Hjælp...min datter vil ikke tage flaske! Hun vil kun ammes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

klmf

Hej

Tror også jeg ville prøve at lade en anden give flaske; det er svært at koncentrere sig når køleskabet står åbent liiige for snuden af hende Og så prøve en anden type flaske også... Jeg synes der er mange fordele ved flasken, bl.a at der er andre der kan passe i lidt længere tid og at de kan få det i dp hvis de vil have det til den tid (Oliver gider absolut ikke noget flaskepjat om dagen, det er kun til natten den er god nok).

Men hvis det ikke lykkedes, så ville jeg gå i kop-træning!! Så kan hun få ad den vej og så er muligheden for pasning åbnet op igen

Hilsen en der var lettet over at slippe for amning og lykkelig for at få sin guldklump passet engang i mellem

P.S. Hvordan gik jeres ferie??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

MariaJ

Jeg har lige skimmet hele tråden, da vi har præcis samme problem. Johanna bruger godt nok sut, men flasken vil hun bare slet ikke have. Jeg har bare brug for at hun kan tage en flaske en sjælden gang imellem, så jeg ikke skal være standby herhjemme hele tiden, men problemet er jo det samme.

Jeg har også haft oprettet en tråd herinde om det tidligere og fik mange af de samme råd som du har fået her. Vi har hele tiden øvet med udmalket mælk, så smagen skulle i hvert fald være den samme som hun var vant til. Vi prøvede først med Greentogrow sutteflasker, da det var dem vi havde købt på forhånd. Det fungerede SLET ikke. Det var somom hun slet ikke kunne finde ud af at sutte på suttehovedet. Inspireret af tråden herinde købte jeg en MAM flaske, fordi det var samme type suttehoved som de sutter hun bruger, og med den er det i hvert fald lykkedes at få hende til at sutte på suttehovedet. Det fungerer stadig ikke godt, og hun har aldrig spist mere end højst 50 ml af en sutteflaske, men jeg tror i hvert fald at hun ved hvordan man gør, så stoler på at hvis hun bliver sulten nok, kan hun nok spise af den i nødstilfælde.

Mit råd er nok at prøve så mange forskellige suttehoveder som muligt, og se om der er nogen hun "forstår" at bruge. Nogle suttehoveder kan bruges sammen med andre flasker. MAM suttehovederne kan fx godt skrues på vores Greentogrow flasker, så du behøver ikke at købe flasker til alt i første omgang. Ellers er der nok bare rådet med koppen tilbage. Det er nok også vores alternativ, hvis vi ikke snart får det til at fungere med sutteflasken.  

Håber det lykkes for dig og fortæl gerne hvordan, hvis du får det til at lykkes

Anmeld

5. oktober 2010

Lise

Har ikke lige læst hele tråden, men svarer alligevel.

Min ældste søn gad heller ikke tage en flaske. Han NÆGTEDE!!! Ville kun ammes. jeg prøvede en masse forskellige. Han gad heller ikke sut. Da han var 7 mdr orkede jeg det ikke længere, da han jo ikke kunne komme i seng uden jeg var der til at amme, så der tog jeg en amme-stop-pille. Dagen efter nægtede han at tage brystet, og drak så fint af flasken  No problemo!

Anmeld

5. oktober 2010

Tulle28

lisbethita skriver:

Hej piger,

Jeg har lige brug for lidt guldkorn fra jer. Jeg har dog prøvet at indhente gode råd før - uden held.... så det kommer nok som en positiv overraskelse, hvis nogen kan hjælpe. 

Min datter er 6 1/2 mrd og hun nægter og har hele tiden nægtet at tage en flaske. Hun brugte kun sut de første to mrd og nægter også at bruge sut. Jeg ammer hende og har hele tiden gjort det. Fra hun var 4 mrd har hun også fået grød/mos udover modermælken, men jeg kunne vildt godt tænke mig at få hende til at tage flaske.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme? Vigtigst af alt: ER DER NOGEN, DER HAR GODE RÅD TIL, HVORDAN MAN FÅR HENDE TIL AT TAGE EN FLASKE???

Kom frisk ;-) 

Jeg har ikke rigtig noget råd til dig, men jeg talte med min SP om lige netop flasken idag, da min datter også kun bliver ammet og jeg synes det ville være rart at komme lidt ud efterhånden. Hun sagde, at hun syntes det var lidt fjollet at introducere flasken nu, når hun er så gammel, og syntes istedet for at vi skulle give hende MM/MME af en kop hvis hun skulle passes. Den havde jeg ikke selv lige tænkt over!

