19 år og er gravid, faren ønsker det ikke, men det gøre jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

Lullaby

aarhusmor skriver:

vil gerne lige tilføje, at du nok kommer til at stå alene med sorgen hvis du får en abort. Altså føjer du ham i det her, for hans skyld. Så er han der sikkert ikke til at støtte dig bagefter

Absolut. Han er nok ambivalent omkring barnet pt. Mænd er ikke så hurtige med det her følelsesnoget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

Whattodo

årha tak for jeres henvendelser på så kort tid! ..

Det betyder meget for mig, ..

JEG ØNSKER BARNET, fangede mig selv i igår nat og græde da jeg så et program hvor unge mødre fødte deres barn ..

Hvor jeg tænkte hvad nu hvis det her barn jeg bær nu, ikke sker for mig ..

Han er muslim, og han siger hans familie vil "dræbe ham" hvis han fik et barn udenfor et ægteskab osv..

Århaa, jeg er heller ikke dansk, ved jeg vil stå overfor en muggen far i starten, men det mit liv, tænker jeg lidt,

Jeg har min mors, og bedstemors fulde opbakning i at få barnet,'

men hvad skal jeg dog sige til ham?, jeg ved han vil komme flyvende herhen, og lave drama, råbe og skrige :/?

Har prøvet at tale med ham omkring det her, men jeg får aldrig lov til at tale ud, fordi han mener ikke det her er et emne vi skal tale om

Anmeld

18. oktober 2010

Omerovic

Jeg kender følelsen af at føle sig tvunget til abort, sådan havde jeg det da jeg var 18, min eks-kæreste ønskede ikke at jeg skulle have barnet. så han sagde alle mulige ting for at tvinge mig ud i en abort. (ikke noget rart, kom ud af hans mund) 

Jeg forstår at det er hårdt for dig, nu og det er endnu hårdere at gå igennem en abort som du ikke selv ønsker. Hvad er din kæreste værd, hvis han vil tvinge dig ud i en abort, det er ham der er egocenteret. Hvis han er gammel nok til sex, er han os gammel nok til det ansvar der kan ske ved det.

Husk det er din krop, der skal gennem gå det, ik hans.

Selvom det nu er snart 3 år siden jeg fik aborten, og jeg er gift med en dejlig mand og er høj gravid nu, og ville aldrig bytte alt det jeg har nu væk, tænker jeg stadigvæk på hvordan det ville ha været.

min mening er aflys tiden imorgen, og sig til kæresten at det er dit valg, og han kan være med eller ej. det lyder til at du har din mors opbakning i sagen, og hvis du er 110% indforstået med, hvad det hele indebære

Anmeld

18. oktober 2010

Maria.

Jeg synes absolut ikke du skal få foretaget den her abort!!! Det er tydeligt udfra dit indlæg at du selv ønsker det her barn!

Og din såkaldte "kæreste" er da bare en klaphat! Tænk at presse dig til en abort uden at tænke på hva du vil med det her!

Tag en god snak med din mor og fortæl så din kæreste hva du har besluttet..

Èn ting er sikkert.. Du vil aldrig fortryde barnet!

Anmeld

18. oktober 2010

Omerovic

Jeg kender følelsen af at føle sig tvunget til abort, sådan havde jeg det da jeg var 18, min eks-kæreste ønskede ikke at jeg skulle have barnet. så han sagde alle mulige ting for at tvinge mig ud i en abort. (ikke noget rart, kom ud af hans mund) 

Jeg forstår at det er hårdt for dig, nu og det er endnu hårdere at gå igennem en abort som du ikke selv ønsker. Hvad er din kæreste værd, hvis han vil tvinge dig ud i en abort, det er ham der er egocenteret. Hvis han er gammel nok til sex, er han os gammel nok til det ansvar der kan ske ved det.

Husk det er din krop, der skal gennem gå det, ik hans.

Selvom det nu er snart 3 år siden jeg fik aborten, og jeg er gift med en dejlig mand og er høj gravid nu, og ville aldrig bytte alt det jeg har nu væk, tænker jeg stadigvæk på hvordan det ville ha været.

min mening er aflys tiden imorgen, og sig til kæresten at det er dit valg, og han kan være med eller ej. det lyder til at du har din mors opbakning i sagen, og hvis du er 110% indforstået med, hvad det hele indebære

Anmeld

18. oktober 2010

Low

Jeg har oplevet næsten det samme som dig bare som 16 årig. Jeg gjorde det kun fordi min eks kæreste ville have det og nu fortryder jeg det virkelig!!!! Personligt ville jeg ikke have en abort hvis jeg var dig men husk på at det er DIN beslutning og DIT valg. Spørg dig selv om du kan leve med dette.. søde jeg synes helt sikkert at du skal aflyse for sådan som du skriver så tror jeg helt sikkert du vil fortryde det! Jeg tror også din mor vil være der for dig hvis du beholder barnet. Din mor virker som en god mor som mulig vis kan forstå dig...

