19 år og er gravid, faren ønsker det ikke, men det gøre jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Rosa skriver:

Jeg er dybt dybt uenig. Man kan da ikke tvinge et andet menneske der er så tydeligt imod det til at blive forælder!!! "Mor kommer i første ræke..?!" NEJ!!! To menneskers liv kommer i første række og dette barn vil skade disse liv som de ser ud pt mere end det vil berige dem - ihvertfald det ene af dem! Hvordan kan I bare se stort på det???

Jeg synes det er forfærdeligt at I kan sige sådan. Selvom man får en abort har man ikke givet afkald åp børn resten af livet, og hvis man alligevel er klar til at stå alene med et barn så vis dog den anden voksne den respekt at få barnet med en donor så den unge mand ikke skal tvinges ud i at blive far når han med al tydelighed ikke ønsker barnet!

Den der med at "hvis man er gammel nok til at lave barnet, så er man også voksen nok til at tage konsekvensen" - det er noget lodret fis! Tænk hvis det var omvendt og den unge mand kunne tvinge pigen til at blive mor mod hendes ønske???

Jeg synes absolut du skal få den abort for jeg læser nemlig dit svar som at du ikke er sikker på at DU vil have dette barn og så er vi oppe på 2 forældre som faktisk ikke er klar! Et barn fortjener 100% af forældremassen der ønsker sig det - hvad enten det er en enlig mor der får et donor barn eller to forældre som er ENIGE!

Jeg synes at det at trække et barn ned over hovedet på et andet menneske som ikke ønsker sig det er synd for både barnet og den voksne. Og jeg ved da at der er kommet en masse skønne unger ud af den slags situationer, men det ændrer ikke på hvor moralsk forkert det er af moderen.

Jeg synes folk har en tilbøjelighed til at snakke om anort som noget heeelt forfærdeligt, at "slå et liv ihjel" - helt ærligt, vi snakker om en lille celleklump - og hvis man er såååå forhippet på at blive mor så - jeg som jeg skrev før, så vælg en donor, eller vent til barnet virkelig er et ønskebarn OGSÅ af barnets far!

Mvh

Rosa - hård i filten, men jeg har selv taget konsekvensen af det jeg siger.

Og jeg er dybt uenig med dig... Men har læst og forstået dit velargumenterede indlæg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Rebecca86

hej kære dig !

min kæreste var heller ikke tilfreds da jeg blev gravid for 8 mdr siden, og han ønskede også abort mv... men nu er han lykkelig og glad for beslutningen. ( det tager bare sin tid at vænde sig til, for de stakkels mænd)

det skal lige siges at jeg Fik en abort med ham for 1 år siden, da han heller ikke der ønskede at få barn.

Anmeld

18. oktober 2010

TinaPina

Den er svær!

Jeg ville ikke ønske at være alenemor, så jeg havde nok valgt aborten, og var gået fra min kæreste.

Og mænd der ikke "må få børn uden for ægteskabet" må sgu holde snablen i bukserne til de er gift så

Det er svært at få en abort man ikke er helt sikker på. Jeg har selv fået en, og lige meget hvor svært jeg synes det er nogle gange, så var det helt sikkert den bedste beslutning for barnet! Og det er det man skal tænke på som forældre.

Held og lykke med din beslutning hvad end du vælger

Anmeld

18. oktober 2010

Camillee

først sender jeg dig et varmt kram

Jeg synes for guds skyld du skal aflyse den abort og tænke dig rigtig godt om ! (du kan altid få en ny tid, hvis det er det du gerne vil)

personligt ville jeg ikke kunne gennem føre en Abort som jeg ikke selv er 100% sikker på. Jeg havde beholdt barnet om jegf så skulle være alenemor ! det virker ikke som om du ville stå helt alene.  - MEN OM DET ER DET RINGTIGE VED JEG IKKE!

Jeg er selv lige blevet 20 og blevet gravid på p-piller så kender godt den forvirring men var ikke i tvivl om hvad jeg gerne ville! heldigvis ville min kæreste det sammen.
jeg sys også jeg havde rod i min økonomi men fik et møde med banken, fik lavet et nyt buget og nu køre det bare der ud af (:

Anmeld

18. oktober 2010

Mette Nexø

Whattodo skriver:

Jeg har kommet sammet med min kæreste i et år, og blev gravid på p-piller.

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

Og nu er abort faktisk sat til imorgen! ..'

har virkelig brug for nogen råd, tips whatever, et eller andet ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

Sender lige et Har selv stået med en far som ikke ville have barnet, og hans eneste løsning var abort.

Men idag sidder jeg som alenemor til den skønneste datter og fortryder ikke mit valg.

Det eneste råd jeg kan give dig er at du skal sørge for dit bagland er iorden og er klar til at være der for dig, for det er pisse hårdt at være alenemor. Grunden til jeg valgte barnet var at jeg har uddannelse, godt job og en familie der er der 100% når jeg har brug for det, må erkende hvis jeg havde været 19 år og ingen uddannelse havde eller indkomst havde mit valg nok været anderledes. Nu ved jeg jo ikke hvordan det er hos dig med de ting.

Du skal følge dit hjerte for det er dig der skal leve med dit valg og din kæreste hvis du vælger at få barnet.

Anmeld

18. oktober 2010

Kb

Rosa skriver:

Jeg er dybt dybt uenig. Man kan da ikke tvinge et andet menneske der er så tydeligt imod det til at blive forælder!!! "Mor kommer i første ræke..?!" NEJ!!! To menneskers liv kommer i første række og dette barn vil skade disse liv som de ser ud pt mere end det vil berige dem - ihvertfald det ene af dem! Hvordan kan I bare se stort på det???

