19 år og er gravid, faren ønsker det ikke, men det gøre jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Slettet

Jeg har kommet sammet med min kæreste i et år, og blev gravid på p-piller.

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

Og nu er abort faktisk sat til imorgen! ..'

har virkelig brug for nogen råd, tips whatever, et eller andet ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

Åh Gud få da endelig ikke den abort!!! ...Du lyder slet ikke til at være afklaret og du vil komme til at fortryde det resten af dit liv! Jeg har nu næsten taget min universitetsuddannelse som mor fra start til slut og det er ikke noget problem overhovedet!

...Du må ikke lade dig presse til så afgørende en beslutning - og hvem siger at ham tøsedrengen bliver ved dig uanset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

sarahb

uanset hvad så er han ja muslim, men det indebærer også at han ikke har sex før ægteskabet. Og jaja hans familie dræber ham ved at få et barn før ægteskabet, det er sådan set dig ligegyldigt. Ved at hans actions har gjort dig gravid er ikke dit problem og hvad han får af konsekvenser fra hans familie er slet ikke dit problem. Han har allerede gået imod hans religion og familie ved at indlede noget med dig og have sex før ægteskabet. Så man up, og så må han deale med det for det er bestemt ikke dig der har tvunget ham til sex.

Anmeld

18. oktober 2010

<3

Det er da ligemeget om hvem han er eller hvor hans familie kommer fra. Han kan vælge endten at være der for barnet eller ikke hvis du holder fast i beslutningen om at få barnet. Men du skal nok som udgangspunkt ikke forvente det store fra ham.

Det er jo også i orden ikke at være klar, hellere end det end en far som skuffer konstant og måske ender i misbrug pga. han ikke magter det.

Du skal dog have i tankerne at han jo er faren så det er også for dig en beslutning der vil forbinde jer to resten af livet...

Anmeld

18. oktober 2010

Slettet

aarhusmor skriver:

vil gerne lige tilføje, at du nok kommer til at stå alene med sorgen hvis du får en abort. Altså føjer du ham i det her, for hans skyld. Så er han der sikkert ikke til at støtte dig bagefter

Jeg tænker præcis det samme ... Desværre

Anmeld

18. oktober 2010

Mikkel's mor <3

Whattodo skriver:

årha tak for jeres henvendelser på så kort tid! ..

Det betyder meget for mig, ..

JEG ØNSKER BARNET, fangede mig selv i igår nat og græde da jeg så et program hvor unge mødre fødte deres barn ..

Hvor jeg tænkte hvad nu hvis det her barn jeg bær nu, ikke sker for mig ..

Han er muslim, og han siger hans familie vil "dræbe ham" hvis han fik et barn udenfor et ægteskab osv..

Århaa, jeg er heller ikke dansk, ved jeg vil stå overfor en muggen far i starten, men det mit liv, tænker jeg lidt,

Jeg har min mors, og bedstemors fulde opbakning i at få barnet,'

men hvad skal jeg dog sige til ham?, jeg ved han vil komme flyvende herhen, og lave drama, råbe og skrige :/?

Har prøvet at tale med ham omkring det her, men jeg får aldrig lov til at tale ud, fordi han mener ikke det her er et emne vi skal tale om

jeg er enlig med de mange andre i at du skal afyse den tid til imorgen, og vælger han ikke at støtte dig, er han så virkelig det værd?!
men kunne du evt tale med ham mens din mor var tilstede ? måske han så ser lidt anderledes på det ?

og tænker desuden at hvis han er klar over at hans familie vil "slå ham  ihjel" er han da lidt en klaphat hvis han i det hele taget dyrker sex. da det jo kan ske selvom at man beskytter sig, intet er jo 100% sikkert..

kæmpe kram til dig

Anmeld

18. oktober 2010

sandratobias

Nu har jeg ikk læst svarene...
Men vil da sige at hva du føler er det rigtige...

Hvis du vil have barnet, så behold det... Lige meget hva han siger... Det er din beslutning, ikk hans...

for at du kommer til det rette valgt...

Anmeld

18. oktober 2010

Slettet

Whattodo skriver:

årha tak for jeres henvendelser på så kort tid! ..

Det betyder meget for mig, ..

JEG ØNSKER BARNET, fangede mig selv i igår nat og græde da jeg så et program hvor unge mødre fødte deres barn ..

Hvor jeg tænkte hvad nu hvis det her barn jeg bær nu, ikke sker for mig ..

Han er muslim, og han siger hans familie vil "dræbe ham" hvis han fik et barn udenfor et ægteskab osv..

Århaa, jeg er heller ikke dansk, ved jeg vil stå overfor en muggen far i starten, men det mit liv, tænker jeg lidt,

Jeg har min mors, og bedstemors fulde opbakning i at få barnet,'

men hvad skal jeg dog sige til ham?, jeg ved han vil komme flyvende herhen, og lave drama, råbe og skrige :/?

Har prøvet at tale med ham omkring det her, men jeg får aldrig lov til at tale ud, fordi han mener ikke det her er et emne vi skal tale om

Du skal da have det barn og jeg er sikker på at du bliver en skøn mor! ...Det lyder som en meget svær situation for dig og det er jeg ked af på dine vegne - hvad med om du ventede med at fortælle ham, at du beholder barnet til efter det er for sent at ændre på?

Anmeld

18. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Hmm... det er en svær beslutningen at træffe..........

Og jeg vil hverken sige du skal beholde barnet eller få en abort.
Men du skal i hvert fald tænke mange tanker igennem både med at beholde barnet og en abort.

Ved ikke om det hjælper eller gør situationen værre(SLET ikke min meningen at gøre den værre) Men prøv at tænke på barnet. Kan du/i give barnet det det har behov for?

Jeg er helt enig med din mor.... Hvis du har viljen til det kan du sagtens få en UDD efter barnet.... Har tit selv hørt den omvendte "husk af få en uddannelse først inden børn" og har tit prækket mig over den kommentar.

Men et svært valg, lyder til du har en god mor ved din side, måske du skulle snakke lidt ekstra med hende og få lidt omsorg.... :-)

Mvh Tine

Anmeld

18. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

tænkte liiiiige på.... Lad vær med at gøre det ene eller det andet bare for at beholde kæresten..... du skal gøre det du selv finde bedst :-)

Anmeld

18. oktober 2010

Frk. Himmelblå

aarhusmor skriver:

vil gerne lige tilføje, at du nok kommer til at stå alene med sorgen hvis du får en abort. Altså føjer du ham i det her, for hans skyld. Så er han der sikkert ikke til at støtte dig bagefter

Det tænkte jeg også! Tror ikke forholdet har mange chancer efter en "presset abort"... Og av hvor vil det være hårdt at stå alene med sådan en stor sorg... Tænker jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.