19 år og er gravid, faren ønsker det ikke, men det gøre jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Low

Jeg bor i København S, Amager. Hvis der er noget du vil spørge om så skal du være velkommen til også at skrive en privat besked til mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

NessaXenia

fik selv en abort som 16 årig, fordi min daværende svigerforældre ikke ønskede deres søn blev far  til mit barn.. Idag havde jeg været enlig mor til en på 2½ hvis jeg havde beholdt barnet

Anmeld

18. oktober 2010

CamiRon

SeptemberBaby skriver:

Du må IKKE få den abort!!!

AFLYS AFLYS AFLYS, synes det er så tydeligt ud fra dit indlæg, at det vil være et stort overgreb mod dig selv.

Mor kommer i første række, dernæst far. Sådan er det altså bare, når det gælder graviditet, og når der kun er fair play inde over. For du har jo ikke snydt ham, så du kunne blive gravid eller lignende. Og it takes two to tango osv. 

Så AFLYS den aftale omgående.

Hvordan det så skal gå med kæresten og jeres forhold, må du tage hen af vejen. 

Tillykke med din graviditet. Selvom den indtil videre er problemfyldt..

Enig! Det er præcis sådan jeg også læser indlægget!

Aflys den abort!

Anmeld

18. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du må IKKE få den abort!!!

AFLYS AFLYS AFLYS, synes det er så tydeligt ud fra dit indlæg, at det vil være et stort overgreb mod dig selv.

Mor kommer i første række, dernæst far. Sådan er det altså bare, når det gælder graviditet, og når der kun er fair play inde over. For du har jo ikke snydt ham, så du kunne blive gravid eller lignende. Og it takes two to tango osv. 

Så AFLYS den aftale omgående.

Hvordan det så skal gå med kæresten og jeres forhold, må du tage hen af vejen. 

Tillykke med din graviditet. Selvom den indtil videre er problemfyldt..

Jeg er dybt dybt uenig. Man kan da ikke tvinge et andet menneske der er så tydeligt imod det til at blive forælder!!! "Mor kommer i første ræke..?!" NEJ!!! To menneskers liv kommer i første række og dette barn vil skade disse liv som de ser ud pt mere end det vil berige dem - ihvertfald det ene af dem! Hvordan kan I bare se stort på det???

Jeg synes det er forfærdeligt at I kan sige sådan. Selvom man får en abort har man ikke givet afkald åp børn resten af livet, og hvis man alligevel er klar til at stå alene med et barn så vis dog den anden voksne den respekt at få barnet med en donor så den unge mand ikke skal tvinges ud i at blive far når han med al tydelighed ikke ønsker barnet!

Den der med at "hvis man er gammel nok til at lave barnet, så er man også voksen nok til at tage konsekvensen" - det er noget lodret fis! Tænk hvis det var omvendt og den unge mand kunne tvinge pigen til at blive mor mod hendes ønske???

Jeg synes absolut du skal få den abort for jeg læser nemlig dit svar som at du ikke er sikker på at DU vil have dette barn og så er vi oppe på 2 forældre som faktisk ikke er klar! Et barn fortjener 100% af forældremassen der ønsker sig det - hvad enten det er en enlig mor der får et donor barn eller to forældre som er ENIGE!

Jeg synes at det at trække et barn ned over hovedet på et andet menneske som ikke ønsker sig det er synd for både barnet og den voksne. Og jeg ved da at der er kommet en masse skønne unger ud af den slags situationer, men det ændrer ikke på hvor moralsk forkert det er af moderen.

Jeg synes folk har en tilbøjelighed til at snakke om anort som noget heeelt forfærdeligt, at "slå et liv ihjel" - helt ærligt, vi snakker om en lille celleklump - og hvis man er såååå forhippet på at blive mor så - jeg som jeg skrev før, så vælg en donor, eller vent til barnet virkelig er et ønskebarn OGSÅ af barnets far!

Mvh

Rosa - hård i filten, men jeg har selv taget konsekvensen af det jeg siger.

Anmeld

18. oktober 2010

Lullaby

Rosa skriver:

Jeg er dybt dybt uenig. Man kan da ikke tvinge et andet menneske der er så tydeligt imod det til at blive forælder!!!

Jeg synes det er forfærdeligt at I kan sige sådan. Selvom man får en abort har man ikke givet afkald åp børn resten af livet, og hvis man alligevel er klar til at stå alene med et barn så vis dog den anden voksne den respekt at få barnet med en donor så den unge mand ikke skal tvinges ud i at blive far når han med al tydelighed ikke ønsker barnet!

Den der med at "hvis man er gammel nok til at lave barnet, så er man også voksen nok til at tage konsekvensen" - det er noget lodret fis! Tænk hvis det var omvendt og den unge mand kunne tvinge pigen til at blive mor mod hendes ønske???