Jeg synes det er forfærdeligt at I kan sige sådan. Selvom man får en abort har man ikke givet afkald åp børn resten af livet, og hvis man alligevel er klar til at stå alene med et barn så vis dog den anden voksne den respekt at få barnet med en donor så den unge mand ikke skal tvinges ud i at blive far når han med al tydelighed ikke ønsker barnet!

Den der med at "hvis man er gammel nok til at lave barnet, så er man også voksen nok til at tage konsekvensen" - det er noget lodret fis! Tænk hvis det var omvendt og den unge mand kunne tvinge pigen til at blive mor mod hendes ønske???

Jeg synes absolut du skal få den abort for jeg læser nemlig dit svar som at du ikke er sikker på at DU vil have dette barn og så er vi oppe på 2 forældre som faktisk ikke er klar! Et barn fortjener 100% af forældremassen der ønsker sig det - hvad enten det er en enlig mor der får et donor barn eller to forældre som er ENIGE!

Jeg synes at det at trække et barn ned over hovedet på et andet menneske som ikke ønsker sig det er synd for både barnet og den voksne. Og jeg ved da at der er kommet en masse skønne unger ud af den slags situationer, men det ændrer ikke på hvor moralsk forkert det er af moderen.

Jeg synes folk har en tilbøjelighed til at snakke om anort som noget heeelt forfærdeligt, at "slå et liv ihjel" - helt ærligt, vi snakker om en lille celleklump - og hvis man er såååå forhippet på at blive mor så - jeg som jeg skrev før, så vælg en donor, eller vent til barnet virkelig er et ønskebarn OGSÅ af barnets far!

Mvh

Jeg kunne på ingen måde have skrevet det bedre selv. Lige mine ord. 

Syntes ofte det hele bliver lidt for frelst efter min mening. Alt for mange kram og alt for meget Selvfølgelig-skal-du-da-ikke-have-en-abort-for-man-fortryder-ALDRIG-man-får-barnet. Jo det kan faktisk godt lade sige gøre at fortryde og med det følger meget skam og ulykkelighed og måske endda en fødselsdepression og så har vi balladen og to unge menneskers liv er ødelagt, plus man står med et barn som nu skal passes af mormor................. Okay så blev fanden lige malet på vægen, men bliver sgu lidt rasmusmodsat. 

Anmeld

18. oktober 2010

Bayze

Rosa skriver:

Mvh

Jeg sad selv og varmede op til at skrive dette indlæg!! Jeg er SÅ enig med Rosa og jeg er chokeret over hvor mange der fuldstændig ublu opfordrer en ung kvinde på 19 år til at få et barn imod farens vilje. Jeg har indtryk af at han nærmest trygler om at barnet fjernes, og med tanke herpå, ja, så vil det da lige præcis være at ødelægge mandens liv blot at trumfe eget ønske hen over hovedet på ham! Du godeste hvor jeg synes det er synd for ham! og for barnet! Flere skriver at det er ikke ham der skal tage beslutningen, kun moren. Jeg fatter simpelthen ikke at man kan betragte det at få et barn som andet end en fælles beslutning. 

Der indvendes at "der skal to til tango" med henvisning til den seksuelle akt. Ja, men manden troede vel på at trådstarter tog sine p-piller, som ifølge min læge faktisk kan betragtes som 100% sikre i dag. Så denne graviditet er jo nærmest et mirakel (!!)

Andre igen beroliger med at kommunen yder store tilskud hvis man vælger at få et barn i trådstarters situation. Altså  man sætter vel for pokker kun et barn i verden hvis man som udgangspunkt selv er i stand til at tage vare på det og brødføde det!!

Jeg må også beklage den skarpe tone, men jeg er godt nok rystet!!

Anmeld

18. oktober 2010

Missi

Bayze skriver:

Jeg sad selv og varmede op til at skrive dette indlæg!! Jeg er SÅ enig med Rosa og jeg er chokeret over hvor mange der fuldstændig ublu opfordrer en ung kvinde på 19 år til at få et barn imod farens vilje. Jeg har indtryk af at han nærmest trygler om at barnet fjernes, og med tanke herpå, ja, så vil det da lige præcis være at ødelægge mandens liv blot at trumfe eget ønske hen over hovedet på ham! Du godeste hvor jeg synes det er synd for ham! og for barnet! Flere skriver at det er ikke ham der skal tage beslutningen, kun moren. Jeg fatter simpelthen ikke at man kan betragte det at få et barn som andet end en fælles beslutning. 

Der indvendes at "der skal to til tango" med henvisning til den seksuelle akt. Ja, men manden troede vel på at trådstarter tog sine p-piller, som ifølge min læge faktisk kan betragtes som 100% sikre i dag. Så denne graviditet er jo nærmest et mirakel (!!)

Andre igen beroliger med at kommunen yder store tilskud hvis man vælger at få et barn i trådstarters situation. Altså  man sætter vel for pokker kun et barn i verden hvis man som udgangspunkt selv er i stand til at tage vare på det og brødføde det!!

Jeg må også beklage den skarpe tone, men jeg er godt nok rystet!!

Helt enig med jer tøser

Anmeld

18. oktober 2010

Muhmi

Rosa skriver:

Mvh

Jeg er ikke helt enig, men heller ikke helt uenig...

Jeg vil ikke give "gode" råd i denne debat, da det tydeligt kan ødelægge både det ene eller det andet liv. Men det er rart at der ikke kun bliver sagt at hun skal vælge en abort, men tænke lidt over det her!

Anmeld

18. oktober 2010

Muhmi

vælge IKKE at få en abort mente jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.