19 år og er gravid, faren ønsker det ikke, men det gøre jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.393 visninger
70 svar
0 synes godt om
18. oktober 2010

Whattodo

Jeg har kommet sammet med min kæreste i et år, og blev gravid på p-piller.

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

Og nu er abort faktisk sat til imorgen! ..'

har virkelig brug for nogen råd, tips whatever, et eller andet ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

morethanperfect

Whattodo skriver:

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

Sender dig lige et ..

Det er ikke en særlig sjov situation du står i .. Jeg stod selv i den for snart to år siden ..

Jeg valgte at få abort , men fortryder det inderligt , også selvom jeg den dag i dag er gravid .. 

Jeg syns du skal følge dit hjerte , for det er ikke sjovt .. Overhovedet ikke .. Syns du skal prøve og forklare din kæreste hvordan du har det .. 

Håber i finder den bedste løsning 

Anmeld

18. oktober 2010

Becks

Whattodo skriver:

Årha !!!!

Puha den er svær!

Hvad vil DU selv?

Du SKAL aldrig nogensinde føle dig presset til en abort, det vil hænge over dig som en sort sky, resten af dit liv!!!

Tror du skal sætte dig ned med kæresten og snakke sammen om det hele.. Fortælle ham om dine følelser etc.

Men lov mig, du kun tager denne her abort imorgen, hvis DU selv har lyst..

Kram til dig 

Anmeld

18. oktober 2010

Frk. Himmelblå

Du må IKKE få den abort!!!

AFLYS AFLYS AFLYS, synes det er så tydeligt ud fra dit indlæg, at det vil være et stort overgreb mod dig selv.

Mor kommer i første række, dernæst far. Sådan er det altså bare, når det gælder graviditet, og når der kun er fair play inde over. For du har jo ikke snydt ham, så du kunne blive gravid eller lignende. Og it takes two to tango osv. 

Så AFLYS den aftale omgående.

Hvordan det så skal gå med kæresten og jeres forhold, må du tage hen af vejen. 

Tillykke med din graviditet. Selvom den indtil videre er problemfyldt..

Anmeld

18. oktober 2010

<3

Jeg kan ikke bestemme hvad du skal vælge. Men hvis du ønsker barnet har du så lyst til resten af livet at fortryde at du fik en abort?

Jeg har den holdning at med sex følger muligheden for et barn. Prævention er kun 97% sikker så hver gang du har sex 100 gange vil tre af gangene principelt kunne føre til en graviditet...

Uanset hvad du vælger må du finde ud af hvad du har det bedst med...

Og ja i wcs andre har været enlige mødre før dig og der vil være flere efter dig

Anmeld

18. oktober 2010

Lullaby

Du har 2 valgmuligheder:

1. Du vælger at få barnet alene. Han siger at han ikke er klar og det må du respektere. Det er jo ikke en fælles beslutning fordi at ppillerne ikke virkede. Du vil i fremtiden være alene med barnet og med de fleste beslutninger. Det vil være hårdt men du vil kæmpe og vokse med opgaven som de fleste gør  Dog skal du være klar over, at du i denne valgmulighed ikke kan "vælge" at være sur på ham fordi han ikke er med ind over denne beslutning.

2. Du får en abort og hvad det indebærer kan jeg ikke fortælle dig om, andet end at hvis du ikke vil så vil det kun gøre ondt.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Whattodo skriver:

Årha !!!!

Hvis du er i tvivl om en abort er sagen allerede nu, så lad være!!! Du vil altid komme til at fortryde det, for i mine ører lyder det som om du er indstillet på at få barnet, så hvem er han til at diktere, hvad du skal gøre?

Det lyder desuden til at din mor er en uvurderlig støtte for dig, og vil være der 100% for dig.

Anmeld

18. oktober 2010

Pige2009

Lullaby skriver:

Du har 2 valgmuligheder:

1. Du vælger at få barnet alene. Han siger at han ikke er klar og det må du respektere. Det er jo ikke en fælles beslutning fordi at ppillerne ikke virkede. Du vil i fremtiden være alene med barnet og med de fleste beslutninger. Det vil være hårdt men du vil kæmpe og vokse med opgaven som de fleste gør  Dog skal du være klar over, at du i denne valgmulighed ikke kan "vælge" at være sur på ham fordi han ikke er med ind over denne beslutning.

2. Du får en abort og hvad det indebærer kan jeg ikke fortælle dig om, andet end at hvis du ikke vil så vil det kun gøre ondt.

Jeg er så enig med dig her - virkelig godt skrevet og objektivt set...

Anmeld

18. oktober 2010

aarhusmor

Du skal på ingen måde lade dig presse til en beslutning af sådan en karaktér. Utroligt mange har fået aborter. Jeg har også selv valgt at få aborter, men med den viden jeg har i dag ville jeg aldrig gøre det.

Din mor har ret. Når man får et barn kan man sagtens tage en uddannelse og din mor er sikkert også indstillet på at hjælpe dig. Faktisk får du dobbelt SU, hvis du er enlig forsørger. Så det skal du ikke lade dig bremse af.

Der hvor det er svært, er at din "kæreste" måske ikke bliver en sjov far at samarbejde med. Jeg ved ikke rigtig med den nye lovgivning der er på området, med samværd osv. Har han ret til at se barnet, hvis I aldrig har boet sammen? håber nogen kan svare på dette.

Men et barn er en gave! Det vender om på ens liv. Men gør det noget?

Held og lykke

Anmeld

18. oktober 2010

aarhusmor

Lullaby skriver:

Du har 2 valgmuligheder:

vil gerne lige tilføje, at du nok kommer til at stå alene med sorgen hvis du får en abort. Altså føjer du ham i det her, for hans skyld. Så er han der sikkert ikke til at støtte dig bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.