Jeg synes absolut du skal få den abort for jeg læser nemlig dit svar som at du ikke er sikker på at DU vil have dette barn og så er vi oppe på 2 forældre som faktisk ikke er klar! Et barn fortjener 100% af forældremassen der ønsker sig det - hvad enten det er en enlig mor der får et donor barn eller to forældre som er ENIGE!

Jeg synes at det at trække et barn ned over hovedet på et andet menneske som ikke ønsker sig det er synd for både barnet og den voksne. Og jeg ved da at der er kommet en masse skønne unger ud af den slags situationer, men det ændrer ikke på hvor moralsk forkert det er af moderen.

Jeg synes folk har en tilbøjelighed til at snakke om anort som noget heeelt forfærdeligt, at "slå et liv ihjel" - helt ærligt, vi snakker om en lille celleklump - og hvis man er såååå forhippet på at blive mor så - jeg som jeg skrev før, så vælg en donor, eller vent til barnet virkelig er et ønskebarn OGSÅ af barnets far!

Mvh

Er så ufattelig enig!

Anmeld

18. oktober 2010

SussieThyssen

Whattodo skriver:

Jeg har kommet sammet med min kæreste i et år, og blev gravid på p-piller.

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

Og nu er abort faktisk sat til imorgen! ..'

har virkelig brug for nogen råd, tips whatever, et eller andet ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

For himlens skyld!!!
Få IKKE den abort, hvis du er i den mindste tvivl!!!!!
Du vil fortryde det resten af dit liv.
Blæs faderen et stykke, og så aflyser du.
Tag din mor i hånden og bed hende om at hjælpe dig med at være stærk over for kæresten..rejs væk om du har brug for det, indtil du har passeret 12. uge...besøg noget familie..men forlad presset og "kæresten".
Du skal nok klare det..og især uden ham.
Det er dig, der skal leve med traumet og den dårlige samvittighed resten af livet, og det bliver så hårdt at skulle mindes.
Så lad være søde pige.
Det er DIT valg...og KUN dit...og hvis du ikke føler, du gør det rigtige, så lad være....så enkelt er det.
Du får et kææææmpe knus.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2010

Trine89

Hej, 

Nøj hvor er det en vanskelig situation du står i. 

Kan næsten ikke, eller retter tør ikke tænke hvordan må have det.. 

Det er meget svært for mig at sige hva der er det rigtige. som mange af skal du ikke gøre det fordi din kæreste siger du skal.. 

MEN samtidig vil jeg nu også give Rosa ret i at et barn bør være ønsket af begge parter.

men det er jo lidt svært når det kun er den ene der virkelig ønsker det. 

Jeg vil ikke sige om du skal gøre det ene eller det andet. men jeg er sikker på at uanset hva du vælger kan du ALTID for støtte og trøst her inde (på et cyber niveau) og er sikker på at du har en familie og nogle venner der nok skal hjælpe dig, på den ene eller anden måde. 

Håber du træffer det valg DU kan have det godt med også. 

Og her til slut får du da lige et STORT 

Knus Trine

Anmeld

18. oktober 2010

SussieThyssen

Rosa skriver:

Jeg er dybt dybt uenig. Man kan da ikke tvinge et andet menneske der er så tydeligt imod det til at blive forælder!!! "Mor kommer i første ræke..?!" NEJ!!! To menneskers liv kommer i første række og dette barn vil skade disse liv som de ser ud pt mere end det vil berige dem - ihvertfald det ene af dem! Hvordan kan I bare se stort på det???

Mvh

Jeg tror at det vi alle melder ud er det samme...hvis man er i tvivl, så skal man IKKE få abort.

Og jo, det kan ikke være rimeligt at fjerne et lille liv, bare fordi faderen er imod.
Han har været voksen nok til sex, og når man dyrker sex, så kan partneren også risikere at blive gravid, og så risikerer man at blive far. Så enkelt er det.
Og så må man påtage sig det ansvar der følger med.

Jeg har selv fået 2 provokerede aborter og jeg var tvunget til at få dem, men der går ikke en uge uden jeg tænker på de 2 små liv, som jeg...jo JEG...tog livet af.
Derfor VED jeg, at man skal være 100% sikker på at det man vil gøre.

Anmeld

18. oktober 2010

Mor-til-asta-09

Whattodo skriver:

Jeg har kommet sammet med min kæreste i et år, og blev gravid på p-piller.

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

Og nu er abort faktisk sat til imorgen! ..'

har virkelig brug for nogen råd, tips whatever, et eller andet ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

Personligt ville jeg S**** på min kæreste og aflyse den abort. Er dig som skal leve med det resten af livet og ikke ham på samme måde...

Anmeld

18. oktober 2010

Ox.

Vil bare lige fortælle, at jeg som 19 årig fik en abort, fordi jeg blev presset, mere eller mindre ..

Jeg er 24 idag, og har stadig ikke tilgoiet mig selv for at have gjort det, så tænk dig virkelig godt om inden du ligger dig op på den seng i morgen ..

Knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.