Anmeld

18. oktober 2010

Michellemischa

Jeg har ondt af dig, at du står i den situation!

For jeg kan godt se det ville være egoistisk af dig fra hans synsvinkel, men jeg tror altså du kommer til, at fortryde det, hvis du får det fjernet.

Håber - hvad end du vælger - at du får at føle, at det var det rigtige valg! :-)

Anmeld

18. oktober 2010

Maja!

Whattodo skriver:

Jeg har kommet sammet med min kæreste i et år, og blev gravid på p-piller.

Da jeg fandt ud af det, var det med blandede følelser, ked af det, glad, og forvirring, hvilket er en normal reaktion, tror jeg?. Jeg fik hurtig en følelse af at jeg gerne vil beholde barnet. Det som forhindrede mig i første omgang, jeg tænkte uddannelse osv, men fik talt med min mor omkring det, hun synes abort ville være en dårlig ide, og uddannelse kan man sagtens tage selvom man har et barn osv.

Da jeg fortalte kæresten at jeg var gravid, så gik han en smule i panik, begyndte at græde, og ryste, og nærmest tiggede mig om at få mig den abort, og om jeg var ude på at ødelægge hans og mit liv!

hvilket! gøre mig rasende, hvordan kan et barn kunne ødelægge, og ikke blot kun give glæde! ..

Men ja, så har han nærmest klistret sig på mig, har været med mig til læge til undersøge, og derefter til scanning, hvor jeg skulle snakke med en sygeplejerske, hvor han nægtede at gå, og ville blive til samtalen og sørge for der blev booket en tid til abort, følte mig presset! ..

Og nu er abort faktisk sat til imorgen! ..'

har virkelig brug for nogen råd, tips whatever, et eller andet ..

jeg vil heller ikke bare være unfair overfor ham, og være egoistisk og bare tænke hvad jeg vil? ..

Årha !!!!

Jeg har stået i en ligende situation!
jeg var også blevet gravid ved uheld, jeg var selv meget i tvivel da jeg fandt ud af jeg var gravid og havde de samme følelser som dig!

Min kæreste ville så slet ikke have barnet på daværende tidspunkt, og jeg tror det gjorde at jeg var villig til en abort, selvom det strider imod mine principper.

problemet var bare at ugerne op til aborten blev jeg mere og mere knyttet til det der voksede inde i mavne på mig, og jeg græd hver dag, for var så meget i tvivle.

kæresten syntes det var forkert af mig, og menten at vi nærmest havde aftalt at det skulle være en abort!
Jeg valgte desværre at få aborten, og det hjemsøger mig hver dag, at tænke at jeg kunne have haft et lille barn nu, er den barske realitet. og i denne situation føler jeg at jeg har ladet mig presset til aborten!

Jeg er stadig sammen med min kæreste som jeg fik aborten med, men det har været ekstrem hårdt for vores forhold..

Det lyder på dig som om du er mere sikker end jeg var, så derfor siger jeg at du bliver nød til at lytte til dig selv..
stil det op på denne måde: hvordan vil du have det hvis du får aborten? og hvordan vil du have det hvis du ikke gør?

P.s mænd er mærkelige væsner og tit skal de bare have tid til at forholde sig til at skulle være far!

Mange tanker herfra, håber det bedste for dig, uanset hvad det er...

Anmeld

18. oktober 2010

Low

Whattodo skriver:

JEG ØNSKER BARNET, fangede mig selv i igår nat og græde da jeg så et program hvor unge mødre fødte deres barn ..

Han er muslim, og han siger hans familie vil "dræbe ham" hvis han fik et barn udenfor et ægteskab osv..

Århaa, jeg er heller ikke dansk, ved jeg vil stå overfor en muggen far i starten, men det mit liv, tænker jeg lidt,

men hvad skal jeg dog sige til ham?, jeg ved han vil komme flyvende herhen, og lave drama, råbe og skrige :/?

Har prøvet at tale med ham omkring det her, men jeg får aldrig lov til at tale ud, fordi han mener ikke det her er et emne vi skal tale om

Du kan give ham valget i at ikke være en del af barnets liv på nogle måde.

Anmeld

18. oktober 2010

aarhusmor

Whattodo skriver:

Jeg synes du skal få det barn. Om han er muslim eller en anden tro, er jo uvigtigt. Som troende, burde man (så vidt jeg ved) netop støtte at barnet blev til, i stedet for at afslutte det liv som "Gud" har besluttet skal blive til.
og som en anden skriver. Han behøver jo ikke at tage del i barnets liv, hvis det er det han ønsker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.