Jeg har lige skimmet hele tråden, da vi har præcis samme problem. Johanna bruger godt nok sut, men flasken vil hun bare slet ikke have. Jeg har bare brug for at hun kan tage en flaske en sjælden gang imellem, så jeg ikke skal være standby herhjemme hele tiden, men problemet er jo det samme.
Jeg har også haft oprettet en tråd herinde om det tidligere og fik mange af de samme råd som du har fået her. Vi har hele tiden øvet med udmalket mælk, så smagen skulle i hvert fald være den samme som hun var vant til. Vi prøvede først med Greentogrow sutteflasker, da det var dem vi havde købt på forhånd. Det fungerede SLET ikke. Det var somom hun slet ikke kunne finde ud af at sutte på suttehovedet. Inspireret af tråden herinde købte jeg en MAM flaske, fordi det var samme type suttehoved som de sutter hun bruger, og med den er det i hvert fald lykkedes at få hende til at sutte på suttehovedet. Det fungerer stadig ikke godt, og hun har aldrig spist mere end højst 50 ml af en sutteflaske, men jeg tror i hvert fald at hun ved hvordan man gør, så stoler på at hvis hun bliver sulten nok, kan hun nok spise af den i nødstilfælde.
Mit råd er nok at prøve så mange forskellige suttehoveder som muligt, og se om der er nogen hun "forstår" at bruge. Nogle suttehoveder kan bruges sammen med andre flasker. MAM suttehovederne kan fx godt skrues på vores Greentogrow flasker, så du behøver ikke at købe flasker til alt i første omgang. Ellers er der nok bare rådet med koppen tilbage. Det er nok også vores alternativ, hvis vi ikke snart får det til at fungere med sutteflasken.
Håber det lykkes for dig og fortæl gerne hvordan, hvis du får det til at lykkes 
Anmeld