor skriver:

synes nu også at der er nogen der har fat i den lange ende her, men at det nok skal justeres lidt.. men så igen, ligegylig hvordan og hvorledes n er, mon ikke man så finder en måde at bryde den på hvis det er det man vil.

Jo, da. Men sådan er det jo med alle regler

Anmeld

18. oktober 2010

3xM

årh ville dog ønske man kunne ha gjort det sådan...

Anmeld

18. oktober 2010

Slettet

Perl skriver:

Man kan sige indgår man i et forhold er der altid en chance for den anden kan blive gravid, og dertil at fraskrive sig det er ikke ok. Men går vel ind i et forhold for at være sammen og vel ikke for ikke at være sammen. engangsknald hvor kondomet springer... der vil jeg sige at man løber altid en chance ved at hoppe i kanden med hinanden, og alle ved der er en chance for at man kan blive gravid. Det handler jo heller ikke om faren eller moren men om barnet...

Men under alle omstændigheder er det i orden, at kvinden har en mulighed for at vælge barnet fra, men manden har ikke?

...Jeg tror ikke på at der kommer noget godt ud af, at påtvinge forældreskabet på nogen - heller ikke for barnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.