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Tulle28 skriver:

Jeg har ikke rigtig noget råd til dig, men jeg talte med min SP om lige netop flasken idag, da min datter også kun bliver ammet og jeg synes det ville være rart at komme lidt ud efterhånden. Hun sagde, at hun syntes det var lidt fjollet at introducere flasken nu, når hun er så gammel, og syntes istedet for at vi skulle give hende MM/MME af en kop hvis hun skulle passes. Den havde jeg ikke selv lige tænkt over!

Min datter er VILDT god til at drikke af kop, meeeen der kommer altså ikke det i nærheden af det samme ind, som når hun får bryst/flaske!

Den gode nyhed er dog, at den sutteflaske folk herinde har anbefalet i tråden rent faktisk har virket. 120ml drak hun i dag for første gang. Jeg har ikke noget mod at hun får flaske selvom hun er 6 mrd. Jeg synes det er skønt og er rigtigt rigtigt glad ;-) 

Men tak fordi du skrev ;-) 

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

MariaJ skriver:

Jeg har lige skimmet hele tråden, da vi har præcis samme problem. Johanna bruger godt nok sut, men flasken vil hun bare slet ikke have. Jeg har bare brug for at hun kan tage en flaske en sjælden gang imellem, så jeg ikke skal være standby herhjemme hele tiden, men problemet er jo det samme.

Jeg har også haft oprettet en tråd herinde om det tidligere og fik mange af de samme råd som du har fået her. Vi har hele tiden øvet med udmalket mælk, så smagen skulle i hvert fald være den samme som hun var vant til. Vi prøvede først med Greentogrow sutteflasker, da det var dem vi havde købt på forhånd. Det fungerede SLET ikke. Det var somom hun slet ikke kunne finde ud af at sutte på suttehovedet. Inspireret af tråden herinde købte jeg en MAM flaske, fordi det var samme type suttehoved som de sutter hun bruger, og med den er det i hvert fald lykkedes at få hende til at sutte på suttehovedet. Det fungerer stadig ikke godt, og hun har aldrig spist mere end højst 50 ml af en sutteflaske, men jeg tror i hvert fald at hun ved hvordan man gør, så stoler på at hvis hun bliver sulten nok, kan hun nok spise af den i nødstilfælde.

Mit råd er nok at prøve så mange forskellige suttehoveder som muligt, og se om der er nogen hun "forstår" at bruge. Nogle suttehoveder kan bruges sammen med andre flasker. MAM suttehovederne kan fx godt skrues på vores Greentogrow flasker, så du behøver ikke at købe flasker til alt i første omgang. Ellers er der nok bare rådet med koppen tilbage. Det er nok også vores alternativ, hvis vi ikke snart får det til at fungere med sutteflasken.  

Håber det lykkes for dig og fortæl gerne hvordan, hvis du får det til at lykkes

Hej Maria...

Ihhhhhh....jeg har gode nyheder!!! Jeg købte den sutteflaske de anbefalede herinde og til min store store overraskelse drak hun 120ml her til aften GISP!!!!!!!!!!!! Så Tommee tippiee virker altså! Jeg tror simpelthen jeg fandt ud af, at hun faktisk ikke kan finde ud af avent sutteflasken. Jeg prøvede nemligt at amme hende med en suttebrik. Det fattede hun ingenting af... og derfor prøvede jeg at købe den tommee tippiee flaske, fordi de skulle efterligne moderens bryst. Troede det var løgn, da jeg fik hende til at drikke. Altså ikke at hun babbede løs fra start...vi skulle lige finde ud af det sammen, men hun suttede og det er ALDRIG sket før.

Jeg synes det er faktisk - især fordi jeg har været nervøs for, hvad jeg skulle gøre i dagplejen eller hvis hun skal passes. 

MOR ER GLAD.....OG DET ER SMILLA OGSÅ ;-)

Tak fordi du skrev ;-)

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Lise skriver:

Har ikke lige læst hele tråden, men svarer alligevel.

Min ældste søn gad heller ikke tage en flaske. Han NÆGTEDE!!! Ville kun ammes. jeg prøvede en masse forskellige. Han gad heller ikke sut. Da han var 7 mdr orkede jeg det ikke længere, da han jo ikke kunne komme i seng uden jeg var der til at amme, så der tog jeg en amme-stop-pille. Dagen efter nægtede han at tage brystet, og drak så fint af flasken  No problemo!

Ej hvor sjov en historie. Jeg har også overvejet at tage ammestop-pillen men var bange for konsekvensen. Hvordan vil hun reagere?? Men hvis jeg får det her til at virke - hvilket det ser ud til med den nye flaske, som hun tog 120ml af i dag!!! STOR REKORT, så kan jeg stille og roligt fase amningen ud. JEg købte nemlig den flaske alle anbefalede, og det virkede sgu!!!! 

Men fedt at høre din historie om pillen.... ;-)

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

lotchen skriver:

Hej

Tror også jeg ville prøve at lade en anden give flaske; det er svært at koncentrere sig når køleskabet står åbent liiige for snuden af hende Og så prøve en anden type flaske også... Jeg synes der er mange fordele ved flasken, bl.a at der er andre der kan passe i lidt længere tid og at de kan få det i dp hvis de vil have det til den tid (Oliver gider absolut ikke noget flaskepjat om dagen, det er kun til natten den er god nok).

Men hvis det ikke lykkedes, så ville jeg gå i kop-træning!! Så kan hun få ad den vej og så er muligheden for pasning åbnet op igen

Hilsen en der var lettet over at slippe for amning og lykkelig for at få sin guldklump passet engang i mellem

P.S. Hvordan gik jeres ferie??

Hej søde!! Hun er faktisk vildt god til at drikke af kop. Det øver vi jo ved hvert måltid, så no problemo der. Hun får bare ikke nok væske af koppen i forhold til en flaske, når vi taler om at erstatte et amme-måltid. Den nye flaske jeg fik anbefalet herinde har faktisk virket. Hun tog 120ml i dag....og suttede rigtigt af den. Det synes jeg var mega fedt!!! Så mor er glad!!!! ;-)

Ferien gik rigtigt fint. 40 grader HVER dag....så det var varmt, men Smilla tog det super flot. Hun elskede simpelthen at bade i poolen, he he he!

Det er jo for fedt!! Håber alt er vel hos dig??

KRAM

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Brams skriver:

Luksusproblem eller ej, hvis det er noget der betyder noget for dig, så synes jeg du skal mærke efter hvor meget du vil "ofre" for det du får ud af det.

Det vigtigste er jo, at både du og din datter er glade  Det er jo meget forskelligt hvordan man har det med amning.

Ja det er rigtigt....man skal have det godt med at amme og det har jeg ikke rigtigt mere. Jeg er super glad for, at den nye sutteflaske virker, så den vil jeg stille og roligt introducere dagligt og stille og roligt udfase amningen, hvis jeg kan. 

Ha en dejlig aften ;-)

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Mumto3 skriver:

Hmm... jeg ville nok bare være pragmatisk og acceptere at min barn ikke vil have sutteflaske. Hvis du indretter dit liv efter det, så tror jeg det ville gå meget nemmere.

Jeg ved at min mor kæmpede en hård kamp for at få mig til at tage sutteflasken og til sidst lykkedes det endelig. Da sundhedplejesken kom på besøg til 1års undersøgelsen (det gjorde de dengang) kiggede hun forfærdet på min mor og sagde: Du skal straks vænne det barn af med at bruge sutflaske, ellers kommer hun aldrig af med den! Stakkels min mor, nu havde hun kæmpet og kæmpet, og endelig var det lykkedes, og så 'måtte' hun ikke alligevel.

Så glæde dig over at du aldrig kommer til at opleve en 1 årig eller 2årig der skriger og hyler på at få en sutflaske. Glæd dig over at du ikke altid skal rende rundt med flakser klar i tasken, glæd dig over at du ikke skal stå med fingerne i salt for at gnide mælkehinder af gummisutterne, fokuser på alt det positive ved at din datter ikke bruger flaske!

Fra de er omkring 6/7 mdr kan de drikke af kop (nogen før, nogen efter) så det var også en mulighed.

Tjaaa.....men de får ikke nok ind via kop, synes jeg. Smilla er nemlig rigtig god til at drikke via kop allerede, men hun kan ikke drikke hendes aftens amnings-måltids portion via kop. Kunne hun det, så var det heller ikke noget problem. En hel anden ting er, at hun faktisk tog den nye sutteflaske, jeg købte i dag, som blev anbefalet i dag. Det er jeg faktisk rigtigt glad for. 

Tror det er svært for mig bare at acceptere, at hun kun vil have bryst - især fordi jeg ikke har det så godt med at amme mere. Jeg har mistet lysten, og når det ikke er godt for mig mere, så er det det jo nok heller ikke for hende. Men altså...det er da et luksusproblem. Hun er sund og rask og har det godt. Så....jeg skal jo nok komme gennem det, hvis det er ;-) 

Tak fordi du skrev ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.